پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

خانوم جودی

تو چشمای جودی که نگاه میکنم یه هویت رو میبینم. هویتی که آدم نیست اما کاملا سر و شکل داره. خیلی ویژگی های فردی و متمایز داره. مثلا شکموعه ُ مهربونه ُ  وفاداره ُ  دله است  و کی ها بازی دوست داره و البته همیشه فوضوله. بعد اینا فقط مربوط به خودشه و هم جنساش که هیچی حتا هم نژاد هاشم رفتارشون عین اون دیگری نیست و  روانی دارن که برساخته تفاوت های سبک زندگی و نژاد و  . . . ایناست. (قبلا شنده بودم یه سری کتاب در مورد روان شناسی سگ هست)

همه این ها رو که کنار هم می زارم یه حسی  می ده شیبه حسی که به  بچه ی کمتر از یک سال داری! همون قدر غریضی و عریان و دلنشین زندگی میکنه. (بدون چمدون هم سفر میکنه)

شاید اصلی ترین عاملی که  داشتن یک حیوان خانگی رو همه توصیه می کنم اینه که کنار یه حیوون تفاوت ها رو به روشنی حس میکنی! و وقتی بتونی تفاوت ها رو حس کنی می تونی بپذیری و پذیرش بزرگترین سکو برای صلح است!

یه سگ یا یه گربه اگر چه حیونن اما خیلی از حس های مارو می فهمن 

 با وجود یه حیون خدا به آدم نزدیک تره انگار. خدایی که دنیای گنده ای ساخته و آدما توش همه چیز نیستن! دنیایی که توش شعور جریان داره . . . 


نظرات 8 + ارسال نظر
بلاگر جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 21:59 http://tosan35,blogsky.com

حس عشق بی توقع ، چیزیه که که فقط سگها خوب بلدن

خیلی خرن

Monparnass جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 23:29

سلام
همه چیزایی که در مورد نگهداری از حیوون خونگی گفتی درست ولی این رو هم بگو که نگهداری از این حیوونها نباید باعث رنج و آزار بقیه بشه .
یه بیشعوری توی محل ما هر چند وقت یکبار نصفه های شب سگش رو میاره توی کوجه و ... اون رو برای اهالی وسط کوچه به یادگار میذاره . تصور کن صبح صبحونه نخورده بخوای بری سر کار و اولین چیزی که ببینی یادگاری سگ اون بی شرم مردم آزاره . فکر کن دیگه میشه صبحونه اصلا چیزی خورد؟
متاسفانه ملت ما توی هر چیزی -با تاکید روی هر چیزی - فقط تقلید ظاهری و کورکورانه میکنه به جای اینکه یک چیز رو کامل یادبگیرن فقط اون قسمتهایی رو که دوست دارن انجام میدند .
توی خارج مشروب میخورن اما فهمش رو دارندکه پشت فرمون نشینند .اینجا طرف می خوره و با کمال وقاحت هم پشت فرمون هم میشینه گور بابای بقیه. یا طرف سگ نگه میداره ولی بیرون با قلاده میآره و هر جا هم که ... کرد خودش جمع میکنه اما اینجا تو خونه با سگش دل میده و قلوه میگیره اما میآردش بیرون و ...اون رو برای دیگران یادگاری میذاره یا بد تر از اون سگ نگهبان بی قلاده رو میبره پارک و سگه زن و بچه مردم رو گاز میگیره .

اینها باعث میشه با عرض معذرت وقتی میفهمم کسی از آشنایان یا فامیل سگ یا گربه سر و کار داره دیگه نمی تونم عزت و احترام سابق رو براش قایل بشم . نمی گم همه اینطوری هستند ولی تعدادشون کم نیست.عدم رعایت حقوق دیگران در تمام جنبه های زندگی ما نهادینه شده.

سلام
نه نه
هر کسی ک حیوون خونگی داره و نگهداری شو بلده به یقین کاری که شما تشریح کردین نمیکنه چون نمیخواد برای خودش مشکل و دردسر درست کنه
قلاده زدن تو مکان های عمومی هم قانون هست برای حیون ها
جا به جایی شونم داخل باکس
نمیدونم چرا فقط با ناهنجاری های ماجرا روبرو شدید
الان منظور تون از نوشتن قسمت پایانی اینه ک احترام من مخدوش شد؟

MM شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 01:38

اره تفاوت ها و شباهت هایشان خیلی دوست داشتنی است

MM شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 01:38

اره تفاوت ها و شباهت هایشان خیلی دوست داشتنی است

خیلی زیاد

به زاد شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 23:14

حیوانات اگرچه هوش ندارند اما یاد میگیرند، به خاطر می آورند، احساس دارند و غریزه آنها قوی است
از طرفی انسان موجودی است که وابسته میشود، حتی به اجسام که هیچ کدام از ویژگی های انسانی ندارند
حال انکه‌ موجودی کنارت‌باشد که از غریزه و احساس سرشار باشد و‌حتی گاهی مواقع درکت کند بدون اینکه قضاوت کند یک‌حس خوشایند در انسان ایجاد خواهد کرد و ...
چشمان جودی خانم شما با ادم‌حرف میزند...

دختر ما ک خیلی باهوشههه

monparnass شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 23:48

سلام
1- من مدتهاست که خواننده این وبلاگم و اطمینان دارم که تو از این جور آدمها نیستی که نسبت به رعایت حقوق دیگران بی تفاوت باشه منظور من هم کنایه زدن به تو نبود فقط خواستم یکی از پیامد های بی توجهی در نگهداری از سگها رو یادآوری کرده باشم.

2-سو تعبیر نباشه من خودم خیلی خیلی حیوون خونگی رو دوست دارم حتی در زمانهای مختلف خرگوش مرغ اردک ماهی و پرنده داشته ام و دارم اما از پس بزرگتر از اینا مثل سک و گربه بر نمیام.زیبا و دوست داشتنی هستند اما نگهداری از اونها در شرایط زندگی شهری ما از لحاظ مختلف آسون نیست .توی کامنتم خواستم رعایت حق و حقوق دیگران رو به دارندگان حیوون خونگی بزرگ یاداوری کنم

3- احترام شما سر جاشه (:
موفق باشی

متشکرم از لطف شما .
بله واقعا نگهداری سگ مخصوصا مسولیت بزرگیه
و باید حواست باشه دیگران را ازار ندی

سلامت باشید

نوشین دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 14:06 http://nooshnameh.blogfa.com

ای جون دلم.عکسشو تو اینستا دیده بودم. خیلی عزیزه. آخ از اون چشماشون
من این حست رو به حیوون خونگی وقتی فهمیدم که اولین گربه ام سندی وارد خونوادمون شد. محبتی که سگها به صاحبانشون دارند بینظیره و گربه ها هم خب مدل خودشون محبت را ابراز میکنند.
سالیان ساله که خداوند رو برای داشتنشون در کنارم شکر میکنم و آرزومه روزی شرایط زندگیم اجازه بده که سگ هم داشته باشم.
ببوسش از طرف من لطفا

عزیزم
ارزو می کنم حتما تجربه ش کنی
خیلی حس خوشایندیه

عاطفه چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 09:06

پروانه
این ماجراها اسفند تموم شد حوالی خرداد اینا بیام ببینمش فشارش بدم دخترک رو
لطفا

عزیزم\
حتمااا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد