پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

عصر نوزایی



از زیبایی های زندگی که یکی این است که قابل پیش بینی نیست و هیچ نمی دانی ته هر کوچه به کجا میرود و از کجاها سر در می آوری! و این غیرقابل پیش بودن در هر شرایطی دلیل خوبی برای ادامه زندگی ست.

هر کدام از ما برنامه ریزی های مفصلی برای روزهای اخیر اسفند ماه داشتیم. یکی داشت عروسی می گرفت، یکی تولد ، جراحی قلب،  پایان نامه و نمایشگاه و  ایونت و هزار تا چیز دیگر که همه با هم ناگهان در یک لحظه فریز شدند و  حاشیه ی ماجرایی شدند که خبر اول همه جا شد.

ویروس کرونا از چیزی که فکر می کنیم وحشی تر است و هر آن ممکن است شما هم آلوده شوید.

اولین برخورد با کرونا چیزی غیر از ترس نمی تواند باشد چون علارغم تحریف گسترده اخبار دقیق شیوع آن در سطح کشور باز هم نگران کننده است  اما ترس باید در دل آدم ته نشین بشود تا بار بدهد، باید در یک استحاله بدل به آگاهی شود و آگاهی یک سلاح است و نتیجه اش رویین تنی ماست.

باید از ترس گذر کنیم و آگاهانه آن را کنترل کنیم و به آگاهی برسیم !

به گمان من درس این مرحله از زندگی روحیه ی جمعی است. متاسفانه آنقدر جناح بندی و پاره پاره ایم که دوباره بدل شدن به پیکری واحد کار سختی به نظر می رسد. 

کرونا ویروس آمده تا ما اتحاد و دست به دست هم دادن را زندگی کنیم و روح جمعی مان را بازیابیم تا غول این مرحله را شکست بدهیم و پیروز این میدان شویم.

به قول نیچه که می گوید هر چیز که ما را نکشد قوی ترمان می کند. ما هم این بزنگاه بزرگ را پشت سر خواهیم گذاشت و با گذر از آن آدم های آگاه تری خواهیم بود.

شاید گذر از این بزنگاه است که شاید باعث شود دیگر زنی  که می گفت دلش شکسته تا در این شرایط در حرم نماز جماعت برگزار نشود یا کسانی که با چهارقول دنبال رفع و رجوع این بساط بودند را پشت سر بگذاریم و وارد عصر نوزایی (رنسانی) شویم . . . شاید این گذر ما  را زا قرون وسطی کوچاند! 

نمیدانم؟!

اما می دانم  که باید مجهز به آگاهی  باشیم و متحد شویم . . .


نظرات 3 + ارسال نظر
به زاد جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 19:11

از سیاست که ناامید شدی به هنر امیدوار می شوی. بی چارگی که گریبانت را گرفت، چاره را در عشق خواهی یافت. زمین و آسمان که تنگ شد به وسعت کلمات پناه می بری. غوغای مردمان که تو را آزرد به آرامش ادبیات دل خوش می کنی.
جهان که ناسلوک و نازیبا و ناهنجار شد به سلوک و سماعِ حروف بر بومی سفید به شوق می آیی.
قرن هاست که بر جراحت دل و زخم روان، مرهم هنر گذاشته اند.
انسان یک بیماری مدام است، یک درد مستمر، دوایش اما عشق و زیبایی و هنر است.

#عرفان_نظرآهاری

منجوق شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 21:17 http://manjoogh.blogfa.com/

امیدوارم این طور باشد اما توی گروه های مختلف که می چرخی چپ و راست پیام دریافت می کنی که این دعا را بخوانید و آن کار را بکنید و در بهترین حالت این را بخورید و آن را نخورید

monparnas چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 22:59

سلام
1- لطفا "چهار قول" متن رو رو به "چهار قل" اصلاح کن . همین طور که میدونی منظور از چهار قل چهار سوره قرآن هست که با کلمه قل به معنی بگو شروع میشن و شامل سوره های توحید- کافرون- ناس و سوره فلق میشن.
2- نمی دونم چرا مطابق مثال های پایین باور نظر نیچه برام یه کم سخته
وقتی کسی آنفولانزا میگیره نمی میره اما بدنش ضعیف تر میشه و اگر در معرض عفونت ثانویه قرار بگیره بدنش خیلی راحت تر به اون عفونت دوم مبتلا میشه . اگر آشنای پزشک داری ازش بپرس بهت میگه که خیلی از موارد بیمارهایی با مریضی های ساده وارد بیمارستان میشن اما بعد علایم بیماریهای خیلی ناجورتری رو پیدا میکنن . یه آنفولانزا ممکنه بیمار رو در محیط بیمارستان مستعد سل کنه و یا یه تب معمولی منجر به نارسایی کلیه بشه
در مسایل غیر پزشکی هم همیشه ضربات باعث ضعیف تر و شکننده تر شدن شخص و آسیب پذیری بیشتر اون از حوادث بعد میشن. مثلا تا حالا شنیدی وقتی یک عضو خونواده کسی می میره وضعیت تحصیلیش بهتر بشه و یا اخراج از شغل زندگی باعث بهبود روابط خونوادگی شخص بشه؟

سلام
مثالی که در موردش نیچه براتون غیرقابل باور هست از اصل اشتباه استفاده میکنید
اگر چیزی شما را نکشد باعث قوی تر شدنتان می شود
اگر از این بحران عبور کنید!
نه به معنی اگر ویروس یک شکست خورد خوب ویروس دو

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد