پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

سلام آقای ترامپ

سلام آقای ترامپ، رییس جمهور وقت ایالت متحده امریکا که تصور بسیار روشن و موفقی از خود دارید. دیروز در صحت سازمان ملل سخنان جدیدی در باب ایرانیان زدید و حساب ملت و دولت را از هم جدا گذاشتید و خواستید همه دول جهان در حالی که از مردم ایران حمایت می کنند، سردمداران بی کفایت و نالایق ایران زمین را بایکوت کنند تا این تخم فساد و تباهی از دامن این سرزمین ریشه کن بشود... این قصه ها ک شما از آن می گویید در مثل و معادله و فرمول خیلی زیبا و جذاب به نظر می رسد و شاید روزی ایرانیان و تمام ساکنان دنیا از شما تشکر کنند که با چنین راهکار بی رحمانه ای این زخم چرکین را نشکافتید بلکه در صدد براندازی و ریشه کنی اش برآمدید... اما حقیقت این است که ما آدمیم آقا... ما سرباز پلاستیکی و نام روی کاغذ و نفشه ی روی دیوار نیستیم.

این مردمان که از آنها سخن می گویید در آتش این بی لیاقتی ها و بی کیافتی در حال سوختن و شعله وری هستند و بدا به حالمان که مدافعانی داشته باشیم که به واسطه ی براندازی سیستم و نظامی ناکارآمد موجبات نابودی و مرگمان را فراهم کنند... آقای ترامپ من از سیاست و اقتصاد و نفت چیزی نمی دانم! من یک آدم عادی هستم که در  ماهی که گذشت خانه ام مورد سرقت قرار گرفت و اندک پس اندازم هم به تاراج رفت، حقوقم برای یک ماه از صبح تا شب سرکار رفتن به اندازه ی یک کارگر امریکایی برای یک روز در کشور شماست.همه برنامه ها برای سفر به خارج از ایران و تفریح و گشت و گذار دنیا که آرزویم است، به یقین از برنامه زندگی ام حذف شده اند

دیروز برای خرید کوچکی به سوپر مارکت رفتم و یک نوار بهداشتی عادی را که قبلا دو هزار و پانصد تومان بود، را ١٦ هزار تومان خریدم یعنی تقریبا ٦ برابر!

هدف شما بسیار کمال گرایانه و مفید است اما در این رهگذر شما چه فرقی دارید با وزیر بهداشت این نظام که به پیرمردی که از بی پولی شکوه می کند که نمی تواند زنش را برای فیزیو تراپی ببرد می گوید خودت بمال! شما هم دارید اوضاعی را ایجاد می کنید که از فقر و بی دارویی و بی پولی بمیریم

ما مردمان این سرزمین که شما هواداری مان را به تمام کشور های منطقه توصیه می کنید داریم از کمبود ها و قحطی ها می میریم، تا جان داشته باشیم و سالم باشیم در این ماراتن بزرگ برای بقاع شرکت می کنیم و به محض اینکه بیمار شویم وبه اصطلاح به خرج بیفتیم خدا میداند چه بر سرمان خواهد آمد و آن وقت به راحتی از مسابقه کنار گذاشته می شویم و فراموش می شویم و  در تنهایی چاره ای جز مردن نداریم وقتی هزینه دارو درمان و خدمات پزشکی به شدت بالاست و تازه اگرررر که داروی مورد نیاز موجود باشد تا فروش و تاراج همه دارایی ات بتوانی یکی این داروها را تهیه کنی.

من نمی دانم چه راهی را باید انتخاب کنید اما می دانم و میبینم که این راه که انتخاب کرده اید از جسد های ما پشته خواهد ساخت و جز قحطی و جنگ و خون ریزی و مرگ برای ما چیزی نخواهد داشت که در حافظه ی تاریخی مان بسیار تکرار شده است و قحطی و چپاول در خاطره هایان نقش بسته است.

آقای ترامپ، اگر واقعا به آنچه می گویید ایمان دارید و می خواهید اوضاع نابه سامان خاورمیانه ای را که همیشه ی تاریخ به جنگ و کشتار گذشته بهتر کنید، اگر از پی کشور گشایی و تاراج نیستید، اگر بوی این نفت لعنتی که برایمان  جز وابستگی و رفاه کاذب به ارمغان نیاورده به مشامتان نرسیده، اگر  مثل این جماعت که تا دستشان رسید کندند و بردند و رفتند، نیستید... راهی که انتخاب کرده اید را ادامه ندهید

اوضاع ما مثل قابلمه ی روحی داغی است که زیرش آتش فراوان روشن شده و ما چون دانه های ذرت بالا و پایین می پریم و می ترکیم! پیر و بیمار و کودک و ناتوان و ... و واقعیت این است که کمترین فشار روی کسانی که شما پلن کرده اید که بیشترین فشار را متحمل شوند...

آقای ترامپ این دنیای که برای ما ساخته اید جای امنی نیست و اگر زیر بار فشارهای اقتصادی کمر خم نکنیم، از ترس و اضطرای و دلهره ای که چه بر سرمان خواهد آمد، چه بر سر عزیزانمان خواهد آمد ، هر روز نیمه جان می شویم . . .

 


پ.ن: میدانم . . . 

:(

نظرات 4 + ارسال نظر
مونا چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 10:42

من متوجه منظورت توی نامه شدم و این‌نگرانی و استرس رو هم خودم دارم ولی ای کاش انقدر مردمان کشورت و کشورت رو حقیر نشون نمیدادی! ای کاش ادبیاتت جور دیگه ای بود. کاش عزت و اقتدار توی کلماتت وجود داشت.

دیروز ویدویی رجز خوانی زن ی را می دیدم که از جیگر نوزاد و کودک ایرانی می گفت و . . . کدوم عزت و اقتدار؟ دقیقا کدوم؟

ویدا چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 13:06

پروانه جان، ای کاش نوک پیکان را به سمت عاملان اصلی همه این مشکلات و گرفتاریها می گرفتی نه شخصی مثل ترامپ. اگر سرمایه مردم و ارزش پول ملی تنزل پیدا کرده، اگر فقر و بیکاری کشور رو گرفته، اگر وضعیت فرهنگی و اجتماعی روز به روز خراب‌تر و ویران تر میشود، تقصیر ترامپ نیست. این وضع نتیجه دیکتاتوری مذهبی ، مدیران بی لیاقت و در آخر بی کفایتی مردمی هست که زیر این فشار هیچ عکس العملی نشون نمیدهند.
به امید روزهای بهتر

سلام ویدا جان
ممنون که برام نوشتی و خیلی هم خوب نوشتی
این قصه اون قدر مفصله که ته نداره
مثنویه هفت منی ک نمی دونم از کجاش بنویسم

سمیه چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 16:04

این کشور حقیر نیست مردمانش هم همینطور
اما سردمداراش چرا.حقیرن...
و توی این متن حقارتی ندیدم. حقیقت رو دیدم..
حقیقت مردمی که له میشوند

در فشار یکسری دیکتاتور در دو سوی زمین.

حقیقت مردمی که فدا میشوند مثل سربازهای صفحه شطرنج.
تا دو پادشاه، زنده بمانند...


مناسفم
برای بیچارگی خودمان
مردمی که عاجزند
و صدایی چون برآورند، خفه میشوند..

بله
به یقین
این مردم لایق بهتر از این وضعیتی هستند...

شیرین پنج‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 15:01 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام
می دانم دل هیچکس اینروزها خوش نیست و مشکلات جدی و اساسی و زیاد، اما نمی توانم موافق متن شما باشم پروانه خانم. در چنین شرایطی نوشتن به هر کسی که ایرانی نیست و در ایران رای نمی دهد و در ایران عامل حکومت نیست فقط عملی ست احساسی و برای تخلیه درونی. حالا این فرد ترامپ باشد، باراک اوباما یا میکی موس یا هر پرسوناژ دیگری.
پرسیدید فرق تو با فلانی چیست که می گوید بمال. تجاهل العارف نکنیم. فرق شان خیلی زیاد است این دو نفر. ترامپ در کابینه رییس جمهوری انتخابی مردم ایران نیست، پول توی جیبش از سرمایه های ملی ایران نیست، ایرانی نیست، هیچ تعهدی به ایران ندارد و ...
چرا عادت داریم فکر کنیم مطالبات ما را باید اوباما و ترامپ و مشابهش بدهند؟ همه کس بجر آنهایی که باید!

چون ثابت شده ان ها که شما فکر می کنید بخواممد و عکس العمل نشان بدهند، می دانند و برایشان مهم نیست
اهداف دیگری دارند ک هر وضعبت نابه سامان دیگری را توحیه می مند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد