پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

پیاز


هنوز هم پیاز خام نمی خورم و اگر ردش را بگیرم که هست کلا بیخیال خوردن میشوم. 

توی غذا اما اگر از هوش رفته باشد و قرچ قرچ صدا نکند مشکلی ندارم حتی اگر درسته هم باشد.

بچه که بودم اما حساسیت پیازی ام خیلی جدی تر از حرف ها بود.

پیازهای سرخ شده ی لای گوشت مایه ی ماکارونی هم باید اندازه ای بودند که پیاز بودنشان به چشم نیاید، چه قهر ها و اعتصاب ها و گرسنه ماندن ها که نکشیدم تا نهضت پیاز ریز ریز ریز در خانه را، توسط مادر اجرایی کنم.

سرانجام پس از پیگیری و ممارست های پی در پی شاهد عدم روئت هر گونه پیاز بزرگتر از نخود در هر غذایی بودم اعم از خورشت و انواع سوپ و سالاد و . . . 

پریروز ها خوراک سبزیجات پختم آن هم با متد چینی. وقتی داشتم از گنده گنده خورد کردن پیاز ها در روغن داغ لذت می بردم یادم آمد مادرم را چه طوری مجبور میکردم پیاز را با انواع دستگاه های خورد کن ریز ریز ریز کند . . .

بقیه ی پیازها را یواشکی خورد کردم و با خودم اگر بود الان حتما میگفت بالاخره  . . .


نظرات 21 + ارسال نظر
حسین زارع جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:57 http://hoseinzare24.blogsky.com

سلام
وب بسیار زیبای داری و همچنینین مطالب ان اگر تمایل به لینک بودین ما رو بی خبر نگذارید

نیاز جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:02

شب دراز است

صوری جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:31 http://www.soorii.blogfa.com/

طفلک مامانامون که چی کشیدن از دستمون


خدایی . . .

رودابه ایرانی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:56

عاقل شددخترمخدارحمتش کنه.

نازنین جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:52 http://paeezebibaroun.persianblog.ir/

پری! من این حسو به فلفل دلمه ای دارم! اما مامانم به هیچ وجه گوش نمیده!:(

پس نشون میده پشتکار من بیشتر بوده
البته خوب داری نتیجه شو می بینی
به نفعته زودتر با فلفل دلمه ای دوست بشی و روابطی به هم بزنی
خیلی خوش عطره

نوا جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:10 http://navaomom.persiablog.ir

تابوده همین بوده عزیزم نازوقرواطواراینومیخورم اون بده مال خونه مامانه بعدا همه اش میپره



ینی ممکنه یکی هم بیاد ما و این شکلی دق ق ق ق بده؟

سمیه-تهران نوشت جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:36 http://tehrannevesht.blogsky.com

خدا رحمتش کنه روحش شاد

ممنون سمیه جان

وحیده شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:20

خدا رحمت کنه مامانتونو

ممنون عزیزم

بهمندخت شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:55

روحش شاد
منم بچه بودم این قشقرقو با فلفل دلمه ای داشتم ولی الان همچین عاشق سینه چاکش شدم،خام و پخته و ریز و درشتشو تو هر غذای با زبط و بی ربطی میریزم!

بعد مامانت نظر کارشناسیش در مورد این عشق چیه الان؟

آیدا شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:18


غم انگیزترین بخش از دست دادن عزیزان اینه که هی به مناسبت های مختلف یادشون بیفتی و فکر کنی اگه فلانی بود.....یا حتی از اون بدتر فکر کنی یادم باشه اینو برای فلانی تعریف کنم
برات آرزوی صبر می کنم

زنده باشی عزیزم . . . ممنون

نیکی شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:33

اه منم همینطوری بودم... من الانم اینطوریم.

هنوزززززز درس نشدی پس؟

آبنوس شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 http://darvazeoghyanos.persianblog.ir/

خدا بیامرزه مادرت رو...
پرنیان دیگه دارم قاطی می کنم ها چرا این لینک من نیست اینجا؟ جون من بیا و درستش کن... جون من...

من وارد کرده بودم اسمتونو
چک کردم بود
لینکای من گودریه. و من دستی توش ندارم و فقط باید وارد می کردم اسموتونو که کرده بودم
حالا با اجازه تون کلا حذفش کردم
دیگه کلا عصابتونو خورد نکنید

سحر بانو شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:05

من پسرم مثل شما از پیاز خام بدش میاد پخته شداش راگاها نمی فهمد وما به خوردش می دهیم .
اوایل که گفت نمی خورم جدا کن از غذام بهش گفتم مگه شکمتو سوراخ می کنه ؟حالا هر کس بگه چرا نمی خوری میگه شکممو سوراخ می کنه(پسرم 8ساله هست).
خدا مادرتو رحمت کنه.من همیشه به یاد تو هستم ندیده ونشناخته دعاگویت هستم


شکم منو که سوراخ نکرد
ممنون سحربانو جان
موفق باشی

ستاره شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:24

امان از این خرده فرمایش های دوره ی مجردی....

من هم خیلی وقتا به خودم می آم و می بینم که بعله!

روح مادر مهربونت شاد

زنونه شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:00

من همه جوره پیاز رو دوست دارم.واااااااای وقتی از یه جایی بوی پیاز سرخ کرده به مشامم میخوره حال میکنم.

همای شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:00 http://homai.blog.com/

به اندازه همه دنیا عذاب وجدان در مقابل مامانها...
ترجیح می دم حتی بهش فکر نکنم چون خیلی دختر بدی بودم براش (و هستم هنوز تو این سن و سال)

نچ نچ نچ . . .

مرضیه شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:01 http://pesaramnikan.blogfa.com

واااای یه بار قرمه سبزی پیاز خام بخور نظرت راجع بهش عوض میشه شدید

به به


خام؟!!!!!
نهه ه ه ه ه ه

سکینه کچل شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:15

والا ماهم ازین ادا اصولا داشتیم اونجایی که نازمونو میخریدن!حالا که سروکارم به خودم افتاده همش میگم:یاد ایامی!

اندر احوالات سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:03 http://andarahvalat30.blogfa.com

خدا مادرتو بیامرزه

لیلی شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:48 http://leiligermany.blogsky.com

من هم پیاز را نه خام و نه سرخ کرده دوست ندارم. الان که خونه خودم هم هستم همه را ریز ریز می کنم. من هنوز عقب نشینی نکردم

جا داره . . . ولی بالاخره ...

Foozool Khanooom شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 20:56

واییییییییییییییی, دقیقآ حال و احوال من! یادم میاد اینقدر بد پیاز بودم که همه دیگه میدونستن! یه بار رفته بودم خونه دوستم, داییش نمی دونست من پیاز دوست ندارم (البته اگه میدونستم هیچ توفیری نداشتا) آقا یه ماکارونی پخته بود, یعنی هر چی یادم میاد دوستم و مامانش از غذاشون دست کشیده بودن, نشسته بودن سر بشفاب من, د به پیاز جمع کردن!
البته این روزا به حول و قوه ی الهی افتخار دادم و پیاز داغ رو میخورم!
اون غذاهایی هم که بابام درست میکنه و پیاز داره, واسه تشویق بابام به آشپزی مجبوری میخورم, البته به قولآ اگه پیازش بیهوش شده باشه!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد