پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

انتخاب کردن درد دارد

 امروز ویدیوی جدید پخش شد که نشان میداد چند ده نفر پشت درهای حرم حضرت معصومه در قم تجمع کرده اند و با شعار یا حیدر و یا زینب درهای حرم را می شکنند و به زور وارد میشوند.

چند بار ویدیو را با  ناباوری تماشا کردم و عمیقا سعی کردم حس این آدم ها را درک کنم که آنها را چه میشود که در بساطی که تا کنون صدها نفر جان باخته اند در تجمع شرکت می کنند و خواهان باز شدن درهای حرم باشند و اصلا نه تنها تجمع کرده اند که دست پاچه هم شده اند و حالشان بد است و چقدر به هم ریخته اند.

آخر این ها رو دیوار همین حرم یادگاری نوشته اند که در این شرایط و در هر شرایطی نمی توانند شاهد فقدان و نبودن آن باشند. اصلا بدون آن هیچ می شوند!

وقتی دیکر قرار است خودت تنهایی تصمیم بگیری و انتخاب کنی استرس می گیری.

آزادی که از خیلی ها از آن دم می زنند بسیار ترسناک است . چون در یک لحظه بار همه چیز به گردن تو می افتد. تا دیروز  مطیع بودی و حرف شنو اما وقتی حرم بسته می شود باید خودت تنهایی تصمیم بگیری. 

این آدم ها دارند زار می زنند چون باید و نباید و بکن و نکن را دیکته کنید  و بعدش هم راست و دروغ و غلط و درستش پای شما . ما تسلیم بودیم و اطاعت کردیم.

این آدم ها دارند زار می زنند که تو را به هرچیزی که برایتان مقدس است ما را به خودمان وانگذارد

ما بلد نیستیم مسئول خودمان باشیم . . .

این است که وقتی برای شیوع بیماری واگیرداری حرم بسته می شود دست و پایشان می لرزد و حالشان خراب می شود و به هم  می ریزند

بعد با خودم فکر میکنم که مگر زندگی یگانه نیست؟

مگر فرصت مغتنم و تکرار ناپذیر نیست؟

پس چرا این فرصت را خودمان زندگی نمی کنیم و آن را واگذار میکنیم؟

نظرات 6 + ارسال نظر
عابر سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 16:50

یه آقای پیری هست که اسمش رو نمیدونم توی اینستا دیدم که خیلی پرطمطراق داشت میگفت ما میریم حرم و هیچی نمیشه و... راستش اونقدر محکم میگفت که من فکر کردم با توجه به تکنیکهای تجسم خلاق شاید واقعا هیچوقت مبتلا به ویروس نشه داشتم فکر میکردم چقدر به جمله هایی که میگه واقعا اعتقاد داره؟برام قدرت شستشوی مغز خیلی جالبه اینکه بتونی یکی رو راضی کنه بره تو کسری از ثانیه خودش رو بترکونه و یه عالمه آدم رو بکشه یا یکی با اصراربره یه جایی که ویروسی هست رو لیس بزنه و.....

خوب با ما که سالهاست این کارو کردن
شهادت مگر جیزی غیر از اینه که نوشتی؟

م سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 18:52

البته پشت این چهره های هراسان و فریاد زن و عصبانی باید نخی دید که آنها را میکشد و میچرخاند ، هر جا سخن از انحراف است بخصوص در دینی که پیامبرش عقل را پیامبر درون میخواند(اسلام ) نام روباه پیر می درخشد


این روباه پیر که میگی کیه؟

شهابه سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 20:27

چقدر زیبا در مورد آزادی نوشتین یاد مکالمه دو برادر کتاب برادران کارامازوف داستایفسکی افتادم

کدوم قسمتس
برم بخونم

به زاد جمعه 1 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 07:07

با سلام
آدینه نوروزتان بخیر و سلامتی
تبریک و دعای خیر بنده به مناسبت سال جدید در قالب بیتی از سعدی شیرین سخن تقدیم شما:
برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه روز

سال نو مبارک

monparnass یکشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 11:26

سلام
سال نو مبارک
امیدوارم سال خوبی برات باشه.

سال نو مبارک

منجوق سه‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 15:28 http://manjoogh.blogfa.com/

من به این می گم بت پرستی از نوع مدرن
برادران کارامازوف رو صبوری کن کتاب فوق العاده ایه مثل همه کتاب های داستایوسکی

والا دوستش داشتم
اما سخت
ادامه میدم حتما
مرسی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد