پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

امان از وقتی پلک می زند

گاهی از خواب که بیدار می شوم و او را می بینم که کنارم، در آغوشم خوابیده و با چشم های سیاهش نگاهم میکند، نفسم بند می آید

او کودک من است

با خودم تکرار میکنم و هربار باورم نمی شود و می‌گویم او پسر من است

بچه ی من

پاره ی تن من،  تکرار خود من، پسر من، فرزندم

عطر امنیت و آرامش می‌دهد و چشم هایش خود خود معجزه است

سرش را می چرخاند و نگاهم میکند ،و‌ من عاشقش می شوم و با خودم تکرار میکنم من مادرش هستم

مادرش هستم

و دوباره و چند باره تماشایش میکنم. بی شک او قشنگ ترین اتفاق زندگی ام است .

خود را کنارش قوی میخواهم، شبیه یک اسطوره، باید یک مادر قوی باشم …

پ. ن: 

لطفا کتاب های خوبی که در مورد تربیت و پرورش نوزاد خوندید رو بهم معرفی کنید،  علاقمندم اطلاعاتم رو در این زمینه  بیشتر کنم

 

نظرات 17 + ارسال نظر
شادی سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 07:11 http://setarehshadi.blogsky.com/

و این عشق لذت بخش ترین قسمت مادر بودنه که تا همیشه با شما خواهد ماند.

عالیه

نسیم چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 11:01

ای جانممممم
مادر بودن فوق العاده ست

عالیه

دلربا چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 14:32

ای جان،نازی پسرکم ،زنده باشه ،خوشی تون پایدار.عکسشو ندیدم ولی گمان میکنم شبیه مامانش باشه

ایشالله ک شبیه مامان بشه

امیر حسام پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 01:27 https://bimoghadame.blogsky.com/

خدا حافظش باشه.

سپاس

پانته آ پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 07:01

وای خیلی حس شیرینیه. کلی مبارکتون باشه. من کتاب های هاروی کرپ شامل شادترین کودک محله و کتاب دومش که مال بعد از یکسالگی هست رو توصیه میکنم. خودم هر دو رو خوندم و هر دو خیلی کاربردی بودن. این کتاب رو هم به انگلیسی خوندم که البته مال بعد یکی دو سالگی هست ولی بینش منو خیلی عوض کرد به مقوله بچه داری: Hunt, Gather, Parent. این یکی رو هم به انگلیسی خوندم که دکترا نوشتن و بیشتر در مورد نکات ایمنی نگهداری از بچه هست: Mayo Clinic Guide to Your Baby's first Year. باز هم کلی تبریک به شما و بابای فسقلی.

سلام عزیزم
در مورد این کتاب شنبدم
متشکرم

دزیره شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 07:42 https://desire7777.blogsky.com/

پروانه عزیزم سالهاست که با شما اشنام از وقتی مارگزیده بودی از وقتی که برای مادرمرحوم بزرگوارت و درد و رنج از دست دادنشان مینوشتی از حاج خانوم و پدر و.... فصل مادری یکسر متفاوت است با هر تجربه ا ی که تابحال داشتی و منحصر بفرد هیچس مثل تو فرزندت را بلد نیست و نخواهد بود نمیگم کتاب نخون ولی به حس خودت و شهود قلبی بیشتر اعتماد کن راست میگی اون پلک زدن ها گردش سر مکیدن شیر سکسکه ولی ادم ضعف میکند میرود به عرش و بر میگردد خوب بویش کن خیلی بویش کن مطمئن باش بهترین مادری و مادر کافی هستی و لازم نیست مادر کامل باشی به این خیلی حواست باشه الان در فوران هورمون ها خیلی مواظب خودت باش خداحفظش کنه خیلی خورنیه کوچک جان ملقب به مفاخرالملک

متشکرم دزیره جان

حکیم بانو شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 14:39 http://Luminouse46@blogfa.com

خدا هر سه شما را سلامت بدارد
کتاب های خوب و مطالب بهداشتی رو از مراکز بهداشتی بخواهید
پمفلت هایی دارند که در اختیارتان خواهند گذاشت

ممنون عزیزم

ترمه دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 09:15

سلام
تولدش مبارک تون باشه

*انتشارات صابرین یک سری کتاب داره با عنوان کلید و بر اساس سن، که عالی هستند. مثلا کلیدهای رفتار با کودک یک ساله، کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یکسالگی، و همینطور عناوین مختلف تا ۵ سال.

*یک کتاب دیگر هم هست که من خیلی استفاده کردم: همه کودکان سالم‌اند اگر...
که راهنمای مراجعه به پزشک برای کودکان هست از نشر ذهن‌آویز، تالیف دکتر برنارد والمن، تمام گلاسه و رنگی

*کتاب تربیتی زیاده الی‌ماشاالله، اما این کتاب جالب و جامعی بود: کودک، خانواده، انسان ترجمه گیتی ناصحی، نشر نی

سلام
متشکرم ترمه جان
عالی

م دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 20:32

سلام همینه این حس تعلق که لامصب افسارمون میکنه و رها کردن
وتنظیمش مکافاتیه ! روزهای اول ازین که پسرمو بغل میکردند دلخور میشدم
کتابای خوب با مدل منو دوست نداری میدونم که یه جاهایی اشتراک نداریم
ولی خوب میگم حالا
سری کتابهای من دیگر ما
محسن عباسی ولدی.
کتابهای دکتر عبدالعظیم کریمی رو ولی فکر کنم بخونی و دوست داشته باشی

جلوه‌هایی از زندگی و اندیشه‌های عبدالعظیم کریمی:

در ستایش تربیت نکردن
اندیشمندان معمولاً به چشم‌اندازهای متفاوت و «مطلوب» می‌اندیشند که مغایر با وضع موجود است؛ به همین سبب، خلاف جریان آب شنا می‌کنند و در برداشت اولیه و معمول، رفتار و افکارشان عجیب و غریب و حتی ناهنجار به نظر می‌رسد. دکتر عبدالعظیم کریمی از جمله چنین افرادی است. او با نگاهی غیرمتعارف و «خلاف آمد عادت» به تعلیم و تربیت می‌نگرد و با طرح گزاره‌های وارونه و متناقضی چون «تربیت آسیب‌زا»، «آموزش ندهیم»، «یاد نگیریم»، «تربیت نکنیم»، «دین‌دهی نکنیم»، «تغییر ندهیم»، «مدیریت نکنیم» و «خوشبخت نشویم»، نوعی آموزش علیه آموزش و «نظریه سلبی» را در تربیت مطرح میکند. چنین نظریه‌ای از عبدالعظیم کریمی شاید در نگاه اول نوعی انفعال و بی عملی را به ذهن متبادر سازد اما تجربه زیسته و عملی و ظرایف و دقایق نظری او، این برداشت را منتفی میکند. چنین نظریه‌ای صرفاً حاصل تأملات نظری و انتزاعی دکتر کریمی نیست بلکه از ترکیب عمل و اندیشه و سال‌ها تجربه زیسته او در حوزه علم و تربیت و به تعبیری، تجرید تجربه و به نوعی پراکسیس حاصل شده است و از مسئله‌شناسی دقیق وی از جامعه ایران حکایت دارد.

سلام عزیزم
خیلی لطف کردی
متشکرم

مارال پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 06:23 http://mypersonalnotes.blogsky.com/

چگونه با کودکم رفتار کنم کتاب خوبیه که داشتنش واجبه . یه کتاب هم خیلی به من کمک کرد . به کودکان گفتن از کودکان شنیدن که ورژن نوجوانش هم هست

به به
چ کتاب های خوبی
متشکرم
لینک شدین

منجوق دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 13:06 http://manjoogh.blogfa.com/

برای این حس خوبت خوشحالم. مطمینم که اوهم وقتی به چشمهای تو نگاه می کند همین حس را دارد.
دوره کودکی وقتی توی آغوش مادرم شیر می خوردم و به چشمهای مادرم نگاه می کردم همین حسی که توصیف کردی را داشتم.

واقعا یادته
چه اسرارآمیز

امیر حسام یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 13:30 https://bimoghadame.blogsky.com/

ماشاالله...

سپاس

مارال پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 05:41 http://mypersonalnotes.blogsky.com/

هر دوره سنی کتابهای مخصوص به خودش رو داره ولی تا اونجایی که من یادمه اینا خوب بودن :
همه کودکان باهوشند مگر
از کودکان شنیدن به کودکان گفتن
چگونه با کودکم رفتار کنم
این آخری در مورد مشکلاتی هست که برای بچه ها پیش میاد و راهکار میده برای حلش . مثل نصف شب بیداری ، گرفتن بچه از شیشه شیر و ...

مرسی مارال جون

گمونم آخری بیشتر از همه ب کارم بیاد
شب بیداری مخصوصا

سین سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 23:24

خوبی پروانه جان؟
می‌دونم که قاعدتاً سرت شلوغه، و امیدوارم که همه چیز روان و راحت و دلچسب در حال طی شدن باشه :)

ممنون سین عزیز
هرچه که پیش میاد جذاب و شیرینه
متشکرم

فاطمه شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 11:20 http://Ttab.blogsky.com

سلام،سالهاخواننده خاموش شما بودم.چه خوب که پایان ماجرای شما،حداقل تااینجا،باحس قشنگ مادرشدن بوده.بعدسختی های ازدواج زودهنگام.مرگ مادر.جدایی.مرگ پدر.دوره ای بیکاری و..خداروشکر
ان شاالله بعدازاین خوبی وخوبی بیشتروبیشتربشه

ممنون فاطمه جان
یهو حس کردم یه شخصیت تو یه داستانم که شما دارین می خوندیش

شادی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 00:17

سلام. نمیدونم چطوری شد که امروز سر از اینجا سردراوردم. فکر کنم اخرین بار که وبلاگت رو خوندم 3 سال پیش بود. چقدر تغییر چه قدر اتفاق های خوب. خیلی خیلی مبارک باشه قدم پسر عزیزت. الهی که دنیا دنیا برکت با خودش بیاد به زندگیتون. اینکه امروز که دلم گرفته و دلم یه اتفاق خوب میخواست و سر از اینجا دراوردم حتما بی دلیل نیست. اگه از دلت گذشت وقتی داشتی پسرت رو شیر میدادی من رو خیلی دعا کن. راستی من روانشناس کودکم، اگه سوالی داشتی ازم بپرس:))

عزیزم
برات دعا میکنم که حالت خوب باشه همیشه
متشکرم
حتما
کلی سوال دارن و رشته تون بسیار جذابه
برام آیدی اینستاگرام می زارین ایا لطفا

نگار دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 21:10

ووواااووو بعد یکسال که گمتون کرده بودم پیداتون کردم و واقعا سورپرایز شدم یه سال نبودیم ها ازدواج و زایمان و....
خیلی خیلی مبارکت باشه عزیزم من از قدیم میخونمت خیلی براتون خوشحالم و کلا بارداری و زایمان گل پسرم برام تداعی شد.
فقط و فقط یه توصیه ضروری براتون دارم در مورد تربیت بچه کتاب اینارو ول کنید و فقط به صورت کامل 0 تا 3 سالگی دکتر هلاکویی رو گوش بدید بصورت صوتیه عالیه عالیه من دوتا جوجه هامو به روش ایشون تربیت کردم و فوق العاده ان.
حتمن از نوزادی با ایشون پیش برید قطعا پشیمون نمیشید. عزت نفس، حرمت نفس و کل شخصیت پسرتون تو سه سال اول شکل میگیره این دوران طلایی رو از دست ندید
من عاشق این روانشناسم از بس ازش درس گرفتم تو زندگی.
همین دیگه بازم تبریکات فراوان

ممنون نگار جونم برای توصیه ت
لطف کردی نوشتی برام عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد