پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

زن فقط یک آلت نیست!

 

در ادامه مطلب بخوانید!


  


این چند روز همه جا خبر ازدواج یک دختربچه ی ده یازده ساله با مرد بالغی در یکی از استان های غربی ایران همه جا منتشر شده و موجی از اعتراضات و بیانیه ها و حرف ها و سخن هایی به راه است که نمی دانم چقدر به کنه مطلب اشاره می کند و چقدر آن جایی را که وجدان آدم باید نشانه برود را نشانه رفته است و چقدر موفق بوده  . . .

دختر یازده ساله هنوز به بلوغ جنسی نرسیده و تا چهارده سالگی که فرآیند تخمک گذاری و پریود ماهانه اش و در نتیجه باروری بدنش به تکامل برسد اندام جنسی نارس و نابالغی دارد که با فرم بدن یک زن تفاوت دارد و مثل غنچه ای که تا بشکفد باید مراحلی را گذرانده و تغییر کند، آلت دخترانه نیز فرم و شکلش تغیر می کند. بعد به این فکر میکنم مردمی که این دختر را به ازدواج مرد بالغی در می آورند هم این مسایل را به خوبی می دانند و همین مساله اصلا مایه ی خواستنی بودن این رابطه ی نابه هنجار برای این اشخاص است.

یعنی مرد می رود و زنی می گیرد که هنوز نابالغ و ناشکفته و خام باشد و از قضا باید برایش خیلی جداب هم باشد که پی این چنین ازدواج نا متعارف و غریبی را به تن می مالد! جدای اینکه این بچه هنوز باید بچگی کند و عروسک دستش بگیرد و  . . .

قضیه این جاست که این اصلا ازدواج نیست!این بهره کشی جنسی از یک بچه است.

یک بچه که هنوز اندام جنسی اش حتا بالغ نشده چه برسد به اینکه بخواهد شریک جنسی ای داشته باشد.

درست مثل این که در خانه پسر بچه ای را به غلامی  بگیری و از وی بهره کشی جنسی کنی. بسیار زیاد دلخراش و مهیب است اما ما در سرزمینی زندکی میکنیم که این اتفاق در آن جاری است و این یکی از بد ماجرا و شانس بد داماد رسانه ای شد والا این همه آمار عجیب و غریب چیز مهیب تری را می گوید.

حقیقت اسن است این جمعیتی که  الان دارند فیلم را دست به دست می کنند همان هایی هستند که بینهایت شاد می شوند که دخترشان را در شانزده سالگی شوهر بدهند. نه ؟ هفده سالگی!

مساله چیز دیگری است. مساله این است که بلوغ جنسی در نوجوانی رخ می دهد اما ازدواج حتا با بلوغ تن نباید اتفاق بیفتدو با بلوغ فکری باید جاری بشود. بچه های هجده نوزده ساله هنوز در غلیان هورمون ها ی و موج احساسات و کوری کامل هستند، چرا باید ازدواج کنند؟ چرا باید ازدواج آرزوی هر دختر بچه ای باشد؟

چرا سقف آرزوهای بچه هایمان اینقدر بوگندو و کوتاه شده است؟

بسیار غم انگیز است که این موج کوفتی هم مثل هزار تا موج دیگر رد می شود و می رود و هیچ کس به یادش نمی ماند از این اتفاق و این اتفاق های مشابه چه چیزی باید در خاطرمان حک بشود؟ کی می فهمیم که داریم با زندگی مان و زندکی اطرافیانمان چه کار می کنیم؟ 

آدم بودن را باید یاد بگیریم، ازدواج هنر نیست!

گسترده شدن را یاد بگیریم!

چیزی شدن را یاد بکیریم!

رفتن به راه  هزارن نفر، پیش از ما، جز افزایش رشد جمعیت برای  مملکتی که وقتی   نیاز به حمایتش داری ، تف هم کف دستت نمی اندازد نتیجه ی دیگری ندارد . . .

راه خودت را پیدا کن . . . دختر کوچولوی تو فیلم که برق برق می زنی!اگر نه بدل شدن به کسی مثل بقیه هنر نمی خواهد. 

آه سرد می کشم.

 آه بسیار سرد از نشریات و بیلبورد ها و رسانه ای که زن را در خانه  و پشت گاز و برای فرزند آوری آن هم به تعداد کثیر رواج می دهد  . . . قدرت رسانه را دست کم نمی شود گرفت.بعد تو دلم خوشحالم که این تلوزیون کوفتی و آشغال را از خانه ام انداخته ام بیرون و پیام های مسموم رسانه ای که سیاسی و در جهت نفع عده ای است را نمی بینم !



نظرات 3 + ارسال نظر
(فرهاد)Alone چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 11:27 http://bivajeh.blogsky.com

غم انگیز و تلخ...

تیلوتیلو چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 14:55 http://meslehichkass.blogsky.com

خیلی دردناک بود ... خیلی
ته دلم لرزید

من هم

الناز پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 11:41 http://manesara.blogfa.com

اولین لحظه ای که فیلم رو دیدم روحم مچاله شد برای اون دختر بچه،نگاه من فقط برای ازدواجش نبود به قول شما پسری با اون سن و سال و نیازهایی که داره حتما وارد رابطه میشه با اون دختر بچه و اون دختر ساده و کوچیک که از هیچی خبر نداره وارد مرحله ی زنانگی زندگیش میشه بدون اینکه تصوری از زن بودن داشته باشه و پروانه جان فاجعه بعد از این ماجرا اتفاق میوفته،یه آهههه کشیدم از جهل پدر و مادری که دختر نابالغشونو قربانی و اسیر دست همچین مردی میکنن که جاهلتر از هر کسی هست و اسر هوی و هوسش...مردی که حتی بلد نیست جواب پخش فیلم رو بده و با فحش و ناسزا میخواد حرفشو به کرسی بنشونه...جهالت شاخ و دم نداره،لر،ترک،کرد،عرب،فارس و ....نداره،جهالت تو مغز آدمهاس،تو فکر کثیف آدمهاس،تو نفس عمل آدمهاس،جاهل اونی هست که میاد برای این دختر معصوم صیغه جاری میکنه...البته من فلسفه ی این صیغه رو هم نمیدونم به کنار،این دختر اولین نیست آخرین هم نخواهد بود...تو ترکیه که مرداش هنوز از انسانیت بویی نبردن ازدواج دختر پایینتر از 18 سال جرم حساب میشه و زندانی داره اما اینجا هنوز ما تو 1400 سال قبل زندگی میکنیم...خدا به دادمون برسه که هیچوقت برای ماها زندگی عوض نمیشه...خیلی دلم پره ...چندش شد از آدم بودنم تو این کشور

ممنون ک برام نوشتی النالز عزیزم
و چقدر هم خوب نوشتی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد