پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

از جنس دلشوره


نمی دانم اسمش چیست؟ اما جنسش را خوب بلدم و کیفیتش را با همه وجود چشیده ام! 

چیزی شبیه بیماری است 

مفهومی که مایه آزار و رنج آدم میشود. 

در توضیحش این طور می توانم بکویم که: هروقت و هر وقت همه چیز خوب و آرام پیش می رود، انتظار خراب شدن موقعیت مزبور  را دارم. وقتی که حالم خوب است و خوشحالم و شانس و خوش بیاری از در و دیوار سرک می کشد، اندوهی در دلم جوانه می زند و مثل لوبیای سحر آمیز ناگهان در چشم بر هم زدنی قد می کشد و بزرگ میشود. آنقدر بزرگ که حتا ممکن است بترساندم. ترسی که می گوید الان است که همه چیز خراب شود!

الان است که فاجعه ای رخ بدهد! الان است که بفهمی همه ی این حال خوش و خوشحالی کاذب بوده و چیزی کم بوده یا نبوده یا اشتباهی بوده که این جور خیال کرده ای نبوده. وقتی خوشحالم و میخندم نگرانی اینکه فردا قصه ای کوک بشود و برای همه ی این خنده ها و مورد سین جیم و حساب کتاب قرار بگیرم آزارم می دهد!

دقیقا چیزی شبیه یک بیماری است.

انگار منتظرم برای همه ی خوشی ها مورد انتقام قرار بگیرم ! هر بساط خوشحال کننده ای به زودی برچیده خواهد شد! 

و جالب اینکه شرایط معکوسش هم صادق است، که اگر در شرایط خوشحال نکننده و بعضا سختی هستم خیال می کنم این جا امن است! یعنی اتفاق بدی انتطارم را نمی کشد!


نظرات 5 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 15:34 http://biomc.blogfa.com

تنها نیستی جانکم...
منم همیشه همین حالو دارم...
هروقت حالم خوبه منتظر یه حال گیریه اساسی م

ماها چمونه خوب
خوب نیست این جور بودن
هیچ خوب نیس

نگار چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 17:51

سلام پروانه جان. امیدوارم خوب باشی. مدت کوتاهی هست که عضو کانالت در تلگرام شدم و چندتا نوشته اخیرت رو خوندم و خیلی لذت بردم، به نظرم خیلی دلنشین مینویسی.
در رابطه با "از جنس دلشوره" میخواستم مطلبی رو عرض کنم. محمدرضا شعبانعلی این فضارو که happiness anxiety یا به قولی "اضطراب اجتماعی" میذاره و میگه زمانی که ما در عمق وجودمون، خودمون رو شایسته اون خوشحالی ندونیم (که دلیل این موضوع و عدم عزت نفس کافی میدونه) دچار این فضا میشیم.
فکر میکنم شاید اگه ما خودمون و بیشتر باور کنیم و محق اون خوشحالی بدونیم تا حدی بتونیم این اضطراب و از خودمون دور کنیم و از اون خوشحالی بیشتر لذت ببریم.

سلام نگار عزیزم
ممنون که برام نوشتی
اگه مطلب هست که بتونم بیشتر ازش بخونم برام بفرست
بوس بهت

فاطمه شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:26

دقیقا من هم این بیماری رو دارم
و چند وقتی است فکرم رو مشغول کرده حتی به این جا رسیدم که نکنه افسردگی دو قطبی دارم.

افسردگی دو قطبی دیگه چیه؟
وای ه من

کسرا دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 18:53 http://suznak.ir

سلام افسردگی دو قطبی شیزوفرنیه دگ

طراحی سایت پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 18:28 http://www.honiac.com

با هونیاک در صفحه اول گوگل بدرخشید و از رقیبان حرفه ی خویش پیشی بگیرید

www.honiac.com
info@honiac.com

https://t.me/joinchat/AAAAAEOhGHJFZhgHKQwWGw

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد