پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

زن های حفاظت شده

زنها دو دسته اند، آنهایی که محافظت میشوند و آنهایی که نمیشوند.
دسته اول را با ماشین به این طرف و آن طرف میبرند و سروقت از آرایشگاه، از استخر، از مدرسه، از اداره و ... برمیگردانند. با تلفن حالش را می پرسند و اگر سرش درد کرد، یکی هست که بگوید: "بهتر نیست کمی استراحت کنی؟"
زن های دسته دوم توی باد و باران و توفان، ساعت ها توی صف اتوبوس می ایستند و با اینکه تصمیم میگیرند به جایی که اتوبوس از آنجا می آید نگاه نکنند ولی گردنشان بی اختیار بارها و بارها به آن سو میچرخد. تا شب سگ دو میزنند و شب کسی نیست که بگوید: "عزیزم؛ قرص مسکن برایت بیاورم؟"
...
زن های محافظت شده راه رفتنی با طمأنینه دارند. 
ولی زن های محافظت نشده یا بسیار تند راه میروند و یا کُند.
...
زن محافظت نشده یا غر میزند یا به جایی خیره میشود و گاه خرفت میشود... 
زن محافظت شده، مهمانی ترتیب میدهد و از مسافرتهایش میگوید
...
زن محافظت نشده گریه میکند و آنقدر این کار را ادامه میدهد که دیگر اشکش در نیاید.

زن محافظت شده همیشه در نیمه راه گریه و یأس به زندگی برمیگردد.


حتی وقتی میخندیم- فریبا وفی

نظرات 14 + ارسال نظر
غریبه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:48

میشه بگی چرا این کتابو پیشنهاد دادی؟

کتاب پیشنهد ندادم
منبع ذکر کردم برای مطلبی که قید شده بود

مجید شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:58

نگاه جالبی بود.

بانو سرن شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 13:43 http://banooseren.blogfa.com/

من که فهمیدم جزو کدوم دسته ام

تو جزو دسته ی زن های حفاظت شده ای که که قراره پسفردا پسرشون بره دست یکی بگیره بی محافظ شن!

غریبه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 13:44

آهااااااااااااااااااااان! ببخشید اشتباه برداشت شد

النازی شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:04

من نه اینم نه آنم
کلا در زندگی هم همینم نه سنتی نه مدرن
نه مادر بسیار دلسوز نه مادر بد
نه همسر عاشق پیشه نه همسر بی عاطفه
انگار عادت کرده ام از هر چیزی نصفش را داشته باشم به غیر از همسرم که اگر همه اش را نداشته باشم به یک اپسیلون کمترش هم راضی نمیشوم

اکثر ما تا حدودی میانه روییم
نه اینیم نه اون
چولی همه مون تو مورد اخر کاملا واضح عمل میکنیم

پریا شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:22

من گاهی وقتا تو صفم گاهی وقتام میان دنبالم ....الان جزو کدوم دسته ام؟؟؟


دسته ی نیمه حفاظت شده

غریبه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:22

میدونی نکته اش کجاست؟ وقتی مدتهای طولانی جزو محافظت نشده ها باشی اینکه یهو یکی بخواد محافظتت کنه برات سخت میشه... بعد اصلا حس میکنی داره مثل یه مار پیتون میپیچه به دست و پات و الآناس که راه نفستو ببنده.... بعد خیلی سریع طرف رو پس میزنی
من که حداقل به اون محافظت نشدن عادت کردم و نمیتونم برم جزو محافظت شده ها

از اون ور بوم دیگه؟

مونپارناس شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:23

ورژن مردونه اش چی میشه؟
بعضی ها حفاظت کننده اند و بعضی ها نه (و شاید بعضی ها دسته نیمه حفاظت کننده) ؟

میشه یه پست در مورد ورژن مردونه اش هم بنویسی؟

از خانم وفی بپرسید

خواننده خاموش خیلی قدیمی یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:19

این مطلبت شونصدتا لایک داشت
از گریه کردن خیلی خسته شدم ولی تنها چیزیه ک ارومم میکنه

همیشه اروم باشی الهی

مامان زری یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:48 http://faraziba.niniweblog.com

خیلی جالب بود واقعا این موضوع رو من از نزدیک حس کردم و دیدم

حس خوبی بود؟

نیاوفر دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:09 http://wlootoos.blogfa.com/

لایک پروانه!

مامان زری سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:28 http://faraziba.niniweblog.com

نه حس بدی بود .مادرم حفاظت نشده بود تمام عمرشولی خوب خودم حفاظت شده ؛و تمام مدتی که ازم حفاظت میشه یاد مادرم می افتم و ناراحت میشم

عزیز دلم
اونقدرام بد نیست
زن بودن خودش به تمامی نعمته
خوب باشی همیشه

گلدونه شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:45

چقد این زنهای محافظت شد ه و نشد ه و دوست داشتم

منم

نازنین شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:21

دسته زنهای محافظت کننده رو هم اضافه کنین!

وای من!
چ دسته ای هم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد