پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

روز نکاری

 من در دفتر فروش ، قسمت آتلیه گرافیک یک شرکت تولید و بسته بندی محصولات پروتئینی کار می کنم  که انواع گوشت و و مرغ  و ماهی و میگو و . . . محصولات فرآوری مثل انواع کباب های مزه و  . . . محصولات فرآورده مثل همبرگر و شنیسل منجمد و . . . . را تولید و پخش  میکند.

لاله کار را یکسره میکند و اعتقاد دارد در یک قصابی کار می کنم!

حالا دیروز ها برای عکاسی از مراسم روز دامپزشک رفته ایم کار خانه شرکت و ساعت ها تیریک تیریک در سالن مرغ و گوشت و سردخانه لرزیده ام و عکس گرفته ام  (دمای معمول در این فضا ها 5 درجه سانتگراد و در فضای سردخانه هم زیر صفر است)  از انجایی که پوشیدن چکمه در دراز مدت سخت بود کاور کفش پوشیدم که متاسفانه عایق آب نبود و شما تصور کنید آب کف کارخانه ای که کفش مملو از خون و ذرات ریز دمبه است برود تو کفش و جورابتان و البته به خاطر لوکیشنی که داخل سالن انتخاب شده برای مصاحبه دوستانی که از شبکه پنج برای برنانه اقتصاد ایران آمده بودند و ما هم باید از کل  این مراسم عکاسی می کردیم بر هم نخورد.

این شد که  بعد از پایان ساعت کار و مراجعه به منزل شاهد شیر آب جدی ای بودم که از دماغم سرازیر شده  و قصد بند آمدن هم نداشت

چای گرم و زنجبیل و چند تا قرص سرماخوردگی خوردم اما افاقه نکرد

فردای آن روز با جمیع علایم یک سرماخورگی کاری از خواب بیدار شدم و هر چه کردم نای بلند شدن نداشتم و این شد که سرکار هم نرفتم

بعدش تو گروه عزیزان دل که من خواهر بزرگه و خواهر وسطی هستیم استمداد طلبیدم برای اندکی سوپ و البته مراجعه و همراهی برای ویزیت پزشک

بعدش هم در خیالم تصور کردم حتما یکنفرشان دو ساعت پاس می گیرد و قبل از دکتر رفتن بساط سوپ را به راه می کند و میرویم دکتر و بعدش هم سوپ آماده در خانه به انتظار نشسته است

اما خوب این طور نشد، اگر تماس خواهر وسطی برای اینکه بروم و چیله را از مهد بگیرم چون خودش تو کلاس گیر کرده را بیخال بشوم این طوری شد که بلند شدم کشان کشان رفتم دکتر! دکتر های بیمارستانی که خواهرم در آن مشغول است(خود بیمارستانشان تخصصی است)  پزشکان اورژانس غالبا پزشک عمومی هستند 

یک تجویر دگزا داشتم و چند ورق سرماخوردگی و یک شربت سینه

بعدش هم آمدم خانه و برای خودم سوپ پختم

هنوز هم شیر آب بند نیامده

و سرفه هایی که مثل طوفان کاترینا همه جای ادمم می لرزاند


نظرات 19 + ارسال نظر
نوا سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 22:53

الکی الکی سرما خوردی
سوپ گشنیز خیلی خوبه

سوپ با شلغم پختم
اینی که گفتیو بلد نبودم مادر

سین چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:07

من ٦سال در فاصله حدود ١٠٠٠کیلومتری از خانواده م زندگی کردم و با وجود دوستان زیادی که داشتم همیشه مواقع مریضی ترجیح میدادم کمک نگیرم و تنها بمونم، یه جور رفتار مازوخیستی غیرعادی، تو اون زمانها یه بار در حدی تب داشتم که با حال خراب ناشی از آنفولانزا خودم خودمو پاشویه میکردم! و در تمام این داستانها به جای کمک گرفتن از کسی برای خودم اشک و آه رامینداختم که من چقدر طفلکی و اینام! :)))
و البته الان که ازدواج کرده ام و بازهم به دور از والدینم هستم، میبینم که خوب شد یادگرفتم تنهایی از خودم مراقبت کنم! چون وقتهای بیماری همسرم فقط میتواند برایم غصه بخورد یا در دکتر رفتن همراهیم کند! وگرنه معمولا حتی یک آب پرتقال هم دستم نمیدهد! و خوب همه اینها درحالیست که خیلی هم مهربان و... است! خلاصه گفتم که بدانی تنها زندگی نکردن هم مشکل را حل نمیکند! زمستان باید وسایل سوپت آماده در فریزر باشد ؛)

خدای من
این سواله ها
یعنی یادم نمی گیرن؟
یهنی نمیشه بهشون امید هم داشت؟
شلغم که نمیشه فریز کرد . میشه؟

سین چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:10

خصوصی!
راستی!
من کاملا پایه م برات سوپ بیارم :)
فقط کافیه بهم ایمیل بزنی

الهی قربونت برم من
خودم دو تا قابلمه گنده پختیدم

شیما چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:36 http://man-bi-to.blogsky.com/

از سرماخوردگی بیزااااااااااازم
از آب ریزش بینی متنفرررررم

امیدوارم زود حالت خوب شه

me too

من چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:31

تنهایی چیز خیلی بدیه ... من وقتی شوهرم که سرما می خوره پاشویه اش می کنم همراهش دکتر می رم و کلی بهش می رسم اما هر وقت که سرما می خورم خودم سوپ درست می کنم، خودم به خودم می رسم و تازه نهار فردای ایشون رو هم باید روبراه کنم + مقادیر زیادی غر که می شنوم.
این دنیا هیچ چیزش عادلانه نیست

این عادلانه نیسسسسسسسسسسسسسسسسسست

غریبه چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 14:15

یه جوک بود میگفت: کلا دقت کردی هرکی سرما میخوره میگن : از این ویروس جدیدا گرفته!!
حالا توام از این ویروس جدیدا گرفتی شاید؟! :))))
خب خوشمزگی بسه! ننه جان من شلغم هم فریز میکنم با اینکه معمولا تا بهمن توی مغازه پیدا میشه ولی خب ممکنه ماتحت یاری نکنه برای خرید!!
ما یه سوپی داریم توی خونمون قوت غالب وقتهای مریضیمونه
یه پیاز بزرگ و سه تا شلغم و یه سیب زمینی کوچیک و گوجه فرنگی و اگه داشته باشیم جعفری رو میریزیم توی غذاساز
کامل که میکس شد میریزیم تو یه قابلمه آب، توش جو پرک هم میریزیم و دوتا بال مرغ یا اگه نبود عصاره ی مرغ الیت میریزیم و این نیم ساعت بعد یک سوپ شفا بخش بهمون تحویل میده! با آب لیمو دست افشار میل شود!!
این خوراک 6 ماه از سال منه برای همین همیشه پاییز و زمستون لاغرترم!!
حالا با هویج و فلفل دلمه و تره فرنگی و ذرت کنسروی و خلاصه این گیگیلی جات گاهی بهش تنوع میدم
راستی اگه سرفه هات زیاده توی سوپی که میخوای بخوری آویشن بریز برای سرفه خیلی خوبه.
همین دیگه
زود خوب شی :**

عجب سوپ هیولایییی
منم یه چیزی شبیه این درست می کنم فقط امکانات غذاسازو ندارم
میزارم زیاد بپزه له و لورده شه کلا
ممنون عسیسسسم
میریم تو کار فریززززز شلغممم

آزاده چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 16:14

سلام کاش دگزا نمی زدی .این دارو واقعا مضره .توی خون می مونه وباعث عدم جذب ویتامین دی می شه ومتعاقبش عدم جذب کلسیم ومتعاقب متعاقبش پوکی استخوان .خوب دلداریت دادم نه ؟؟؟؟؟

دلداریت آخرش بود
حالا سرطان نگیرم؟

سهیلا چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 18:37 http://nanehadi.blogsky.com

انشاله که زودتر خوب میشی.یه پست دارم درباره سرما خوردگی مناسب حال شماست

الهی
با هم سرما خوریم
تازه تو باید پرستاری هم بکنی

ح مثل ... پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:27

سلام عزیزم . قبلا هم بهت گفتم نمیدونم چرا ترو یه جوری از جنس خودم حس میکنم اما از من بهتر و خیلی بهتر و خوش جنس تر . در کل یه چیز درونی به من این حس هم جنس بودن و هم درد بودن رو میده البته میدونم یا بهتر بگم الان یادم اومد که چی چیزی بهم این حس رو میده . اگه نظر خصوصی بود بهت میگفتم اما حالا بذار تو دلم بمونه...

الهی قربونت برم من
منم حس خیلی خوبی دارم بهت

بانو سرن شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:34 http://serendarsokoot.blogsky.com/

سرماخوردگی خر است، اینکه تنها باشی و خودت برای مریضی خودت سوپ بپزی از اونم خرتر.
الان بهتری؟

عزیزم
بهترم

مهسا شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:55

ای جانم. اشکال نداره، برات دعا می کنم و انرژی مثبت میفرستم که زودتر سرحال بشی. دوستت دارم

م شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:54


این هم بگذرد

چ خوبه که می گذره

سین یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:16

چطوری؟ :)

خوببببببب
:)
تو خوبی؟

گلدونه یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:54 http://tondokhond.persianblog.ir/

سلام چطور میشه پیام خصوصی گذاشت؟

سلام عزیزم
من هرچه کردن نتونستم برات پیام بزارم چون همه ش رمز می خواست
خواستم بگم متاسفانه اون شخص رو توصیه نمی کنم برای مشاوره چون بعدا متوجه شدم اصلا آدم کار بلدی نبود و کلا ترکمون زد
اگر خواستی برام شماره بزار بهت مسیج می زنم

بالیق چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:48 http://www.zendegiyebaliq.blog.ir

مریضی خیلی بده پروانه
دیشب که جراحی دندون داشتم و چهار تا آمپول بی حسی نوش جان کردم و با یک صورت ورم کرده برگشتم خونه، حس می کردم چقدررررر گناه دارم!

امیدوارم زودی خوب بشی پروانه جان

مرسی عزیز دلم
تو هم خوب شی ایشالله

mahdieh samea پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 16:33

سلام. شرکت ما به یه گرافیست نیاز داره که وبسایتشو خوشگل کنه. شما طراحی برای وب هم انجام میدید؟ مسلما یه سری عکس و ایکون و ایناست ولی دیتیلشو می تونم یپرسم اگر علاقه دارید.
ممنون

سلام دوست عزیزم
ممنون از لطفت
شکر خدا فعلا از کارم راضیم و قصد جابه جایی ندارم

mah samea شنبه 9 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:23

سلام مجدد
کار پروژه ای است
فک نمی کنم بیشتر از 150ساعت در طی 2 ماه وقت لازم داشته باشه. البته من در جریان جزییات کامل طرح نیستم
به هر حال اگر حوزه تخصصی شما محسوب میشه فک کنم از لحاظ مالی هم بشه روش حساب کرد
ممنون میشم اگر تمایل داشتید رزومه ارسال فرمایید

سلام عزیزم
ممنون
رزومه مو براتوت ایمیل میکنم :)

جواهربازار یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:00 http://bazarjavaher.rozblog.com/

بهرحال اگه نظرمو بگم هم که منتشر نمیشه!

حالا یه روز دیر شد ها

جواهربازار دوشنبه 9 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 16:56 http://bazarjavaher.rozblog.com/

همین دیگه، فقط میخواستم بگم ارزش یه چکمه نپوشیدنو داشت؟! :)

از صبحش پاهام تو چگمه کپک زده بودددد
دیگه نمی تونستم تحملش کنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد