پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

همین زندگی بی نمک

با تراپیستم از گذشته حرف می زدم، از گذشته های خیلی دور و تقریبا از سی سال پیش. زمانی که شش هفت سال بیش نداشتم و چالش های بسیار بزرگی گه با آن روبرو بودم. برایم غصه ناک بود که مساله ام، مسایل بزرگی بودند. همه شان بزرگ بودند

حتا امروز هم هر کدامشان می توانند مطرح شوند و محلی از اعراب برای تخصیص زمان و جلسه و نقد و بررسی شوند، لیکن در روز های کودکی آنها را تنهایی به دوش کشیده ام.

بعد از این گفتگو حجم سنگین و تاریکی بزرگی از وجودم خالی شد، می توانم خود را آنگونه هستم بیشتر دوست بدارم و بیشتر حتا بشناسم

البته که طرح مساله ی تراپی صرفا برای ذکر این مساله بود که چقدر متحیر و متعجبم که در میان گلایه ها و برون ریزی هایی که تصور می کردم بر آن مختار هستم چیزهایی هم می گفتم که هیچ به خاطر نداشتمشان و بعد از اینکه در آن شرایط خاص ذکر کردم ناگهان متحیرانه به خود نگریستم که اینها دارد از کجا می آید؟

چه کسی دارد این ها را می گوید وقتی من هیچ در خاطرم نیست.

واقعیت این است که زندگی ما و هویت و جزییات مان جذاب تر از آنچیزی ست که به نظر می رسد اگر که از سوی دیگری آن را ببینیم

نظرات 4 + ارسال نظر
پریمهر یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 12:56 https://parimehr.blogsky.com

جزییات زندگی گاهی اینقد ازار دهنده ست که ترجیح میدیم فراموشش کنیم

کاملا برام قابل درکه
حتا جایی خوندم که این فرآیند طبیعی بدن برای رسیدن به آرامش هست
که این تلخی های اضافه رو فراموش کنه

samar پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 21:57 https://glassbubbles.blogsky.com/

سلام, یه ساعتی هست دارم وبلاگتون رو می خونم و خوندنش احساس خوبی داشت. الان یاد حرفی افتادم که آخرین تراپیستی که برای اخرین بار امتحانش کردم گفت, بعد از خلاصه کردن چندتا از وقایع هایلایت زندگی از بچگی تا نوجوونی و جوونی, گفتم به من فقط بگو چرا ؟! چرا این اتفاقا برای من افتاده و چرا من این کارا رو کردم.
تمام مدت که با لبخند و چشمای گشاد نگاه میکرد, آخرش یه کم فکر کرد گفت قبول دارم حجم اتفاقات زندگیت خیلی عجیبه و زیاده ولی می دونستی آدمای باهوش خیلی بالاتر این چیزا رو تجربه میکنن!!
دیگه نرفتم پیشش چون بعد سال ها متوجه شدم مسایل زندگی من فقط با صرف زمان از طرف خودم حل میشه, باید تمام تیکه ها رو کنار هم بذارم تا چیزی رو حل کنم و کسی حداقل برای من نمی تونه این کارو انجام بده, ولی حرفش با تمام غیرواقعی و غیرمستند بودن بعضی وقتا احساس خوبی واس ادامه دادن بهم میده

سلام samar جانم
راستش این جور که نوشتی کامنت تراپیستت حال منم خوب کرد
من خیلی وقتا در این گفتگوها به نقاط تاریکی می رسم که حتا خودم نمی دونستم که هستن
این جذاب ترین قسمت گفتگو هست
یهو خودم از چیزی که به زبون آوردم متعجب شدم
و به عرصه ای برای این کار نیاز دارم
ک گمونم تراپی امن ترین حالتش باشه

samar شنبه 6 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 23:14

دقیقا این احساس پیدا کردن نقاط کشف نشده یه پکیج کامل از چندتا احساس و در عین حال میتونه ترسناک, برنده و تیز ولی جالب و خوشایند هم باشه چون اون هیبت و ناشناختگی ریشه یی که باعث یه کارکرد نامناسب توی جون آدم میشده و نمی دونسته از کجاست پیدا میشه و خب خیلی وقتا همین پیدا کردن گره روانی مشکل رو کلا حل میکنه.
آره با این حرف واقعا موافقم که این کار یه پناهگاه و امنیت لازم داره و یه تراپیست حرفه یی خیلی میتونه آدمو جلو ببره

samar شنبه 6 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 23:21

احساس و در عین حال میتونه ترسناک, برنده و تیز ولی جالب و خوشایند هم باشه چون اون هیبت و ناشناختگی ریشه یی که باعث یه کارکرد نامناسب توی جون آدم میشده و نمی دونسته از کجاست پیدا میشه و خب خیلی وقتا همین پیدا کردن گره روانی مشکل رو کلا حل میکنه.
آره با این حرف واقعا موافقم که این کار یه پناهگاه و امنیت لازم داره و یه تراپیست حرفه یی خیلی میتونه آدمو جلو ببره

گمونم بلاگ اسکای بی تربیت کامنتت رو قورت داده بوده.
اما بچه خوبیه
نخورده
اورده داده تش ب من
عزیزم
مرسی که برم نوشتی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد