پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

نیمه شب

تنها نشسته ام تو  پارک دم خانه ام

عکس های این چند روزه را تماشا می کنم و باز قدر هزار گل سفید روی قبر پژمرده می شوم و قدر هزار پرنده می میرم

دور از من جهان در حال عبور است و زندگی همچون ابشاری با سرعت در جریان است و  تند تند می روند و می ایند و ساندویچ همبرگر  گاز می زنند و کیسه های میوه را از روی ترازو بر میدارند و از نانوایی نان تازه دو اتشه می خرند

این است زندگی

ادم ها می ایند و می روند و باز می ایند و می روند

تنها چیزی که ازازشان می ماند یادی است و خاطره ای

قدیم ترها خیال می کردم خیلی مهم باشد ادم چطور بمیرد و چندتا تاج گل برایش بیاورند و چند تا پرچم به دیوار بکوبند، چند نفر بیایند و چه جور بروند

اما حالا گمانم اگر در تنهایی یک گوشه و بی هیچ حضور خاصی می شود مرد . . . 

بی بهانه

 ساده 

کوتاه


نظرات 31 + ارسال نظر
Lady شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:10 http://mook.blogsky.com

همین که الان توی پارک هستید و از فضای بیرون استفاده میبرید خودش خوبه ، ولی مهمه دل آدمه تا اون خوب نباشه هیچیز خوب نمیشه
امیدوارم هر چه زودتر روز های خوب برسه

نوشین شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:12 http://nooshnameh.blogfa.com

خیلی سخته...

غ ـزل شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:26 http://life-time.blogsky.com/

دقیقا همینه مردن
بی بهانه
ساده
کوتاه

فکر میکنم این جور وقتها دوست باید فقط حضور داشته باشد
اما هر چه سکوت کند بهتر است
خودم را میگویم پروانه جان
سکوت میکنم اما مرا در غمت شریک بدان
روحشان قرین رحمت و دعای خیرشان بدرقه راهتان

بهار شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:41

وای چقدر این نوشته غم داشت.حقیقتی تلخه.

ساناز گاهی روشن شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 15:38

الهی بمیرم برای دلت
خدا بهت صبر بده عزیزم.کاش میتونستم ارومت کنم

آبی شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 16:30

سلام پری نازنینم
با این نوشتت دلمو سوزوندی، نه از یادآوری مردن. بالاخره همه می میرن و بعد از چند دهه از خاطره ها هم بیرون میرن. ولی از اینکه این حس رو داشته باشی که یه گوشه ای بری و خدای نکرده اونجا بی حضور هیچکس . . .
مگه من قبل از تو مرده باشم که تو تنها در یه گوشه ای . . .

بهناز شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 17:56

تسلیت میگم عزیزم. روحشون شاد یادشون سبز

فاطمه شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 21:59

اصلا نمیدونم چی بگم، بعد این همه مدت که سر زدم و این خبر....خدا رحمتشون کنه...از چندین سال پیش خواننده ی منظم نه ، اما وفادار وبلاگتون هستم و اهلی اینجا، هر چند نسبتا خاموش، و چند باری هم که کامنت گذاشتم فکر کنم سر پست های مامان عزیزتون بود که چقدر احساس همذات پنداری میکردم...با این تفاوت که مامان من سال ۸۵ آسمونی شد.....و الان در کمال حیرت، از یه تقارن دیگه،شاید هم یه جور ترس ، نمیدونم چی، هر چی که هست، قلبم رو به تپش درآورده، باید بگم با تمام وجودم میفممت.بابای من هم دی ماه سال پیش به رحمت خدا رفت، یعنی به فاصله ۹ سال از فوت مامانم.....برات صبر میخوام، صبر....و یاد خدا تو روزهای سخت دلتنگی...عزیزم....

وای چقدر عجیب
دقیقا نه سال
خدا همه شونو رحمت کنه فازمه جانم

فرزانه شنبه 8 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 22:42

آرزوی گشایش و برکت دارم برات عزیز دلم بازم بنویس نوشتن آروم میکنه آدمو مرگ در تنهایی خوب نیست خدا نصیب هیچ کس نکنه

بهارک یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 08:29

امروز نه آغاز و نه انجام جهان است
ای بس غم و شادی که پس پرده نهان است
گر مرد رهی غم مخور از دوری و دیری
دانی که رسیدن هنر گام زمان است

مخمور یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 09:09 http://mastoori.blogfa.com

پروانه جان سلام
مجددا ً پرواز پدرت را تسلیت می گویم. روح پدرومادر عزیزت قرین رحمت حضرت حق
رحمت و مغفرت برای آنها و صبر و آرامش دل برای تو باد

آیلین یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:44

پروانه جون تسلیت می گم.
خدا صبرت بده .

ندارم یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:43

خدا پدر و مادرتو رحمت کنه ، صبور باش ، روحشون شاد

غریبه یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 15:36

پلاله جانم. صبوری کن عزیزم. خانم قشنگم. این روزهای بد میگذره. نمیگم همه چی یادت میره که میدونم نمیره. اما میدونم تو از پسش بر میایی. مثل همیشه. بابایی توی بغل خداست. رفته دیدن مامانی. اونا جاشون امنه. چشمشون به توست. نگرونشون نکن.

غریبه یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 15:38

پلاله جانم. صبوری کن عزیزم. خانم قشنگم. این روزهای بد میگذره. نمیگم همه چی یادت میره که میدونم نمیره. اما میدونم تو از پسش بر میایی. مثل همیشه. بابایی توی بغل خداست. رفته دیدن مامانی. اونا جاشون امنه. چشمشون به توست. نگرونشون نکن.

مهدی یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 22:31

تسلیت عرض میکنم پروانه خانم

مهسا دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 09:21

پروانه عزیزم، دوست مجازی من، تسلیت میگم. خدا بهت صبر بده . غم خیلی بزرگیه . خدا کمکت کنه و بهت تحمل بده. عزیز دلم مواظب خودت باش.

نفیسه دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:32

پری بانو، تسلیت میگم........
مادرم موقع فوت برادرم گفت ما نه اولیشیم نه آخریش...زندگی در جریانه


خدا رحمتش کنه

lمهری دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:24

بانو جان تسلیت سخته اما میگذره

تمشک دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:59 http://mahbubedelam.blogsky.com

تسلیت میگم، ان شاء الله که خدواند ایشون رو قرین رحمت کنه و دل شما رو مملو از صبر و آرامش
میدونم سخته تحمل این غم دوری ولی بشر رو گریزی از این غم نیست عزیزم
درسته جسم ایشون نیست ولی یادشون و روحشون همیشه با شما ودر کنار شماست

الف دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 13:44

سلام
پروانه جان ... غم بزرگی هست.امیدوارم سختی این روزها برات بگذره.

سپیده دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 17:19

سلام
پروانه جان تسلیت میگم خدا رحمتشون کنه

فاطمه دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 18:21

خدا رحمتش کنه عزیزم
زندگی همچنان ادامه دارد

مانیا سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 20:54

پروانه جان منو هم در غمت شریک بدون عزیز دلم از خدا شکیبایی برای تو و آمرزش برای پدر عزیزمون خواهانم.

فنچ بانو چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 01:24 http://baghe-ma.blogsky.com

برات از خدا صبر و آرامش میخوام پروانه ی عزیزم... سربلند و عزتمند باشی همیشه...

ساناز چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:21

دستت رو بذار روی زانوت و بلند شو. گاهی لازمه خودت رو بسپاری به جریان زندگی تا تو رو با خودش ببره. بلکه ساحل امنی در انتظارت باشه. مواظب خودت باش

من چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 13:21

روح پدر و مادرتون قرین رحمت و شادی باشه عزیزم
برای آرامششون فاتحه خوندم

مژگان چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 13:25

پروانه عزیزم
از روزی که خبر فوت پدرت رو خوندم، خیلی متاثر شدم. تقریبا هر روز به یادت هستم ولی دست و دلم نمیومد که برات تسلیت بنویسم. امروز با خودم گفتم، تسلیت گفتن بهت شاید تنها کاریه که من الان میتونم انجام بدم و این کار رو نباید به تاخیر بیندازم.
خیلییییییییییی متاسفم و امیدوارم روحشون کنار روح مامان عزیزت، شاد و آروم باشه.

ساده پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 01:53

پروانه جان چقدر سخته...تسلیت میگم و برات آرزوی صبر میکنم.

یک دوست پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 20:41

بدجور به زندگی خیره شده‌ای. مواظب باش بانو، به قول نیچه: اگر دیرزمانی در مغاکی چشم بدوزی آن مغاک نیز در تو چشم خواهد دوخت...
من فقط یه چیز آرومم میکنه و اونم اینه که یقین دارم، تا چشم به هم بر زنی از ما هم خبری نیست....

شیرین شنبه 22 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:20

پروانه جان فقط خواستم بگم خدا همیشه پشت و پناهت باشه..

ممنون بانو

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد