پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

مخالف ها را سرنگون نکنیم!

نقد ها و یادداشت های زیادی پیرامون حوادث اخیر می خوانم که هر کدام به دلیلی به دلم نمی چسبد. نمی دانم چرا همه در بیان کنه مطلب الکن و ناتوان شده اند و یا حفظ منافع و مصالح شخصی سبب چنین برداشت های مقرضانه ای است.

مثلا وقتی گزارش های مسیح علی نژاد را می بینم که  بد و بیراه می گویدحس می کنم از حیز انتفاع ساقط شده و دیگر کرسی خود برای ژورنالیست بودن  از دست  می دهد و یا وقتی گزارش های بی بی سی را می بینم که نشست تشکیل داده در مورد بحثی با عنوان آیا دین من،  برحق است . . . بعد یکی از کسانی که از موضع بیطرف سخن میگوید از برداشت هایش از قرآن سند می آورد و دست آخر وقتی فیلم جنازه ی این پسرک پویا را که تیر زده اند تو سرش و کسی که دارد فیلم می گیرد به جمهوری اسلامی بد و بیرا می گوید . . . همه ی این ها خود را خلع صلاح میکنند وقتی از این الفاظ استفاده  می کنند و مخالف وو دشمنی خود را با یک طرفی اعلام می کنند.

کی بالاخره یکی می آید حکومت در پیت مان را نقد کند و دمبش به یک جای دیگر وصل نباشد . . . اصلا چرا در این اوضاع نا به سامان قحط الرجال آمده و رجل سیاسی سر در جیب مراقبه فرو برده اند و منتظرند یک طوری بشود؟

آخر میخواهد چه طوری بشود رفقا؟

میخواهیم انقلاب کنیم؟

نه والا یکی اش چهل سال پیش هنوز رو گرده مان است و دارد پدرمان را در می آورد و دست کم صد سال عقب افتاده ایم از خودمان!

اصلاح طلب ها بیایند مملکت را بگیرند تو دستشان؟ زرشک! چرا خوت را گول می زنی برادر  . . .

پ ه ل و ی بیاید دوباره شاه بشود؟ آخر این بشر اگر جنم داشت که الان تقی به توقی میخورد اسمش و صدایش به گوشمان می رسید نه اینکه تو بحران ها انگار که مادر و زنش از تو رختخواب درش بیاورند بیاید یک دالی ای چیز بکند و برود به آن به اصلاح خانواده سلطنتی اش برسد!

یه آپشن خیلی شدنی تری هم هست آن هم آپشن اح م د ی نژاد است که مثل سوپر من بیاید و از یک جایی مثلا دور بعدی انتخابات جمع مان کند و با خودش ببرد به قهقرا


من نمی دانم که پشت دیوار فردا چه چیزی انتظار مان را می کشد اما یکی چیز را خوب می دانم و می دانم که باید آن را به روشنی و وضوح بیاموزیم تا بتوانیم دموکراسی و جمهوریت و حکومت مردمی را بیاموزیم و با مردم و زندگی صلح کنیم وآن این است که باید بتوانیم تحمل نظر مخالف را داشته باشیم.

باید کسانی که برعکس ما که عاشق رنگ سبز هستیم را تحمل کرده و آن ها را محترم بشماریم

باید دوستی را که در مذهب و مسلک ما دست آویز ندارد را محترم بشماریم

باید تحمل مخالفت را داشته باشیم و برای همه ی آیین ها و مذهب ها و حتا بی آیینی و لامذهب ها جا داشته باشیم

همهه باید محترم شمرده شوند

همه ی کسانی که در این خاک زاده شده اند صاحبان آن هستند و نه عده ی محدودی از اعتقادی خاص

کسی برای نان شب و رنگ لباس زیر و تعداد زن و فرزند کسی صلاح مصلحت نکند! هنجار های اجتاعی تا دم خانه آدم  ها تمام بشوند!

و زن بودن جرم نباشد . . .


نظرات 3 + ارسال نظر
الهام ب یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 08:27

منم مثل تو فکر می کنم هیچ جایگزینی وجود نداره. منم نه به انقلاب و نه به هیچ مدل اصلاحات و نه به سلطنت امیدوار نیستم. اون قدر هم علم سیاست ندارم که بدونم آیا راه دیگه ای هم هست یا نه؟

من که راه چاره ای که به نرم شفا بخش بود رو نوشتم
شما رو نمی دونم . . .

تیلوتیلو یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 08:58 http://meslehichkass.blogsky.com

این جبر جغرافیایی زیبا، اونقدر سخت و دشوار شده که آدم نمیدونه چی باید بگه

اخه هر جای جغرافیا به دنیا بیای این قاعده رو باید بلد باشی
تاب تحل مخالفان!
وگرنه جغرافیای مورد نظر هر جا باشه رو به خاک و خون خواهی کشید

م یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 17:06

همین ، همین یک کلمه که خودمون رو درست کنیم هر کسی جرات و عرضه این رو داشته باشد که قبل از خواب خودش رو و روزش رو مرور کند و از آنجایی که پیرو هر تفکری باشی بالاخره یه خوب و بدی حالیت هست بشین به خودت یه نمره ای بده عزیز من...
البته همانطور که گفتم باید یک خردی و تفکری رو نماینده و مشوق باشی برای خودت و گرنه یه بابایی روی شکم دراز کشیده بود داشت از نهر آب میخورد یک حکیمی رد شد گفت عزیزم اینطور آب خوردن عقل را زایل میکند طرف سرش رو بالا آورد گفت عقل چیه ؟ حکیم گفت هیچی فرزندم آبتو بخور !
وگرنه نقد کردن دیگران آسان است، آدم این میدان اگر هستی بشین هر بار خودت رو نقد کن ببین کجای کاری " م " جان با توام ها

میدونی میم جان
این جوری ک میگی یاد زوزه خونی بچگی هام می افتم
اون وقت ک همه گریه می کردن
بعد من ک گریه م نمی گرفت میگفتم یعنی همه این قد گناه و کار زشت کردن ک الان دارم عقوبت شو گریه‌می کنن ک بخشیده شن؟
خلاصه ک ما یاد گرفتیم ک بای دیفالت ‌ و همین قدری ک ب دنیا اومدیم گناه کاریم
گناه اول تولد بوده
حالا بگذریم
در مورد این اصلاح کردن خود ک خیلی درست میگی
اصلا همه چی دزست میشه اون طوری
دونه دونه هامون
مهربون بشیم
با همدیگر
با خودمون
والا دنیا بهشت میشه
اصلا از بهشت بهتر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد