پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

من یک هنرمندم

من درد دارم!

دیروز ها یک شخص محترمی که خواننده وبلاگ در سال های دور بود تماس گرفت برای خرید اثر هنری اعم از نقاشی و مجسمه!

بعد از مدتی رایزنی در باب چیستی و چگونگی کار رسیدیم به مبحث شیرین پول. لذا خیلی دست به عصا و با قیمت مناسب برای چهار کار نقاشی نسبتا بزرگ  قیمتی را پیشنهاد دادم و بعد از مدتی سوتفاهم برایم روشن شد که مبلغی که این دوست عزیز برای کارها در نظر گرفته بود مبلغی حدود یک سوم چیزی بود که در نظر داشتم.

بعد که امر مشتبه شد و روشن شد که میزان زاویه و تصور ما خیلی زیاد است اعلام کردم که کاری با این هزینه از دستم بر نمی آید.

بعدش هم به چانه زنی سپری شد و بعدش هم این دوست عزیز تماس واتزآپ بنده را یوراخ کردند اما من هیچ پاسخی ندادم.

.

چه پاسخی می توانم بدهم اصلا؟

ماجرا خیلی خنده دار است. چون من نمی توانم برای دوستانی که قصد خرید یک کار نقاشی را دارند توضیح بدهم که جایگاه هنر کجاست؟ چرا هنر متعالی  و ارزشمند است و چرا نباید مثل پرتقال فروش با یک هنرمند برخور کرد؟

قهر کرده ام؟

شاید تو خواننده ی عزیز الان در دلت بگویی قهر کردن کار بالغانه ای نیست!

اما من هم از خیلی چیز ها گذشته ام تا به جایی برسم که کاری کنم که خودم تاییدش می کنم حالا دوباره از اول بیایم وارد بازی ای بشوم که سخت تهوع آور است؟\

من دلم میخواهد کار کنم و ادامه بدهم و نقاشی بکشم و خلق کنم و این راه بسیار حذاب و شیرین است اما اینکه دوباره کسی وارد بازی بشود که بکوید من این حقوق را نمی دهم . . . ترجیحم این است که هیچ پولی در نیاورم!

این سخت گذشتن و پول در نیاوردن برایم شریف تر است

.

نمی دانم چه مرگم شده اما دلم می گیرد از این زندگی

من همه تلاشم را می کنم که درست زندگی کنم اما انگار دکمه بازگشت این کنش خاموش شده باشد


نظرات 3 + ارسال نظر
تیلوتیلو چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 09:12 https://meslehichkass.blogsky.com/

خب حق داری
به نظر من چونه زدن سر سیب زمینی و پیاز هم کار قشنگی نیست چه برسه بر سر یک اثری هنری...
هنر قسمتی از روح و جسم یک هنرمنده ...
من فکر میکنم این روزها به خیلی ها سخت میگذرد...

عابر پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 12:08

خوب اونها تا خودشون انجام ندن نمیبین و نمیفهمن چه فکر و چشم و گردن و تاندون دست و کمری گذاشتی حتی تصوری از هزینه اولیه هم ندارن حالا خوبه نخواسته کادو بهش بدی یه دوستی دارم یه بنده خدایی بهش گفت یه اینه ای میخوام مسی و .... قیمت کردم خیلی گرونِ گفتم چه کاریه خودم ورق اینها رو میخرم تو برام درست کنی

وای خدا
کاملا می فهمم چی میگی
اون وقت دیگه ادم کاملا از دست می ره

شاهد خاموش شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 13:01

روزگار بر بیش از 96 درصد جامعه سخت میگذرد و در این میان همیشه اولین چیزی که قربانی میشود هنر است که از نظر مردم بدون آن میشود روزگار گذراند اما بدون غذا و ماسک نمیتوان.
روزهای زیبایی نیست. لذا اگر بیهنری از راه رسید و مشتری هنرتان به قیمتی نازل شد، دلخور نباشید که قله روزگار از آن بیهنران است و مابقی ، بگذریم.
مهم آن است که خداوند دست هنرمندان را می بوسد.

سلامت باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد