پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

ستاره ی شب های تاریک

قطعا وجود پسرک از جنس معجزه است،  بی اندازه شیرین و بی اندازه ارامش بخش است،  حضورش و همراهی اش مرا از شادی و خوشبختی سرشار میکند چنان که میتوانم در برابر تمام ناملایمات دنیا تاب بیاورم. 

حصوزش آنقدر شیرین است که میتوانم با دل گرمی او سکوت کنم و تاب بیاورم. 

غش غش میخندد و سه ماه و نیمه شده است. 

هر شب می رویم پیاده روی و چند ساعتی با دوستان هم کلاسی اش سپری می کنیم و عجیب اینکه چقدر حالم خوش می شود از این معاشرت نیمه شبانه با نو مادران شبیه خودم که هر شب تا انتها از بچه هایمان می گوییم و باز می گوییم و فردا شب و شب های دیگر هم و چقدر من این گفتگو ها را که میتوانم جزییات مسایل مهم روزکارم را بازگو کنم دوست دلرم. 

دیروز طبق بحث و بررسی های شب پیش تصمیم گرفتم با پسرکم گفتگو کنم،  از اینکه اگر شیشه را بگیرد من میتوانم اندکی بهتر بخوابم و چقدر مادر شاد تری برایش خواهم بود و او با چشمان باز گوش می داد و من همین طور می گفتم. 

تلفن زنگ خورد و در حالی که داشت شیر میخورد گفتم مادر می گذاری بروم جواب بدهم؟ 

سینه را رها کرد و من خیلی با تاکید گفتم تصادفی بوده تا چند دقیقه بعدش صدای زنگ در آمد و خودش رها کرد و رفتم در را باز کردم 

حیرت کرده بودم و نمی فهمیدم چطور ممکن است اما بچه ها می فهمند،  او مرا می فهمد و همراهی هم می کند

دقیقا یاد مسیر برگشت سفرمان افتادم که تقاضا میکرد روی پاهایم بنشیند و بیرون را تماشا کند و من باورم نمیشد که ممکن است اینقدر بزرگ شده باشد که بفهمد تماشا کردن چطوری است و سرگرم بشود و لذت ببرد. 

حیرت کرده بودم اما دیدم بقیه بچه ها هم همین طورند

گمان مبکردم در چند ماه ابتدایی زندگی بچه ها فقط در پی رفع نیازهای اولیه شان هستند اما انگار جدی جدی مساله خیلی جدی تر از این هاست 

آنها میفهمید و خیلی هم خوب میفهمند 


نظرات 8 + ارسال نظر
تیلوتیلو پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 10:01 https://meslehichkass.blogsky.com/

ترمه یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 09:28

سلام
تجربه نابی هست حرف زدن با بچه.
این راز را پرستار nicu به من گفت، گفت به جای قربان صدقه، باهاش حرف بزن، بعد لابد عاقل اندر سفیه نگاهش کرده بودم که دوباره تاکید کرد حرف بزن، میبینی که کاملا میفهمه چی میگی

باورم نمیشه
اما واقعا درسته

دزیره یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 13:53 https://desire7777.blogsky.com/

فسقلی های هوشیار و باهوش

دقیقا

مهری سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 06:22

از لحظه، لحظه اش لذت ببر که هرگز تکرار نمیشه

چشم ممم

نگار سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 20:15

بله مسیله خیلی جدی تر ازین حرفاست خانوم اینو منم وقتی جوجه تو دوماهگی سعی میکرد سرشو بلند کنه از جاش و تا نیم تنه هم موفق میشد فهمیدم
و در ادامه بیشتر سورپرایز میشوی

کاملا درست گفتی خانم جان

مارال سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:09 https://mypersonalnotes.blogsky.com/

چقدر خوبه که از این دوران لذت میبری . من بخاطر افسردگی نتونستم از این زمان لذت ببرم

چه حیف
واقعا شیرینه

ریحان پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 12:44

واییی چقدر دارم ازت چیزهای خوب یاد میگیرم
ولی برای بچه نداشته

مهم لمس اون تجربه س
حتا با خوندنش
اگه ک حاصل بشه.

منجوق چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 10:44 http://manjoogh.blogfa.com

خب فکر کنم اینجا هم به سرنوشت وبلاگ آیدا مبتلا شد. آخرین پستی که آیدا نوشته بود این بود که دخترش بغلش است و سعی دارد با او تایپ کند.

دلم می خواد بنویسم
اما نمیرسم متاسفانه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد