پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

لب شط

   ماجرا اصلا از آن نقاشی شروع شد.


نقاشی ای که یکی از ده تا نقاشی ای بود که در نمایشگاه گذاشته بودم و از اول  حس و حالش یک طوردیگری بود. زنی بود با اندام برجسته و قدی گشیده که در گرمای جنوب و لب شط کنار رودخانه ی آبی ای که از قرنیز های دیوار کهنه  خانه یزد ساخته شده بود گام بر می داشت.

زن با اطمینان و اعتمادی پیش می رفت که هر بار او را می دیدم احساس قرابت و دوستی ای هزاران ساله را بینمان حس می کردم، انگار که زن ، من دیگری بود در قالبی اثیری با سینه ها و باسن درشتی که در لباس بلند نارنجی پیچ و تاب می خورد و پیش میرفت و انگار هر آن نواخته می شد در فضا و موسیقی آب و تارهای مو و گام هایش را به وضوح می شنیدم


زنی با هزاران امید و آرزو در دل، با هزاران بیم و امید و تردید در گرمای شهر های جنوبی در حالی که گیسوانش در هوا پیچ و تاب می خورد به راه خویش پیش می رفت.

ماجرا اصلا از همان تصویر که هر بار نگاهش می کردم انگار هزار قصه در خود پنهان داشت، رقم خورد، انگار داستان های جاری در آن قاب مرا نیز به شهر قصه ها و خوانش آنها از بین تار و پود و ترک های دیوار و حشرات معلق در فضا و کاه گل تازه ی روی دیوار سوق می داد.


 

نظرات 4 + ارسال نظر
یاسی جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 20:11 https://jasmin2020.blogsky.com/

سلام
تابلوی زیباییه...دستت درد نکنه..کاش میشد توی نمایشگاهت شرکت کنم...

به زاد شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 11:08

درود
از اینکه نمایشگاه به خوبی برگزار شد خوشحالم.
متاسفانه در ایام‌ برگزاری نمایشگاه درگیر حادثه ای غمناک بودم و از محیط مجازی دور بودم و نفهمیدم که قرار است کارهایتان در قالب نمایشگاه عرضه شود و نشد ...
اما در هر صورت خیلی خوشحال شدم و امیدوارم‌ شاهد موفقیتهای بیشترتان باشم ....
در مورد شرحی که بر این اثر زیبا هم نوشتید، یاد متنی که قبلا یک جایی خوندم افتادم؛
"همه ی آدم ها رازهایی مهم و با اهمیت با خود حمل می کنند .... همه ی این ها داستانی است و شاید به همین خاطر است که داستان عین زندگی است اما زندگی داستان نیست."

تیلوتیلو شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 11:26 https://meslehichkass.blogsky.com/

چه زیبا و پر قصه...
چه قصه های قشنگی پشت نقش های هنرمندانه ات هست...

خورشید یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 15:34

سلام
چه خوب بود.
کاش امکانش باشه شرح بقیه تابلوها رو هم بنویسین.
من که هنری نیستم، برای اینکه مفهوم یه اثر هنری رو درک کنم، احتیاج به یک راهنمایی دارم.

در پناه خدا


حتما حتما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد