پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

سال دو مبارک

کلافه ام

کلافه ام

از صبح بسیار کلافه ام

کلافه ی کلافه ی کلافه

بی حوصله

از در و دیوار و کف خانه ی همسایه مان آب جاری است و در پارکینگ و حیاط آب جریان دارد و کسی در خانه اش را باز نمیکند،  صاحب خانه یک زن میانسال و تنهاست که چند باری دیده امش،  گاهی برای گرفتن یک نخ سیگار پس از نیمه شب سراغ امیر می آید و گاهی هم که در راه پله می بینمش طولانی نگاهم میکند و به گمانم فضول است. 

یاد معلم فیزیک دبیرستانم می افتم که موهای بلوندی داشت و بوی سیکار می داد و به نظرم زن موفقی می آمد. 

زن همسایه و جریان آب اما دلیل کلافه بودن من نیستند،  حتا اینکه با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته اند و قرار است در ساختمانش را بشکنند تا فلکه ی آب را ببندند و مدیر ساختمان هم رفته سفر و فولان

کلید ساز و قفل و فلکه هم گردن امیر است و آن وقت برای نهار مهمان هم داریم.  مهمان ها را هم دوست ندارم و حوصله شان را هم ندارم و هیچ نمیدانم باید برای معاشرت مناسب چقدر به خودم فشار بیاورم تا مودبانه محسوب بشود و هیچی هم اماده نیست 

البته کلافه گی به مهمانی ظهر می تواند ربط اندکی داشته باشد اما نه به تمامی چون میزانش خیلی بزرگ تر است

دیروز را رفتتیم منیریه و توپ بزرگی خریدم که برای ورزش لگن بسیار متاسب است،  فروشنده سایز توپ را اشتباه داده است و حتا سوزن کوفتی ای که باید داخل سوراخش قرار بگیرد تا باد خارج نشود هم در بسته نیست و من دلم را اماده کرده بودم برایش

توپ نقره ای هم در کلافه گی دست دارد به یقین،  اما خوب نه زیاد!  توقعی خاصی از فروشنده ی لوازم ورزشی ندارم 

با خودم که رو راست باشم،  حقیقت حضور سگ بزرگ سیاه بسیار ذهنم را درگیر کرده است. 

ما در خانه مان یک سگ بزرگ داریم،  سگ سیاهی که تقریبا تربیت خاصی نشده و شبیه سگ های کوچولوی اپارتمانی لوس و حساس است،  نمی شود تنهایش گذاشت چون وغ می زند و نمی شود در حیاط بماند چون باغچه ها را میکند و گنده کاری میکند،  سگ مودبی است البته 

در قیاس با همه ی سگ هایی که دیده اید،  سگ مودبی است چون اغلب در ایران سگ ها را ترین(تربیت)  نمیکنند و سگ ما نسبت به سگ های خانگی جزو سگ های کاملا مودب محسوب میشود. 

اما خوب در واقع نسبت به چیزی که میتوانست باشد،  آن قدر ها موفق نیست،  مخصوصا وقتی مهمان حیوان دوستی بیاید خانه مان چون به یقین کل قراردادهایی که قبلش برای انجام آنها توافق کرده بودیم به هم خواهد ریخت

حالا با آمدن عضو جدید در آینده به خانه،  حس نامطلوبی به حضور این سگ دارم. سگی که همه جای خانه هست و راه می رود و ما هیچ وقت دست و پاهایش را نمی شوریم و واقعیت اصلا نمی شود این کار را کرد چون گاهی چندین بار بیرون می رود و با خاک هم بازی میکند و پوزه اش هم یکبند تو خاک است. 

از خودم هم شاکی هستم و عذاب وجدان شدیدی دارم و حس میکنم آدم بدی هستم که به این مسایل فکر میکنم چون او هفت سال است که سگ امیر است و مهربان و شنگول و سر به هواست و حقش نیست الآن که عضو جدیدی می آید او اضافه اطلاق بشود. 

از طرف دیگر هم با امیر کنار نمی آیم! 

پریروزها خیلی یواش پیشنهاد دادم که سگ را در پاسیو نگهداری کنیم چون میتواند همان جا بماند و در را ببندیم فقط یک فضا درگیر حضورش میشود و میشود راحت در خانه فرش پهن کرد و سینه خیز و فولان و اینها... 

اما امیر هیچ عکس العمل خوبی نداشت و کم مانده بود گریه کند چون می گفت سگ سیاه نمیتواند در پاسیو باشد چون باید ما را ببیند و اگر نبیند  حتما وغ می زند و زوزه می کشد و ناراحت خواهد بود. 

اما به صورت غریضی حس میکنم باید خانه امن ترین حالت ممکن را داشته باشد ولی الان حس میکنم نیست

کلافه و سردرگم هستم 

ته دلم هم فکر میکنم که همه چیز خیلی هم عادی است و من دارم دنبال بهانه تراشیدن میگردم که علت کلافه گی را به یک چیزی ربط بدهم و تازه رویم نمی شود که سوزش معده را که شبیه یک اژدهای خشمگین است و دلم را یکبند می سوزاند یا سنگینی و خستگی را هم لحاظ کنم که حالم خوش نیست... 

و خوابم هم نمی برد

گویا زن همسایه سرما خورده است و یکی از همسایه ها (مادر آرنیکا،  همان دختر بچه ای که ساعت ها جیغ می زند)  برایش سوپ پخته است و قرار بوده اورژانس بیاید و ببردش اما.... 

کلافه ام

و نوشتن این پست هم آرام ترم نکرد


نظرات 12 + ارسال نظر
تراویس بیکل شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 12:53 https://travisbickle1.blogsky.com/

سال نو مبارک
برای سرما خوردگی راهکارهایی در وبلاگم نوشته ام

سلام
درود بر شما

امیر حسام شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 16:20 https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام. سال نوتون مبارک باشه.
نگرانی و کلافگی شما قابل درکه. انشااله همه چیز رو براه میشه. در مورد حضور حیوانات و فرزند در خانه بیشتر مطالعه و مشورت کنید. همسر شما هم همراهی می کنند.

سلام امیرحسام عزیز
سال نوی شما هم مبارک
درست می کنمش شکی نیست

طلوع شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 22:09

امان از کلافگی های بی دلیل
برای ریفلاکس معده خوردن چند قاشق ماست یا سیب رو پیشنهاد میکنم عالیه واقعا
یا حتی خیار، اگر واقعا اذیت کننده بود به پزشکتون اطلاع بدید تا داروی مناسب رو براتون تجویز کنند.
بارداری جسم و روح رو با هم نشانه میگیره
امیدوارم حالتون بهتر بشه
راستی، بهار و سال نو مبارک

مرسی طلوع جان
همون ماست و سیب و اینا بهتره
ترجیحم رو مصرف نکردن دارو هست
سال نوی شما هم رک

مارال یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 08:04 http://mypersonalnotes.blogsky.com/

چقدر فضایی که در این پست توصیف شده حس افسردگی و سیاهی بهم داد حتی اول فکر کردم منظورت از سگ سیاه ، افسردگی هست که بعضی اوقات با این کلمه توصیف میشه . امیدوارم اشتباه فکر کرده باشم . خوش باشی

نه این دفه یه سگ واقعیه

ریحان یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 11:21

سال نو مبارک

عید شما مبارک

کامشین یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 12:08

پروانه جان
نگران نباش
به خودتون فرصت بدهید
به وقت وقتش که برسه
کارها و مسائل به راحتی رام دستان شما خواهند بود
هاپوی بینوا هم تقصیر نداره.
بهش فرصت بده
سگ ها و پیشی ها با دیدن مامانی که شیر می دهد و نوزادی که شیر می خورد به طرز عجیبی آرام می شوند. بچه هایی هم که با حیوان خانگی بزرگ می شوند مهربان تر و مقاوم تر هستند.

مرسی جان دل
کاملا درست میگی و من دوست دارم که پسرک کنار جودی بزرگ بشه
فقط باید شرایط برام ثابت بشه و بتونم اعتماد کنم
بوس بهت

حکیم بانو یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 22:12 http://Luminouse46@blogfa.com

سلام پروانه جان.
چقدر همه حس هایت را حس کردم.
همه اینها موقتی است و سریع رفع می شود. به جز یکیش. اون سگ سیاه همسر.
سیستم ایمنی نوزاد هنوز کامل نشده و حضور حیوانات در خانه ضرر دارد.
امیدوارم منو متهم نکنید به ضد حیوانات.
با درایت حلش می کنید.

سلام حکیم بانو جان
کاملا موافقم اما اونقدر ویدیوی فانتزی در اینستاگرام از نوزاد و سگ های گنده هست که واقعا ادم نمیدونه چطوری ثابت کنه که اینا همه شون شو آفه
همه شون برای بازدید خوردن بیشتر و دیده شدنه و با واقعیت فاصله داره
امیدوارم اما گمونم بتونم توافق کنم بالاخره

آرام دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 14:21 http://mankhoshbakhtam.blogfa.com

سلام پروانه جان عیدت مبارکا
همه این حس ها طبیعیه و البته که به زودی این کلافگی تموم میشه
اما امان از سوزش معده من هم دارو نمی‌خوردم و تحمل میکردم و تا لحظه زایمان این اژدها باهام بود من یه بطری آب یخ میذاشتم کنار خودم و یه قلپ کوچولو می‌خوردم قبل از اینکه اسید معده بیاد بالا

سلام آرام عزیزم
کنار دختر قشنگت روزای قشنگت به خیر و سلامتی
متشکرم برای پیشنهادت
حتما آب یخ رو امتحان میکنم

نیما سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 08:47 http://nima@nima.nima

سال نو مبارک


دکتر امین انوشه‌ پور - دامپزشک - در نی نی سایت نوشته بود:

عدم تنها گذاشتن کودک با حیوان خانگی:

همواره توصیه می‌شود که هر اندازه هم که نسبت به خلق و خو و رفتار و تربیت حیوان خانگی اطمینان وجود داشته باشد، هیچ گاه تنها گذاشتن و نزدیک شدن حیوان به کودک جایز نیست. در برخی موارد دیده شده است که حیوان خانگی برای تثبیت قلمرو خود، نوزاد جدید را به عنوان عضو جدید یک خانواده نمی‌پذیرد و نسبت به کودک پرخاشگر است که می‌تواند منجر به صدمه خوردن کودک شود.

عدم اجازه ورود حیوان خانگی به اتاق نوزاد و احیاناً لیس زدن و تماس با پوست کودک:
حیوان خانگی می‌تواند گسترش دهنده انواعی از ویروس‌ها ، باکتری‌ها و انگل‌ها در محیط خانه باشد و این در مواردی که حیوان تحت نظر دامپزشک نباشد خطرآفرین‌تر است. این موضوع با توجه به اینکه سیستم ایمنی کودک هنوز به طور کامل بالغ نشده و توانایی کنترل عفونت‌ها را ندارد، اهمیت خاصی پیدا می‌کند. این عفونت‌ها می‌تواند از طریق تماس حیوان با نوزاد از طریق لیس زدن، حضور در فضاهای مشترک و ورود آلودگی به غذا و وسایل بازی کودک منتقل شود.
موارد فوق بازگوکننده پاره‌ای از موارد بود که خانواده‌های دارای حیوان خانگی باید آن را مد نظر قرار دهند، وگرنه لازم است که با حیوان خود وداع کرده و آن را به محل دیگری ببرند.

سلام نیما جان
خیلی متشکرم از زمانی که گذاشتید و کامنت هایی که ثبت کردین
حتما از رهنمودها تون استفاده میکنم

نیما سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 08:58 http://nima@nima.nima

سالها پیش یه کلیپ از وزیر بهداشت آمریکا دیدم که می‌گفت ما تو آمریکا سالانه صدهزارنفر کشته میدیم بخاطر ویروس ها و باکتری های قابل انتقال از سگ به انسان، در صورتی که در جنگ ویتنام فقط یکبار صد هزار کشته دادیم! در مورد باکتری های خطرناک داخل مدفوع سگ که داخل خانه بصورت نامحسوس پخش میشه، سپس خشک و بصورت گرد در میاد و با نشستن روی مبل و راه رفتن، در هوا پخش میشه و داخل ریه شده و پس از فعال شدن بدن رو به شکل بدی درگیر می‌کنه هم توضیح میداد.

نیما سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 09:14 http://nima@nima.nima

تو فامیلمون یه آقای پزشک مشهور و نخبه داریم، خانمش سگ داشت (خانمشم پزشکِ، دندانپزشک) به شدت وابسته سگش بود به هیچ‌وجه حاضر نمیشد سگ رو ازش دور کنند، چند هفته قبل از زایمان، سگش همراه داگ واکر مفقود الاثر میشن!! خدا می‌دونه اون پزشک مشهور چقدر پول داده به جناب داگ واکر! و اینکه این پزشک بین غم سنگین از دست دادن سگ و اثرات بد روی همسر باردارش و در معرض خطر قرار گرفتن نوزاد توسط آلودگی های سگ، اولی رو انتخاب کرده، تامل برانگیزه..

سمیرا شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 03:38

سال نوتون مبارک عزیزم

سال نوی شما مبارک

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد