پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

هفته سی و سوم

مفاصل و استخوان های لگنم دردناک شده است، امروز مامای همراه یوگا در مرکزی که برای ورزش میروم توضیح می داد که تصور کنید درون یک کیسه ی پلاستیکی یک پرتقال انداخته اید و راه تان را می روید، چقدر ممکن است این پرتقال به کیسه فشار بیاورد؟ دقیقا هیچی! حالا جای پرتقال را با یک هندوانه عوض کنید، هندوانه ی بزرگ و آبداری که چند ده برابر پرتقال وزن و حجم اشغال میکند و کیسه ی پلاستیکی کش  ش ش ش می آید و کاملا تحت فشار قرار می گیرد.

ماجرای مفاصل لگن من هم همین است و الان که نیم ساعت چهل دقیقه پیاده روی کرده ام کاملا محسوس تحت فشار قرار گرفته و اندکی درد میکند.

امروز وقت سونوگرافی داشتم و با پیشنهاد یار تا مطب پیاده رفتیم و برگشتیم، دکتر سونوگرافی مثل همیشه دلگرم کننده و امیدبخش حرف زد و حتا اندازه ی سر را که در گزارش بزرگ تر از هفته ی سی و سه بود با سر بچه ی خودش مقایسه کرد که خیلی هم عادی است و هیچ جای نگرانی ندارد.

گاهی حس میکنم دارد گولم می زند و می خواهد آرام و راضی از مطبش بیرون بروم.

پسرک دیگر حسابی بزرگ شده و دارد وزن می گیرد ، تا ماه های قبل وقتی در مورد هفته های بارداری می خواندم که هر هفته اندازه آلو و هلو و نارگیل است دستم را تو هوا اندازه میکردم که الان چه حجمی را اشغال کرده است و چقدری است اما حالا دنبال اینم که دو کیلو و دویست چقدر میشود.

وعده های غذایی ام بسیار کوچک اما بیشتر شده است و روزی چند بار غذا میخورم، اگثر اوقات اگر اندکی پرخوری کنم به سوزش سر دل می افتم که عنهو یک اژدهای غران منتظر است تا دهانم را باز کنم که آتش را بریزد بیرون اما تا وقتی که حجم وعده ها کم است اژدها آرام و راضی است.

در باب کنترل وزن دیگر چیزی نمی نویسم ، نه اینکه کنترل شده باشد، نه با همان روند کند رو به افزایش است اما همه چیز خوب و معمولی است و نگرانم نمی کند.

اتاق جوجه ام را چیده ام و گاهی می روم تماشایش می کنم. یک خاکستری یواشی همه جا است و نیاز به چند تا چیز درخشان و جذاب شبیه خورشید و خروس قرمز و اینها دارم که در این مدت خواهم خرید.

جودی با رضایت پدرش به پاسیو منقل شد و فعلا که همه چیز آرام است و نه جودی ناآرام و ناراضی است و نه بابای بچه . راستش هی عذاب وجدان میگرم که چه کاری بود سگ بیچاره را فرستاده ای تو پاسیو که نمی تواند کنار ما باشد اما از بس خانه تمیز می ماند دهانم را می بندم چون واقعا حجم پشمی که از جودی روی زمین می ریزد زیاد است و هر روز باید جارو بشود.


نظرات 4 + ارسال نظر
حکیم بانو چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 06:30 http://Luminouse46@blogfa.com

سلام پروانه جان.
همه این حالاتتان طبیعیست. حتی سوزس معده.
روشش همان مدلی است که گفته اید و خوردن غذاهای کم ادویه و پرهیز از تندی و نوشابه
سلامت باشید شما و آقای نی نی.

آقاااااای نی نی آخه؟
فک کن


دقیقا فلفل و ادویه تشدیدش میکنه

نسیم چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 09:27

ای جانم
الهی پسر کوچولومون به موقع و سلامت بیاد بقل مامان و باباش و حسابی کبف کنه

مرسی نسیم جون

عاطفه جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 16:40

پروانه جانم
عزیزم
من همونی ام که سر هر که دلا هر که دلا هر که دلارام رفت شجریان باهم معاشرت کردیم
یادته ؟ عیبی نداره که یادت نباشه
مامان داری می شی عزیزم؟
خیلی خیلی برات خوشحالم
مبارکت باشه عزیزم

عزیزم
چه بامزه آدرس دادی
مرسی عاطفه جان

هدهد چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 17:15

سلام
من اتفاقی اومدم اینجا
برای نی نی نگران نباشین.. پسر من الان دو ماهشه.. و دور سرش تو سونوگرافی ۲۹هفته بزرگ بود.. دوباره تکرار کردم و بازم بزرگ بود.. دکتر سونو گفت مشکلی نیست.
من چون نگران بودم پیش یه متخصص پریناتولوژی(جنین شناسی) هم رفتم و بازم سونو انجام داد و گفت طبیعیه و سرشتیه.. ارثی‌.
بعدم که به دنیا اومد دور سرش کمی بیشتر از استاندارد بود ولی طبیعی بود.
در کل منظورم این بود که نگران نباش.. انشاالله به سلامتی دنیا میاد
ولی خیلی کیف کن از این روزای بارداری.. من خیلی دلم برا اون روزا تنگ شده یه لذت دیگه ای داره

عزیزم
دقیقا دکترم ب من همینو گفت
شباهت فامیلی و عادیه
فقط نمیدونم با این شباهت فامیلیال میشه به زایمان طبیعی فکر کرد یا نه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد