پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

چهارم خرداد 96


نمی دانم این پست باید سرخوشانه و شاد باشد یا تکیده طور !

خوب بالاخره بعد از مدت های مدید، جستجو، تصمیمم را برای خریدن یک از ملک های موجود گرفتم و به قولی دل یک دله کردم. در این جنگ روانی که بین بنگاهی های مختلف و صاحب خانه و  . . . که کافی بود به هر کدامشمان دل بدهی تا ببرندت هفت تا فرسخ آن ور تر از جایی که گمانش را می بری بالاخره یک جای محکمی را پیدا کردم و ایستادم و انتخاب کردم.

قضیه از این قرار است که کافی است تردید کنی تا دیوانه ات کنند! آن وقت است که هزار جور وسوسه به جانت می ریزند که اگر فولان قدر اضافه کنی می شود فولان جا خرید کرد ، یا اگر متراژش را کمتر کنی میشود فولان موقعیت جغرافیایی بهتر را گشت و آنقدر این شاید ها اضافه می شود که تصمیم گرفتن هر روز سخت تر و سخت تر می شود و یکهو دید ناممکن شد.

این تجربه ی زیسته کسی است که چند ماهی  است دنبال خانه گشتن یکی  از بزرگترین دغدغه هایش بوده و چندین و چند منطقه را جوریده است، که : 

خانه خریدن یکی از سخت ترین کارهای دنیاست! 

تصور کنید مقدار پولی که از آن حرف می زنیم 200 ملیون است! 80 ملیون وام است و 60 تومن قرار است خانه را رهن بدهید و بقیه اش هم نقد!

حالا در معامله ای که کمتر از یک سوم آن را قرار است نقد بپردازید و بقیه اش عهدی اس که می بندید تا در آینده پرداخت کنید چقدر می شود استرس داشت! هر چقدر هم مبلغ بالاتر برود آدم مضطرب تر است و بیشتر تلاش می کند انتخابش را از گزند اشتباهات ممکن دور کند ! این وسط وسوسه هم بیداد می کند و کافیست لحطه ای غفلت کنی تا ببینی به کجا که نمی رسی.

خلاصه اینکه خریدن خانه سخت است اما سخت ترین قسمتش دنبال بنگاه رفتن و رفتن تا سر ملک و بازدید و چک و چونه و بالا رفتن و پایین آمدن از پله ها و هماهنگ کردن با مستعجر و مالک برای بازدید نیست!

سخت ترین قسمتش تصمیم گرفتن است!

آنجا که بایستی و بگویی همین را می خواهم! همین خوب است ، اگر چه طبقه ی سوم است و  نیاز به بازسازی دارد اما پارکینگ هم دارد! اگر چه جایش آنقدر ها به دلت نیست اما عوضش می تواند شروع خوبی باشد! اگر چه  . . . 

فرم ها را امضا کردم و کارت را کشیدم و چک را هم تحویل دادم! صاحب خانه ای شدم و در ازایش قرار است ماهی تقریبا یک ملیون تومن قسط بدهم به مدت 12 سال!

البته دستاورد بسیار بزرک و شیرینی است و آدم خودش خوشش می آید که چیزکی داشته باشد اما همان قدر هم می تواند ترسناک باشد !

خوب  این از قسمت شیرین ماجرا که بالاخره رفتم پای معامله و خانه را خریدم. 

کار هایی هست که وقتی آدم انجامشان می دهد و به سرانجام می رساندشان یک بار انرژی تو دلش قلمبه می شود و دلش می خواهد به یک کسی بگوید که هی فولانی ! بالاخره شد ها!

غالبا این آدم کسی است که واجد شرایط خاصی باشد از این قبیل که یا کسی است که به شدت همراه شما بوده و آمار اطلاعات لحظه به لحظه تان را داشته و اگر هم همراه نبوده حداقل همدلی کرده. یا کسی که به شما تایید میدهد !

و من بعد از اینکه از بنگاه آمدم بیرون هیچ کسی را نداشتم که زنگ بزنم و بگویم ! هی فولانی! شد! خردیم!یک جوری نصفه نیمه می ماند بساط شادی آدم.

راستش تنها کسی که دلم می خواست زنگ بزنم و یا با شیرینی بروم خانه اش و ماجرا را تعریف کنم فقط پدرم بود.  دلم می خواست در را باز کند و من در آستانه ی در، در حالی که دارم می آیم داخل خانه بگویم بابا بالاخره خونه  خریدم! و پدرم بسیار خوشحال بشود و بعد لبخند بزند و بگوید شیربچه! و من حس کنم حتما کار مهمی کرده ام و دستاورد بزرگی را به دست آودره ام 

اما به هیچ کس زنگ نزدم

به هیچ کس هم نگفتم

شبش به خواهرم گفتم ، اون هم به واسطه ی اینکه باید در جریان چک قرار می گرفت و خودش به بقیه گفت !

همین

دستاورد بزرگ ترم اما، شاید زندگی کردن این "احساس" است!  

زندگی کردن موقعیتی که خودت تنها نجات دهنده باشی و خودت هستی که پای برگه را امضا می کنی و تایید می دهی به خودت! به دلت!  خودت هستی که می گویی می دانم جانکم چقدر سختت بود ! می دانم و دستش را بزند رو ی شانه ات و بعدش بگوید : دمت گرم بچه! عیب ندارد که بابا نیست که خوشحالیت را با او قسمت کنی!  اما هرجا که باشد میداند و خوشحال میشود. می دانم جانکم چقدر سختت بود، برایت خوشحالم که توانستی و باز ثابت کردی می توانی! دمت گرم بچه!



نظرات 69 + ارسال نظر
خاطرات دزیره دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 13:58 http://dezireh777.blogfa.com/

دمت گرم دخمل جون

عابر دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:30

مبارکتون باشه. به سلامتی و دل خوش انشالله. کار بزرگی کردید آفرین و البته که مادر و پدرتون خوشحال شدن و کیف کردن. خدا رحمتشون کنه. واینکه کلی مثل ما غیر حضوری خوشحال شدن

غیرحضوری
اصلاح با مزه ای شد
ممنون

فیلسوف ناشناس دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:44

مبارکه !
معلومه که خونه بزرگی خریدین
ما خونه تک خوابمون رو با نصف این مبلغ خریدیم

67 متر
ممنون

فاطمه دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:45

مبارکت باشه عزیزم.من خواننده خاموشتم. یادمه چندباری درموردخونه عوض کردن ومستاحریت نوشتب.خداروشکرکه دیگه الان صاحب خونه ای

ای جون
من خودم هنوز مستعجرم

ممنون

مریم دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:49 http://biomc.blogfa.com

مبارکت باشه خاله پلاله جونم...
دمت واقعن گرم...
تو یه نفری از پسش براومدی...
ما که دونفریم هنوز میترسیم پا پیش بذاریم... دس مریزاد داری
بلخره کدوم ور تونستی بخری؟

عزیزمی
خ آذربایجان

آویشن دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 15:25

دمت گرم واقعا مبارک باشه

آویشن دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 15:29

پروانه دوازده سال ماهی یک میلیون به خاطر همون وام هشتاد تومنی یا وام دیگه ای بوده ؟

اره
همونه

فیلسوف ناشناس دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 15:54

دقیقا دوبرابر خونه ماست
مواظب باشید توش گم نشید

یک عدد مامان دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:01 http://kidcanser.blogsky.com

تبریک میگم
کار بزرگی کردین اونم به تنهایی
چقدر ذوق میکنم از دیدن بانوانی مثل شما

مرسی
عزیزمی

nasibe دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:02

سلام ، از صمیم قلب برات آرزوی شادی و موفقیت میکنم. امیدوارم روزهای پیش روت پر از آرزوهای برآورده شده باشه.

ممنون نسیبه جانم

سحر دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:27

بالاخره موفق شدی و همه ی ما بهت افتخار می کنیم

ای جون
مرسی سحربانو

کامشین دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:31

خیلی خیلی مبارک باشه
باریکلا به خانم زیبا و با عرضه. مطئن باش که بابا و مامان الان به شیربجه شون خیلی هم می نازند و به بقیه پز می دهند.

مرسی کامشین عزیزم
دوست خوبمی تو

الهه دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 23:03

دمت گرم دختر جون، من با شرایط بهتر از تو تازه جسارتشو پیدا کردم که به صرافتش بیفتم ( بهتر از تو چون تا همین پارسال در خانه پدری بودم و اجاره نداشتم)، شرایط تنهاییتو کاملا درک میکنم کاملا، در یک مهاجرت خودخواسته ولی تحمیلی در تنهایی محض حستو وقتی خوب درک میکنم که بعد از کار خسته روزانه بایدبری دکتر و بعدشم تنها نگران بیای خونه وباز هم سعی کنی قوی باشی. دنیای عجیبیست نازنین ولی تنهاراه ادامه دادنش قوی بودنه، پس دست مریزاد و دست مریزاد ❤️

ای جان
چقدر دور و چقدر نزدیک الهه
دلای ادما چقدر می تونه نزدیک و شبیه باشه به هم

فاطمه سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 00:58

دمت گرم دختر، واقعا، خوب هر آدمی تجربیات زیسته ی منحصر به فرد خودش رو داره و نمیشه مقایسه کرد، اما حداقل از باب مشابهت در فوت پدر مادر و نوع مواجهه و عملکرد بعد خودم و شما بهتون غبطه میخورم

کاش شما هم تجربه ی زیسته ی خودتونو می نوشتین
خیلی دوست دارم بخونم

سرن سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:59

مبارکه، مبارکه! خیلی خیلی زیاد مبارکه!
خیلی خوشحالم الان ها! خیلی!

ای جان دل
مرسی رفیق نازنینم

سارا سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:52

مبارکت باشه . به سلامتی و دل خوش ازش استفاده کنی

ممنون سارا جون

بهارک سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:05

به به خیلی مبارک باشه. آفرین و خسته نباشی. تو از اولش هم کارت درست بود.
در ضمن "مستاجر" درسته نه "مستعجر"!

هنوز عادت نکردی به غلطای من
به خدا دست خودم نیس

مرسی رفیق جونم

آرزو سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:58

مبارکه شیر بچه از این مرحله هم سربلند بیرون میای من مطمئنم

ای جون
مرسی بایت این حس خوب ک دادی

آرام سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:59 http://mankhoshbakhtam.blogfa.com

سلام پلاله جان.
می دونستی تو تجسم خودمی ولی تو پوست شیر؟

کاش منم قدر تو شیر بود. یا حداقل شیر بچه


داستان زندگی منم عین خودته... فرقش اینه که همیشه به تو و شهامتت افتخار کرده ام

ای جان
مرسی آرام جونم
می بینم وبلاگتو

آرام سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:03

راستی اومدم تهران یه چایی سبز دعوتم میکنی تو خونه ی خوده خوده خودت ؟

آخ که چقد بچسبه اون چاییه... که بدونم پشتش چه زحمتا و استرسا و فکرایی بوده که به ثمر نشسته

ای جان
من اون خونه رو رهن میدم
اما تو خونه خودم حتما حتما

ساره سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:00

خیلی خیلی مبارکه و خیلی کار بزرگی کردی. برای شروع عالیه انشاالله چند سال دیگه همین سرمایه که اینجا جمع شده میشه یه خونه دیگه
نگران اون ماهی یه تومن نباش با نرخ تورم ما بعد سه سال میشه باندازه پول توجیبی. یادمه قسط وام مسکن خونه ما تو سال 89 حدود 260 بود انقدر بنظرم سنگین بود که نگووووو

مرسی ساره جونم
اره این خیلی مایه دلگرمیه
اینکه سالهای بعد دیگه اینقد سخت نیس

ارام سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:14

مبارکت باشه رفیق به خوشی

مریم سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 15:52

افرین.شیر بچه..مبارکه.خوشحالم که توانستی اولین خونت را بخری... انشالله خونه های بعدیت را با بهترین همراهت خواهی خرید.

ای جان
مرسی مریم جون
بابت همه ارزوهای خوشت

پریا سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 16:37

سلام
دست مریزاد پروانه
دست مریزاد
ان شاء الله قسط ها انقدر راحت پرداخت بشن که ندونی از کجا اومد و یهو تموم شد
هزار بار مبارکه
ان شاء الله خونه ی دلخوشی ها و برکت فراوون میشه


عزیزمی
دوست دلنشینم
سرت سلامت

سهیلا سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 20:21 http://nanehadi.blogsky.com

مبارکه .انشالله به خوشی و سلامتی .تا چشم به هم بزنی قسطش هم تموم شده .

مرسی سهیلا جونم

شیرین سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:51

خیلی خیلی خوشحال شدم پروانه جان و از ته دل تبریک میگم
الهی با دل خوش و سلامتی

ممنون شیرین عزیزم

elham چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 02:07

سلام، خیلی خیلی مبارک
قوی هستید قطعا

ممنون خانم الهام
نه
گمونم عادیم

مونپارناس چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 02:18

سلام تبریک میگم .قدم بزرگی رو به تنهایی برداشتی

ممنون دوست عزیز

شیدا چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:02

مبارکت باشه

سلامت باشی بانو

تمشک چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:04 http://mahbubedelam.blogsky.com

خیلی خیلی تبریک میگم، ان شاء الله که خیر و برکت خداوند همیشه ساری و جاری باشه توی زندگیتون بانو

ممنون تمشک عزیزم

مهتاب چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:54

من همیشه خواننده خاموشت بودم اما الان دلم نیومد که نگم:
دمت گرم شیربچه. مبارکت باشه.

عززززززززیزمی

سارا چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 16:14

پروانه جون به سلامتی.مبارکت باشه.الهی که خوش قدم باشه و واست کلی خیر و برکت بیاره تو زندگیت.منم آرزو دارم یه خونه خوشگل با یک ویوی دوست داشتنی توی یه محله خوب توی تهران داشته باشم.می دونی دیگه آرزوست

عزیزم
انشالله که بهش برسی

سپیده چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 16:33

سلام عزیزم خدا رحمت کنه پدرتون رو مبارک باشه خونه نو
و انشالله که بشادی و خوشبختی سالهای سال ازش استفاده کنی و برات منشا خیر بشه انشالله

ممنون عزیزم
خدا رفتگان شما رم رحمت کنه

مهری چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 18:55

مبارک همیشه خواننده خاموشتم از قلمت خوشم میاد افکار جالبی شیر زنی هستین کار کردین کارستان دست تنها

مرسی مهری جان
سلامت باشی عزیزم

مانیا چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 19:46

هوررررررراااااااا پروانه عزیز خیلی مبارک باشه.
واقعا خونه خریدن کار سختیه آفرین به همتت بازم تبریک

ممنون مانیای عزیزم

گیسو چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 23:31 http://monolog-ha blogsky.com

تبریک و تحسین داره انجام این کار تو این دوران سخت، تک و تنها.
و حستون از اینکه کسی نبود بهش زنگ بزنید، قابل درکه.
آرزو می کنم شادی هاتون بیشتر و بیشتر بشه

ممنون گیسو جان
دلنشین بود نوشته ت

پروانه پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 06:30

خیلی مبارک باشه خانم
این حس تنهایی که گفتی رو بدون که تنها نیستی
اینکه اینجا واسه ادمایی گفتی که منتظر بودن و برات خوشحال شدن خیلی هم خوبه توی این دنیای وانفسا پس لطفا خوشحال باش( خاموشی که منتظر خونه خریدن شما بود که بازم مثل همیشه موفقیتت رو ببینه)

عزیزم
مرسی دوست هم نام م

مخمور پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:40 http://mastoori.blogfa.com

سلام پلاله
کار بسیار بزرگی کرده ای
این حرکت قدم اول رسیدن به آن مامن عشقبازی ها و مستی هاست
همان سایه ساری که قرار است یک روز من را دعوت کنی بیایم برایت شعر های عاشقانه بخوانم و مستت کنم

سلامت باشی مخمور جان
ممنون ازت
حتما

Sanaz پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:23

mobarak basheh azizam <3
omidvaram hamishe toosh jashn basheh o delkhoshi
kheili behet eftekhar mikonam

مرسی ساناز جونم

سحربانو پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:26

سلام پروانه جان به سلامتی وشادی همین که این کاربزرگ رو انجام دادی هنر کردی مطمئن باش پدر ومادرت دعاگویت هستن

ممنون سحربانو

مهدی پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:03

سلام
چه حس خوبیه بالاخره من وبلاگ شما را باز کردم و دیدم از خوبیها و موفقیتتون نوشتین....تبریک میگم...ذره ای در تواناییتون تردید نداشتم،به امید موفقیتهای بیشترتون....امیدوارم روح پدر عزیزتان شاد و در ٱرامش باشد

ممنون آقای دکتر عزیز

بهار جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:44

چرا کسی رو نداری بهش بگی؟ پس این همه ادم اینجا چین؟ خونه نو مبارک. ایشالا بزودی بزرگتر و بهترش رو هم میخری

ای جان
دارم که نوشتم

شیوا جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 17:03

مبارکت باشه نویسنده بی نظیر من . بهت افتخار می کنم که اینقدر مستقل و قوی و کارامد هستی و ازت یک عالم یاد می گیرم .

عزیزززز دلمی
مرسی شیوا جانکم

سمیرا جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 17:15

مبارکت باشه عزززیز دلم، ما هم به شما افتخار می کنیم پروانه جان نازنین ما

مرسی عزیز دل

مونا جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:07

مبارک باشه عزیزم

لاله جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:35

برا دلت بمیرم مبارک باشه

جان جان

بی همتا شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:53

مبارک باشه عزیزم منو تو خوشحالی خودت شریک بدون


عزیزمی

نوا یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 02:28

خیلی خیلی مبارکه.
حسی که از خوندن این متن دارم یه جورایی خاصه.انگار مثلا دختر عمه دختر خاله یا عزیزی از نزدیکانم خرید کرده لحظه هایی که بااین قلم واین صفحه داشتم تلاشها احساساتش برام روشن شد.خیلی خوشحالم.
کارهدی مهم زیادی رااینجا روایت کردین من خوندم .اما این از بزرگترینها بوده.
خیلی مبارکه.
به راحتی وبا ارامش قسطهاش را بدین.انشاالله

ای جان
مرسی نوا جانم

سلامت و شاد باشی همیشه

دنیا یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:40

هوراااااااا مبارک مبارک دمب شما سه چارک
کاش داداش منم جرات میکرد میخرید

ایشالله می خره
ممنون

پرژین یکشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 22:48

مبارک باشه
واقعا کار مهمى رو انجام دادى

ممنون پرژین جانم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد