پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

سوال بزرگ

مشکل از آنجا شروع می شود که من خوشحال نیستم. البته گاهی هم می شود که خوشحال باشم اما مقدار این گاهی به نسبت قبل کمتر شده و بیشتر اوقات به نگرانی و اضطراب سپری مشود. 

یک معادله ی بسیار ساده است به این ترتیب که من حالم خوش نیست پس هیچ کاری که از سرخوشی ام نشات گرفته شود نمیکنم و بعد خودم می بینم که زمان درازی سپری شده و من هیچ کاری نکرده ام و دو بامبی می زنم تو سر خودم که خاک تو سر بی فایده و بی عملت کنند و بعدمحاکمه شروع می شود و ادامه دارد تا انتها

و سوالم از دوستانی که زندگی شان همچون سابق ادامه دارد این است که چطور توانسته انداین جور دامن شان از چرک و کدورت ماوقع در امان و پاک بدارند.

من حس میکنم زندگی یک جور خیلی مزخرفی درگیر شرایط  بحرانی شده و هیچ هم عادی نیست.

اما بعد نگاه میکنم به اطرافم و متوجه میشوم که این پنداشت من است و سایرین به روال عادی و یومیه ی خود ادامه داده اند.

کار می کنند

باشگاه می روند

خرید و فروش میکنند

و همه چیز به صورت نسبی در جریان است

حالا خیال نکنید که من از اول قرنطینه بوده ام نه ! من هم مثل بقیه رعایت میکنم اما این جور هم نبوده که کلا در خانه بنشینم.

راستی شما برای خوب شدن حالتان چه کار کردین؟

نظرات 8 + ارسال نظر
عابر دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 19:41

سلام. من عااادت کردم همین، عادت کردن به این معنی نیست که رضایت دارم فقط پذیرفتم.
بعید میدونم توی دور و بریهام کسی اندازه من توی خونه مونده باشه از ۸ فروردین تا امروز فقط یک بار از خونه رفتم بیرون که اون هم اجباری بود ،دیگه بیرون رفتن هم یادم رفته تنها حسنی که خونه امون داره اینکه مشرف به خیابونِ (البته با فاصله از خیابون) و من غالبا کنار پنجره ام آمار تمام آدمهای تکراری رو دارم گاهی میز و صندلیم رو میبرم کنار پنجره میگم مثلا اینجا کافی شاپِ. (اتچ فایل نداره اینجا میفرستادم وگرنه عکس پنجره ام رو)
میگذره به این فکر کن وقتی این دوران تموم شد یه سری کارهات رو انجام داده باشی. که البته برای شما نمایشگاه یکی از اون کارهای موفق بود. و اینکه خلاصه همه چیز میگذره همه چیز

سلام عابر جان
چه بامزه
این رو دیزورا دوستم میگفت که بشینیم و از پنجره ازدحام کوچه رو تماشا کنیم
جدی قشنگه
عادت کردن هم کار سختیه ها

به زاد دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 21:49

درود
من که هنوز چیزی پیدا نکردم که حالم کامل خوب کنه
اما آخرهای سال که حالم خیلی بد بود از مسکن خرید کتاب و گل برای تسکین استفاده کردم.
اما مسکن درمان نیست و ...

گمونم گل تازه جادویی باشه
من کلی گل دارم که همین الان هم اونا خیلی خوشحالم میکنن

نیما دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 22:36

آشنا شو با آقای "هنری دیوید ثورو" حکیمی که روح بزرگ گاندی از او بسیار آموخت. منظورم در اینجا نوشته هایش در مورد چگونه زیستن است و نه نافرمانی مدنی! خلاصه سوءتفاهم نشه پاشی بری نافرمانی مدنی کنی مشکل پیش بیاد بعد بری بگی یه عنترخان به اسم نیما باعث شد اینطور بشه

چه پیشنهاد خوبی
متشکرم
حتما پیگیرش میشم
میگم ک
ایا پادکست یا کتاب صوتی هست که در موردش موجود باشه؟

Sra دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 23:50

منم مدتهاست این احساس رو دارم
هنوز بر اون فائق نشدم...

سمیرا چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 13:44

سلام عزیزم، سریالای کره ای ببین خیلی گوگولی و سرشار از محبت و عشقن، روحیه رو عوض میکنن. duolingo استفاده کن نرم افزار یادگیری زبان های خارجی به غیر از انگلیسی به صورت جدی از خدا خواستم کمکم کنه که درگیر ماوقع نشم چون واقعا پارسال اذیت شدم عزیزم میتونی از لوازم ورزشی توی پارک ها هم استفاده کنی، یا پیاده روی بری جاهای امن و خلوت، خلاصه سعی کن وقتتو باکارهای مثبت پر کنی حتی اگه شده نظافت خونه باشه پروانه جان

مرسی سمیرای نازنین
اتفاقا ورزش عالیه
با یه اپلیکیشم تو خونه ورزش میکنم و خیلی راضیم ازش
اسمش فیتون هست

مریم احمدخانی چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 15:50

سلام عزیزم
وبلاگ میخوانم کتاب یوگا کار میکنم پیاده روی میروم به این فکر میکنم که دنیا همین که هست هر روز که از خواب پا میشوم دوباره و هزار باره به خودم یادآوری میکنم که خوب که چی خوب زندگی کن اسیر ناراحتی از آدمها یی که هر روز قصد ناراحت کردن را دارند نشو (رها کن غصه این جور ناراحتی را ) به درک که دنیا داره به تباهی میره تو که کاری از دستت بر نمیاد در حیطه قدرت و توانایی ات برای تغییر و اثر گذاری فکر کن هر روز و هر لحظه جنازه ام را میگیرم و خودم را مجبور میکنم به کارهایی که برام خوب لازم و اثر بخش هست یک روزایی هم میگم خوب غصه بخور حق داری لازمه (انگاری دخترک درونم از این حرف خوشش میاد و کم کمک میاد بیرون خلاصه جنگ بی پایانی دارم

این جنگ پیاپی که گفتی رو بدجوری درک میکنم
خیلی باید تلاش کنم تا حالم عادی باشه
همه ش میخوام سر بخورم برم پایین
مراقبت کن

خانم کوچیک چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 23:27

نمیدونم این روش من به دردتون بخوره یا نه ولی من یه لیست روزانه دارم که با جزییات ریز کارهای رورمره را مینویسم از غذا پختن و مولتی ویتامین خوردن بگیر تا کلاسهام پیاده روی ده صفحه کتاب و صبح به خودم قول میدم گور بابای هر اتفاقی که تو دنیا بیافته این لیست باید بیست تا تیک بخوره میخاد خوش بگذره یا نه مهم نیست فردا چی میشه اصلا شاید بمیرم یه هدف روزانه میشه لیست من یه جوری خودم را منفک میکنم از دنیای بیرون و سعی میکنم اخبار شبکه های اجتماعی و حتی ادمها را خیلی خیلی محدود کنم

سلام عزیزم
روشت بسیار جذاب هست
و کارایی بالایی هم داره
یه وفاداری به خود لازم داره
هر روز متعهد باشی به خودت و برنامه ت

پرنسا شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 00:15

سلام
پروانه جان حالت چطوره عزیزم؟
آیا راهی یافتی

ای به قربون شما
راهش که والا زیستن در لحظه س
آقا نیچه و شوپنهاور و اینا همه توصیه های فراوون دارن
حقیقتش میشه
اما خوب بایستی همیشه حواست باهش
ول کنی می ری به قهقرا باز

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد