پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

حاشیه

غذای نذری

زنگ در به صدا در می آید، پسر همسایه نذری آورده

در را که باز میکنم یکی از خوردروهای عبوری متوجه نذری میشود

قیمه را میگریم و میچرخم که در را پشت سرم ببندم

سرنشین دویست و شش: آقا یه غذا به ما بده

پسر همسایه: نمیشه گفتن فقط برای همسایه هاست

-: آقا تو رو خدا به غذا بده

+: راضی نیست صاحبش

-: آقا تو رو خداااا

 . . . 

در را بسته ام و ادامه گفتگو را نمی شنوم


مایه حواس پرتی

در خانه صدای بلندگوی هیأت به وضوح به گوش میرسد

مرد مداح پشت میکروفن می گوید:

خانوما تو رو خدا یکم فاصله بگیرید

زنجیر زنا حواسشون پرت میشه


معرفت 

یه بار یه پست نوشته بودم از مهدی، پسر پاک و معصومی که همیشه تو هیأت درکه سنچ میزد و تو یه تصادف کشته شد. (متاسفانه چون وبلاگ قبلی فیلتر شده نمی شه بش لینک داد)

امسال پسرکشو تو هیات دیدم، همونن بچه ای که وقتی پدرش مرد سه ماه بود که تو شکم مادرش خونه کرده بود. حالا رو دوش عموش بود

عمویی که با مادرش ازدواج کرده بود و حالا دیگه شده بود پدرش


باز هم نذری

این وسط چندتا عاشق مشعوقم به هم رسوندم

یه فسنجون خورو به فسنجون نذزی!

و یه قیمه رو به دست کسی که قرار بود

نظرات 14 + ارسال نظر
مینا شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:47 http://taraze-roozaane.blogsky.com/

سلاام...
نذر همسایتون قبول حق انشاا...
اگه من بودم غذای خودم رو می دادم...

التماس کردن برای گرفتن غذا از سر گرسنگی نیست
برای جمع کردن کلکسیونه نهاره
البته شما می تونی غذا رو بدی طرف خوشحالم میشه تازه

8سالگی شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:50 http://http:www.1384166.blogfa.com

اینکه تو کوچه ها راه بیافتی دنبال نذری زشته؟
من و شوهرم هرسال این کار رومیکنیم
اخه من پخت وپز روز عاشورا رو بد میدونم
البته نه به این فضاحت توروخدا

غذا گرفتن بد نیست
اینکه بخوای التماس کنی بده
یا ببینی یارو نیم خواد بده بازم اصرار کنی
این که هزار پرس غذا بگیری بده

آیدا شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 21:27 http://1002shab.blogfa.com/

تو در خانواده ما خیلی خیلی محبوبیت داری!

گلدونه یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:11

برا یک و دو فقط باید سرمو رو به دیوار بکوبم

منم دنبال دیوار میشگتم

م یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:19

نذری قیمه رو به آیدا رسوندی .....

ای شیطون
دقت کردیا

مهری یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:13

چه فسنجون خوشمزهایم بود

محشرررررررررر

zeinab یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:11 http://varaghparehaa.blogfa.com

بابت اولی و دومی باید تاسف خورد
سومی خیلی سخته. خیلی
بابت آخری خدا اجرت بده

مرجان یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:04 http://baronbano.blogfa.com

عزیزم
هر کسی عقیده ای داره که قابل احترامه
یکیم عقیده ش اینه که شده حتی با التماس ، نذری رو بگیره.

:/
موافق نیستم عزیزم
به نظرم عزت نفس هر کسی از هر چیزی مهم تره که بخواد التماس کنه

قاصدک دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:32

وای .. از ”معرفت” یخ کردم ..
من اون پستت رو یادم نیست ..

اگه می خوندیش تنت یخ می کرد

کارتستان دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:05 http://www.cartestan.ir

طراحی کارت پستال دلخواهتان وزیبا سازی عکس خود وفرزندتان فقط در کارتستان. به کارتستان مراجعه کنیدوبا تشکر

مرجان دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:06 http://baronbano.blogfa.com

آهان
دقیقا نکته همین جاست
اون اصلا فکر نمی کنه که داره " التماس " می کنه ....

تو رو خداااااااااااااااااااااااا التماس نیست؟
میشه بپرسم به نظرت داره چه کار میکنه پس

کاوه دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:06

@مرجان:

هر کس عقیده ای داره که قابل احترامه.


می خواهید چند(n تا) عقیده نام ببرم که شمال این عبارت کلی شما نشن؟؟

هر کس آزاده عقیده خودش رو داشته باشه، اما اینکه این عقیده رو ابراز/تبلیغ بکنه، مسلماً خیر.

شمال همون شامله!
و اینکه
بعله موافقم

ع سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:08

به به خدا به شما واسه اون فسنجون اجر عظیم بددده!!!

مرجان چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 http://baronbano.blogfa.com

ابدا نمیخوام بحث رو کش بدم
اما این خیلی مهمه که ماد "یاد بگیریم " و یا سعی کنیم که یاد بگیریم به همه ی آدما از دریچه ی فکر و فلسفه و منطق خودمان نگاه نکنیم و اجازه بدیم فکر خودشون رو داشته باشند هر چند خرافی و دم دستی !
...
من بنا به شغلی که دارم با این طبقه ی آدما خیلی در ارتباطم .... اوتا این کار رو "التماس " نمی دونن ...اگر مذهبی ِ بی فکر باشند اون رو تلاش برای دست یابی به غذای تبرک شده ی نذری می دونن و اگر مفت خور باشند این کار رو فیلم بازی کردن و زرنگی می دونن و بعد میرن برای بقیه تعریف می کنن که : هر جور بود ازش گرفتم !؟!
....
این که می گی التماس این نظر شماست من صمیمانه بهش احترام می دارم اما اون آدم رو قضاوت نمی کنم که چرا این کار رو کرد ... شاید اگر من هم در طبقه اجتماعی ، محیط خانوادگی و دینی اون شخص بودم همین می شدم که اون هست و بعد بقیه لیبل "التماس " به کار من می زدن
...
و اما در جواب دوست عزیز آقای کاوه من چیزی نمی گم چون این بجثب هست بین من و شما خانم نقاش !

چه کار سختی دارید!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد