پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

آن که بگوید بارکلا!

خیلی کارهایی که ما انجام می دیم و یا دیگران برامون انجام می دن به سبب جماعتیه که بارکلای آخرش رو می گن.

 وقتی آدم تنها باشه یکی از فقدان هایی که در زندگی حس میکنه هم همینه

وقتی که همسر یا پارتنرت برات ماشین می خره اما کسی بهش نمی گه که وای شما  عجب آدم خوبی هستین ها!

 بعدشم طرف ذوق کنه و از کاری که انجام داده راضی هم باشه

من هیچ از این بارکلاهای آخر و البته اونا که جون میدن برای شنیدنش هم خوشم نمیاد اما می تونم کسانی که به شدت بهش نیاز دارند و بدون وجود اون قدم از قدم بردارند رو درک کنم.

اساس شکل گرفتن این طور رفتار ها هم چیزی از جنس بنیان جامعه است که سلسله مراتب ها آن را توجیه میکند و فعلا موضوع بحث من نیست که آن را باز کنم.

خلاصه که رفتاری دو گانه شکل می گیرد که در بعضی اوقات یک سویه پر تلاش  و با گذشت و مهربان و فولان و فولان باش و در سویه دیگر ظاهری بی تفاوت و ساکن و خنثی که کمترین فیدبک ممکن را می دهد.

خیلی هم عادی است تا زمانی که مخاطب آن خودت باشی و بر تو واقع شود

ممکن است آدم خودش را مستحق شرایط و یا دریافت مهربانی ای بداند اما آن را دریافت نکند چون کسی نیست که تماشا کند و به به و چه چه کند و فولان و فولان

راستش تبعیض به گمانم دردناک ترین اتفاقی است که ممکن است برای کسی بیفتد و حس مورد تبعیض قرار گرفتن چیز بسیار کوفتی است که بدجوری حال آدم را می گیرد.

و از طرفی به روشنی میدانم که انتظار رفتار مطابق با دلخواه من یا نه فقط دور از آن چیزی که دوگانگی می ناممش هم غیرمنطقی است چون ما آدمیم

آدم ها ممکن است هزار درد و بلا و نگرانی داشته باشند که از قضا به شما اصابت کند! لیکن عادی است

اما همه این ها باعث نمی شود که من غر نزنم


نظرات 5 + ارسال نظر
بندباز جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 11:37 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام
نمی دونم چرا با خوندن پستت به یاد اون تکه ای افتادم که میگه خدا انسان رو خلق کرده تا بهش آفرین بگه! به خالقش منظورمه!!

اره دیگه
بیراه که نمی گی
خدا که خداست اون طوریه
دیگه از بنده ش چه انتظاری داشته باشیم

راستی چرا لینک وبلاگ ت باز نمی شه

نوید شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 14:42

میدونید, شما دوست داشتنی ترین و پرفشنال ترین هنرمندی هستید که میشناسم. اولین بار که با کارای شما آشنا شدم, کارای هنرمندای فامیلمون برام شد یه کار معمولی, دیگه در نظرم هنرمند نبودن. هرموقع هرجا اسم هنرمند میاد یا به واژه هنرمند برمیخورم, یاد شما می افتم. امروز به یه جمله از اسکار وایلد برخوردم که گفته بود "یک هنرمند بزرگ، چیزها را همان‌طور که هستند نمی‌ بیند، اگر می‌دید هنرمند نبود." خلاصه این جمله رو که دیدم با خودم گفتم یعنی خانوم عنادی مثلآ اگه کنار رودخونه درکه ایستاده باشه چطوری میبینش. آبی پررنگ میبینه? صورتی میبینه? داخلش کلی ماهی قرمز تجسم میکنه? یه حوری بهشتی مذکر داخل آب میبینه? یا یه پری دریایی آقا در حال شنا کردن?. کاش منم هنرمند بودم همه چیزو یجور دیگه میدیدم. راستی تو سال جدید تصمیم گرفتم دیگه تو جمله هام از کلمات ساحت مقدس استفاده نکنم, حس میکنم کار خوبی نمیکنم. در ضمن تو طبیعت و جاهای هنری زیادی یاد شما افتادم ولی نشد بیام کامنت بذارم. امیدوارم هرجا هستید حالتون خوب باشه و اگه حالتون خوب نیست, خوب بشه. راستی یه چیز دیگه, یبار تو اینترنت نگاره های زیبای شما رو روی یه تیشرت دیدم حسابی خشمگین شدم, به خودم گفتم اگه صاحب تیشرت دستش آلوده باشه و دستشو با قسمت نگاره تمیز کنه یا حموم نرفته باشه و اون تیشرت رو بپوشه آیا به ساحت مقدس (ببخشید) اون نگاره دوست داشتنی بی حرمتی نمیشه? خلاصه بگم رشته های افکارم تو این ماجرای نگاره های زیبای شما روی تیشرتها خیلی از هم گسست, امیدوارم دیگه نگاره های شما رو بر روی هیچ تیشرتی نبینم انشالا

سخت نگیر نوید جان
زندگی خیلی شوخی تر از این حرفا با ما می گذرونه
نگاه آدما خوب معنی شونو می سازه من ک قاعدتا پری تو آب نمی بینم
تفاوت نگاه آدما شاید در ترکیب و ایهامی باشه که در روان شون نقش می بنده

نوید یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 12:39

تو این فکرم یجوری حتی زوری هم شده برم هنرمند بشم. میخوام نامیرا بشم چندهزار سال عمر کنم. شنیدم یک هنرمند هیچوقت نمیمیره، تا وقتی آثارش هست خودشم هست. مثل داوینچی پیکاسو رامبرانت. ایکاش زودتر نمایشگاه جدید برگزار کنید بیام اونجا جلوتون زانو بزنم، یه دستی رو سرم بکشید، بلکه هنرمند شدم نامیرا شدم. البته اگه پس از دست کشیدن رو سرم از کرونا نمیرم


نویسنده ها
شاعرا
قهرمان ها
. . .
راه فرواوونه برادر

نوید دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 11:27

دیروز تو این فکر بودم یکی از آثار هنریتون رو سفارش بدم, همین فکر باعث شد دیشب خواب شما رو ببینم. دیشب خواب دیدم با یه آقایی تو یه پارک دارید قدم میزنید یه سگ هم همراتون هست, از روبرو میبینمتون میام خودکار کاغذ در میارم ازتون امضا بگیرم, اون آقا خودکارمو میگیره میده سگه بخوره, کاغذو هم پاره میکنه, منم حیرت زده توضیح میدم بابا من طرفدار خانوم عنادی هستم نه عاشقش, اونم میگه غلط کردی, خودتی!.

+بنظرم نیازی نباشه امضا بگیرم. یکی از آثار هنریتون رو داشته باشم امضاتون زیرش هست. اینجوری دیگه دردسر درست نمیشه. اگه تو پارک ببینمتوم میرم پشت شمشادا قایم میشم.

وااااای عالی بود عالی
خیلی با مزه بود
ممنون نوید جان
خیلی لطف داری
خوشحال میشم حتما کاری برات نقاشی کنم یا اگه کاری مد نظرت هست
در هر صورت مرسی که نوشتی
دلم شاد شد

هستی پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 20:23

پروانه جانم سلام
امیدوارم حالت خوب باشه
بعد مدتها اومدم وبلاگت،خواستم پیج اسنتاگرام کارهاتون بهم بدی
روسری های زیبایی که می‌کشیدی
اون ماشین عروس
و....
یادش بخیر
اگر داری پیج برام بذار
ممنون میشم

سلام هستی جان
والا من فقط یک صفحه ی فعال دارم که آن هم آدرس ش را می گذارم
برای سفارش نقاشی هم در خدمتم و خیلی هم خوشحال می شوم
https://www.instagram.com/parvane.enadi/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد