پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

در باب ثبت ازدواج

حس عجیبی دارم، چیزی که شبیه ترس و امید و شادی است اما هیچ کدام از این ها نیست. دیروزها رابطه مان را ثبت کردیم و جشن مختصری با پذیرایی شام برگزار کردیم و عجیب که حسم به رابطه ام عوض شده است انگار که چیزی در آن عوض شده است که نمی دانم چیست. یه طور دیگری شده است که نمی توانم دقیقا توصیف ش کنم. مامان مینوی مهربانم دیروز میگفت صبح بعد از مراسم تان که ار خواب بیدار شده ام با تعجب حس کرده ام که چقدر خیالم از جانب شما راحت تر شده و با خودش گفته خوب با هم هستند و خیالش راحت شده.

ما تقریبا سه سال است که با هم زندگی کرده ایم و بیشتر لحظه هایش را با هم سپری کرده ایم و خواسته ایم که ادامه بدهیم و کنار هم بمانیم، گاهی همدیگر را شاد و گاهی هم را آزرده ایم. اما حالا با ثبت ازدواج مان انگار همه چیز جدی شده است و شکل دیگری از رابطه را تجربه می کنیم.

خیال میکردم کهنه ی درک رابطه و حداقل ازدواج باشم اما راستش هیچ کهنه نیست و بلکم تازگی هایی دارد که خیال میکنم برای درک شان به مشقت هایی هم بربخورم که البته از جذابیت های دنیاهای ناشناخته است.

ازدواج شبیه امضای خونین مافیا است که وقتی داخلش می شوی با اختیار خودت است اما بعد آنچه بر تو خواهد گذشت بسیار خارج از کنترل است که تنها با وفاداری و جانب داری ای شبیه عضوی از یک خانواده ی مافیایی بودن توجیه پذیر است. چیزی شبیه ثبت شدن نامت در شجره نامه ی خانوادگی ای که هر کدام شان قرار است هزاران صفحه داستان را زندگی کنند

عروس خانوم که صدایم می کنند خنده ام می گیرد و نشنیده می گیرم اما لباسم را و دسته گلم را و قاب شیرینی های یزدی چیده شده برای مراسم مان را می بینم و حس میکنم که چقدر حس و حال و دنیای آدم فرق میکند و سرخوشانه به اموراتم می رسم 

ازدواج دوم یک شکل دیگر است. آدم میداند قرار است چه چیزی را تجربه کند و واقعیتی که در جریان است را درک میکند و لذت میبرد.

چیزی شبیه درک تجربه ای خاص وقتی موقعیت تجربه ی آن را از دست داده باشی و دلت بخواهد زمان به عقب برگردد تا چیز هایی را در آن ببینی و ادراک کنی که از وجودشان خبر نداشته ای.

شادی و لبخند و سرخوشی آدم های اطرافم جذاب ترین و شیرین ترین تجربه ای بود که می توانستم دوباره لمس کنم و چقدر که شیرین بود و چقدر هم چسبید



نظرات 16 + ارسال نظر
پرنده گولو شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 17:31

پروانه جان
کامت شیرین و ازدواجت مبارک

مرسی قشنگه

امیر حسام یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 00:05 https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام؛
مبارک باشه عروس خانم...آرزوی سلامتی و موفقیت براتون دارم.

ممنون امیرحسام عزیز

تیلوتیلو یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 00:11


چه کیفی داشت خوندن این پست
اول یه بار تندتند و یه نفس خوندم
بار دوم کلمه کلمه و شمرده
مبارک باشد

ای جون دل
مرسی قشنگم

شیرین یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 16:56

چقدر خوب بود خواندن این خبر مبارکتون باشه و خوشبخت بشین. خیلی براتون خوشحالم

مرسی شیرین جان

مهری یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 19:21

مبارکککک باشه سعادت و خوشبختی آرامش و آسایش و رفاهه بدرقه زندگی مشترک بهترینها در انتظارتون

مرسی عزیزم

زهرا سادات دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 13:58

پروانه
پروانه
پروانه

چقدرررر خوشحال شدم از خوندن این پست...الهی که خوشی های زندگیتون خیلی زیاد باشه و کنار همدیگه عاقبت بخیر و شاد باشید.

عزززززیزم
دوست قشنگم
مرسی ازت
مرسی ازت

سمیرا جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:13

از صمیم قلب بهتون تبریک میگم عزیزم و براتون آرزوی خوشبختی دارم

خیلی متشکرم سیمرای عزیزم

مهتاب جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:16

تبریک می گم و ارزوی خوشبختی دارم

مرسی مهتاب عزیزم

م جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 14:51

چقدر خوب
چقدر عالی
مبارک باشه
یه شادی عمیق بعد از 12 سال که از خوندنت تو وبلاگت میگذره دارم
شبیه همون حس آرامش که مادرها دارند
خوشحالم برات

خیلی متشکرم میم عزیزم

سهیلا یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 15:05 http://Nanehadi.blogsky.com

مبارک باشه،به پای هم پیر بشید ان شاءالله.

مررسی سهیلا جان

یک عدد مامان سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 18:07 http://Kidcanser. Blogsky. Com

تبریک فراوان
راستش وقتی عکس ها رو توی اینستاتون می دیدم هی فکر می کردم سالگرد ازدواج هست ولی باز حس می کردم نه انگار چیزی فراتر از سالگرد هست شاید چون خیلی وقت بو. که در کنار هم توی اینستا می دیدمتون این ذهن کادربندی شده من فکر می کرد که خب حتما ازدواج کردند
خیلی خوشحالم که داره جا میوفته میشه باهم زندگی کرد بعد تصمیم به رسمی شدن گرفت
براتون بهترین ها رو آرزو دارم
دسته گل تون و اون یادگاری های آویزش، فوق العاده بودن
خوشبخت و شاد باشین

عزیزم
متشکرم بایت این کامنت خوشگل و زیبا

پریسا یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:37

خوشبختی، شادی و احساس سعادت از آن شما و همسر
پیوندتان مبارک

مرسی عزیزم

بچه های باشگاه بدنسازی چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:30

چند وقت نبودما
هم پاپیون شدی
هم عروس شدی
هم تولدت مبارک
با آرزوی بهترینها برای شما دوست گرامی

خیلی متشکرم

پریمهر چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 12:06 https://parimehr.blogsky.com

مبارک باشه
حس خیلی خوبی داشت این پست

سپاس گذارم

samar پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 09:39 https://glassbubbles.blogsky.com

پروانه عزیز, چقد حس و حالتو خوب توصیف کردی نوشته ت توی ذهن من بو داشت بوی گرم و داغ نون تازه و شیرینی.
امیدوارم جزیره جدیدی که پاتو گذاشتی توش پر از اکتشافات جدید و هیجان انگیز باشه و حتی چالش هاش یه جون تازه به جون هات اضافه کنه.
لذت پایدار و طولانی ببری

عزیزم
مرسی عزیزم

منجوق پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 10:34 http://manjoogh.blogfa.com

با تاخیر مبارکت باشه امید که لحظه لحظه اش برات ناب باشه

مرسی عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد