پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

یک خط صاف!


اولین درس کلاس جواهر سازی ای که بعد از دوره ی مقدماتی حجم میروم، بریدن خط صاف است

خط صافی که اضلاع یه مربع یک در یک سانتی متری است!

اولش خیال کردم خیلی ساده است  و قبل از بریدن خط صاف سعی کردم یک فرم منهنی رو ببرم، اما وقتی دست به کار شدم فهمدیم درس اول شکستن شاخ فیل است و بعد از بریدن ده دوازده تا مربع فهمیدم باید یک تجدید نظر اساسی در شکل کارم کنم تا نتیجه بگیرم.

من ادم دست گنده ای هستم!یعنی بوم نقاشی ام از پنجاه هفتاد کمتر باشد دستم پیش نمیرود

کاغد طراحی ام از A3  کوچکتر باشد قلمم گره می خورد

حالا فکرش را بکن که ادمی با این وسعت دست برود مربع یک در یک ببرد آن هم صاف صاف

نتایجی که در بردین خط صاف با اره و کمان از ورق برنج کسب کردم به شرح زیر است:


برای سیر در خط صاف نباید حتا لحظه ای به راست یا چپ متمایل شد! همان یک لحظه کار را خراب میکند (گاهی فرصتی برای ریسک کردن نداریم و همان یک آن نتیجه را تغییر می دهد)

برای سیر در مسیر مستقیم باید همواره هدف را مدنظر داشته باشی و موقعیت آن را نسبت به خود بسنجی تا منحرف نشوی 

اگر در اولین لحظات انحراف متوجه آن بشوی میتوان رفع و رجوع کرد اما اگر دیر بجنبی واحد یک در یکت به فنا رفته و دوباره باید از اول شروع کنی 

برای صاف بودن باید همیشه روی مسیر خودت حرکت کنی و مسیر را از براده ها بروبی تا آلودگی ها باعث نشود مسیر اصلی را گم کنی

برای صاف شدن باید قبل از راه افتادن ، مسیرت را با دقت و ظرافت ترسیم کنی تا هر لحظه در طول مسیر موقعیت مکانی را نسبت به مسیر مرجع بسنجی

برای صاف بودن باید صاف بود، هر انحراف در ساعد و مچ و حالت نشستن در نتیجه ی کار خودش را به حالت اعوجاج و برقوارگی نشان می دهد 

برای صاف بودن باید بدانی که چه می خواهی

تند نروی، تند رفتن نشانه ی غروری است که با دست کم انگاشتن هر آنچه که هست حاصل میشود و الزاما رسیدن به هدف را تضمین نمی کند بلکه اکثر اوقات نتیجه ی عکس میدهد

اهسته رفتن اما احتمال خطا را کاهش میدهد چه اگر اشتباه کنی هم فرصت برای فهمیدن و جبرانش داری


خنده دار است که با بردین مربع های فلزی یک در یک به این نتایج رسیده باشم اما اگر n عدد مربع کج بریده شده که تلفات داده ام را رویت بفرمایید حق می دهید که این قدر به نظرم فنی و استراتژیک و مهم جلوه کند! از آن طرف من اعتقاد راسخ دارم که قوانین حاکم بر دنیای ما در هر سایز و هر جایی قابل رویت است!

 چه فیل ! 

چه فنجان!

تازه!

 آخر آخرشم من هنوز یه مربع کامل و صد در صد صاف نبریدم و تمام تلاشم منتج به داشتن مربع های نزدیک به فرم اصلی شده که از اونم نتیجه گرفتم که داشتن مربع صاف و تونستن بردیدن یه خط صاف نیازمند مهارت هم هست که فعلا ما فاقدش هستیم



پ.ن:

توصیه میکنم حتما بخوانید


نظرات 20 + ارسال نظر
fafa چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 http://www.longliveahmad.blogfa.com

http://www.booktolearn.com/?p=1461
تقدیم به تو

ممنونم عزیزم
:)

مرضیه چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:09

تک تک جمله هات رو توی ذهنم حک کردم. زیباترین و درست ترین تعبیری بود که تا حالا از رسیدن به هدف شنیدم. خلاصه ی همه ی کتابهای موفقیت دنیا بود..
مرسی پری عزیزم که دوباره برای رسیدن به هدف امیدوارم کردی و راه درست رو نشونم دادی

چه برداشت خاصی هم کردی:)

نوشین چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 http://nooshnameh.blogfa.com

خیلی جالب بود پروانه جان. ممنونم

:)

بانو سرن (خاکستر و بانو) چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 http://banooseren.blogfa.com/

مرسی. پ.ن مطلب خوبی بود.

مرسی یک پزشک

شیرین چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:58

مرسی پری عزیز. راه بدست آوردن نتایج عجیب ولی خود نتایج بسیار سازنده و آموزنده هستند.
در مورد لینک هم ممنون. سریال آناتومی گری رو دیدی؟ آدم میمونه که این داستانها رو از روی مردم می سازن یا مردم از دیدن این داستانها، تغییر روش میدن! یکی از قسمتهاش دقیقا مشابه رفتار آنجی بود.

سریالش عالیه
چند قسمتیشو با لاله دیدم

مهسا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:53

پری جون عجب درس زندگی ایه این جواهر سازی

و خیلی ممنون بابت لینک پینوشتت
خیلی آموزنده بود

اما فکرکن آزمایش ژنتیک تشخیصش 5 میلیون تومنه!!!
بلا به دور با این قیمت ها

چه گرون!
نمی دونستم دارم لینک به این گرونی میدم

سارا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:21 http://hamisheinja.blogfa.com/

منم کلی استفاده بردم

:)

اطلسی چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:58

من هم برداشت کردم رسیدن به هدف چطور میتونه باشه!!
کلا چون خاص مینویسی نمیشه همینی که گفتی رو واقعا تصور کرد!ایا من کج فهمم؟

نه عزیزم
برداشتت عجیب نبود

نازنین چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:10

واقعا که جملات نغزی رو بیان کردی خیلی کاربردی و زیبا بود

ممنون
:)

وحیده چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:30

مرسی عزیزم استفاده کردم

:)

فرشته چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:40 http://dostkhane.blogfa.com

مطلبی که خوندنش رو توصیه کرده بودی خیلی خیلی مفید بود... ممنون

آیدا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:01 http://1002shab.blogfa.com/

جواهرات بدون کلاس خیلی خوشگل بودن، اگه بری کلاس چه بشن:)

مرسی عزیزمممم
یعنی اون اناره رو استفاده کردی؟

زهرا سادات چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:04

منم خیلی جواهر سازی رو دوست دارم اما راستشو بخوای هیچ وقت همت نکردم برم. الان هم که جوجه دارم دیگه نمیتونم برم. تو برو بعدا برام یه جواهر خیلی خوشگل بساز ببینم کلاسش خوب بوده یا نه

قطعا خوبه عزیزم

آیدا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:05 http://1002shab.blogfa.com/

بعله. کلی هم باش پز دادم. تازه می خواستم بیام تو وبلاگم هم باش پز بدم.

عزیزم
من فکر کردم انداختیش تو گنجه

آیدا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:05 http://1002shab.blogfa.com/

این یادم رفته بود:

گیلاس آبی پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 http://thebluecherry.blogfa.com

حالا مربع نشد عیبی نداره
بشه لوزی
حتی داریه
شایدم ذوزنقه

نههههه
نمیشه گیلی جان
حتما باید مربععع باشه

بهزاد پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:10 http://pandari.blogfa.com

درود
بی ربط نوشت. دوستی دارم که انیمیشن میخوند! قبل از شروع به کار طرح زدن و ... برای گرم شدن دستش و تمرکز حدود 10 دقیقه دایره میکشید. اینقدر میکشید که گاهی من اون را پرگار اشتباه میگرفتم

نکاتی که گفتی برای ترسیم خط موفقیت هم کارامد است،
برایت موفقیت ارزومندم

ممنوننن

هدیه جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:25

خیلی پست قشنگی بود. خیلی نتایج جالب و قابل تاملی گرفتین. امیدوارم همیشه به خط صاف و مستقیم برین!

اندر احوالات شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:12 http://andarahvalat30.blogfa.com

فقط یه پری باهوش می تونه اینهمه نتیجه خوب از بریدن مربع ها بگیره
واقعا قابل تامل بود

برادر ناشناس یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:43

وقتی میخوایی توی خط راست حرکت کنی یا برش بدی باید به مقصد نگاه کنی نه جلوی پاهای خودت.
اگه جلوی پای خودتو ببینی دیگه هدفو نمیبینی و مطمئنا راهو راست نمی بینی و مسیرت کج میشه.
موفق باشید

بله
بسیار هم موافقیم
:)

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد