پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

گاهی به اندازه کافی قوی نیستم

گاهی حس میکنم از پس دنیا بر نمی آیم

حس میکنم تنهایی دارد مثل قوطی خالی مچاله م میکند

حس میکنم هیچی نیستم، نه همرمند خوبی هستم و نه زندگی ام آن طور است که باید باشد

نه به اندازه کافی پول دارم که بشود خیالم را تخت کند

نه ادم های زندگی ام ادم های قابل اتکایی هستند که خیالم جمع باشد یک روز که باد تند وزید و ریشه ام را از خاک بیرون آورد میتوانم وزنم را تکیه بدهم روی درخت همسایه

حس میکنم دنیا سخت است


نظرات 19 + ارسال نظر
سدنا چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 21:42

پروانه عزیزم سلام سالهاست که وبلاگت را می خوانم و بی اغراق هر روز برای خواندن مطالب جدیدت مشتاقانه به وبلاگت سر می زنم. ولی این نوشته ات دلتنگم کرد. عزیزم همه ما تنها هستیم مطمئن باش در این زمانه کسی حتی نزدیکترین آشنایت غمخوارت نیست و همه موقع مشکل خودشان را کنار می کشند. حساب شوهر هم کلا جداست که بی وفایی رسم همه شان است. منم گاهی همین حس رو دارم و با خودم میگم پس خواهر و برادر و همسر چه فایده ای دارند. تا بوده چنین بوده . به امید روزهای پر امید برای شما خانم هنرمند

مرسی عزیز دلم
بله
با نوشته تون کاملا موافقم
اما خوب زمستان هم تو فصل ها باید باشه تا بهار بیاد

nasibe چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 22:53

مطمئن باش اگر درخت همسایه ای نباشه ، خدا خودش یا جلوی همه بادهای تند را میگیره ، یا ریشه ات را توی خاک نگه می داره.

مینا پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:06

منم

ای جان

شادی فرداها پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:27

عزیزم
حس و حال مشترک بیشترمون توی این روزگار همینه
همه مون کم و بیش تنهاییم
فقط مال بعضی هامون بیشتر به چشم میاد
روزگار به کام ات

سلامت باشید
باید همو بغل کنیم تا حالمون بهتر شه انگار
یه عالمه ادم ناتوان و نصفه

nasibe پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:26

مطمئن باش اگه درخت همسایه ای کنارت نباشه ، خدای مهربون با دستهای قدرتمندش یا ریشه ات را در خاک نگه میداره یا جلوی وزیدن بادهای تند را میگیره.

ای جانم

Gholi پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 17:35

میدونی، فکر میکنم این حس گاهی سراغ همه می آیید. مثل این روزهای من. باید قوی بودو تو خیلی قوی هستی دوستم


مرسی عززیزکم

جواهربازار پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 18:12 http://bazarjavaher.rozblog.com/

http://facenama.com/view/post:309625250

ای جان

جواهربازار پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 19:54 http://bazarjavaher.rozblog.com/

دو کاج (نسخه دوم)‌

در کنار خطوط سیم پیام

خارج از ده دو کاج روییدند

سالیان دراز رهگذران

آن دو را چون دو دوست می‌دیدند

روزی از روزهای پاییزی

زیر رگبار و تازیانه باد

یکی از کاج‌ها به خود لرزید

خم شد و روی دیگری افتاد

گفت ای آشنا ببخش مرا

خوب در حال من تأمل کن

ریشه‌هایم ز خاک بیرون است

چند روزی مرا تحمل کن

کاج همسایه گفت با نرمی

دوستی را نمی‌برم از یاد

شاید این اتفاق هم روزی

ناگهان از برای من افتاد

مهربانی به گوش باد رسید

باد آرام شد، ملایم شد

کاج آسیب دیده ما هم

کم کمک پا گرفت و سالم شد

میوه کاج‌ها فرو می‌ریخت

دانه‌ها ریشه می‌زدند آسان

ابر باران رساند و چندی بعد

ده ما نام یافت کاجستان



محمد جواد محبت

فکر کنننن
چ خوب

شیرین پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 22:42 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام پروانه عزیز
با سدنا موافقم!
می دانم ... واقعا دنیا سخت است و وقتی آدم تصمیم می گیرد به تنهایی جلو برود سخت تر هم می شود. اما عزیزی هم مراقب ما هست...
ممکن است الان خسته باشید - به هر دلیلی - و ممکن است روزهای کوتاه و سرد هم زیاد به شادی حال آدم کمک نکنند. اما این روزها می گذرند و روزهای بهتر و شادتر و گرم تر هم از راه می رسند.
لطفا همین شیر زنی که هستید باقی بمانید! می دانید چقدر چشم ها به شما دوخته شده اند؟
وجود کسانی مثل شما مایه افتخار است!

شیرین جان تصویری که از من دادی محشر بود
حال خودم رو هم خوب میکنه

آبی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:34

درود بر شما
میدانی Hibernate یعنی چی
وقتی یک جانداری (مثل خرس قطبی) در شرایط بسیار سخت زمستانی قرار میگیرد به خواب زمستانی میرود. اینرا میگویند "هایبرنیشن".
ببخشید منظور بدی ندارم فقط میخواهم نتیجه بگیرم وقتی انسان در شرایط سخت زندگی قرار میگیرد باید خودرا با شرایط تطبیق بدهد تا آن شرایط بگذرد. این قانون لایتغیر طبیعت است
شما فقط باید ایمان داشته باشید که این شرایط موقتی است.

واو
این عالی بود
یعنی کاملا حس کردم همگام با طبیعتم و همه چیز کاملا عادیه
عالی

جواهربازار جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 13:32 http://bazarjavaher.rozblog.com/

با نام رضا به سینه ها گل بزنید
با اشک به بارگاه او پل بزنید
فرمود که هر زمان گرفتار شدید
بر دامن ما دست توسل بزنید
****************************
من کیستم گدای تو یا ثامن الحجج
شرمنده عطای تو یا ثامن الحجج
بالله نمی روم بر بیگانگان به عجز
تا هستم آشنای تو یا ثامن الحجج
****************************
بر در دوست به امید پناه آمده‎ایم
همره خیل غم و حسرت و آه آمده‎ایم
چون ندیدیم پناهى به همه مُلک جهان
لاجرم سوى رضا بهر پناه آمده ‎ایم
****************************

http://ofoghemeymeh.ir/?p=6922

آرام جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:59

چی بگم غیر اینکه میفهممت و میدونم کاملا کاملا حق با تواه.

پروانه جان قد یه آغوش جا دارم. گرچه می دونم آغوش زمینی ها آغوش مطمئنی نیست.
برات کاری از دستم برنمیاد جز دعاهای از ته دلم... تو خوبی و سعی کرده ای پاک زندگی کنی ... برات دنیای پاک و روشن و نورانی و شاد آرزو میکنم.

دعا بهترین چیزیه که بهم بدی عزیزکمممم
دوست دارم و امیدوارم حالت خوب خوب باشه

لیلا شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:00

مارگزیده جانم همه ی ما تنها و ضعیفیم
حداقل ما آنقدر قدرت داریم که به ضعف و تنهاییمون اعتراف کنیم
چقدر دلم میسوزه برای زن هایی که دلشون به وفاداری همسر و حتی برادر و پدر و مادر خوشه
متاسفانه این واقعیت تلخ رو باید بپذیریم که مردهای زندگی ما آدم های حمایتگر و قوی ای نیستن
با دونستن این واقعیت بیشتر روی قوی کردن خودمون کار میکنیم
البته مردهای خوب پدر خوب برادر خوب و همسرای خوب هم به ندرت پیدا میشن
ولی همون بهتر که روی تواناییهای خودمون کار کنیم
من خودم گاهی دلم آنقدر میگیره که شکایت به خدا میبرم
و ازش کمک میخوام
امیدوارم خدا هممون رو کمک کنه و تنهامون نذاره

ممنون لیلای مهربان
دقیقا همین ه که گفتی
خودت قوی تر باشی همه چی بهتره

جواهربازار شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:09 http://bazarjavaher.rozblog.com/

http://s1.picofile.com/file/8227629850/photo_2015_12_11_14_03_18.jpg

آزیتا شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:41

منم گاهی اینجوریم.خیلی احساس وحشتناکیه میبینم فقط حالمو بدتر میکنه واسه همین زودی خودمو جمع و جور میکنم حالا معلوم نیست آدم قوی ای هستم یا دارم خودمو گول میزنم.

آزیتا جون همه ما حق داریم کاهی گرفته باشیم و بعد خوب بشیم
مهم اینه که حق بدیم به خودمون

جواهربازار شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 22:17 http://bazarjavaher.rozblog.com/

نمک‌های پرخطری که"شفابخش" تبلیغ می‌شوند + نام نمک‌های ناسالم

http://www.yjc.ir/fa/news/5374023/%D9%86%D9%85%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%AE%D8%B7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87%D8%B4%D9%81%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%85%DA%A9%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85

نمکککککککککککککککککککککککککککککککککککک

غریبه یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:46

پلاله جونم
دنیا سخت شده
دنیای همه مون سخت شده
ولی باور کن باور کن وجود آدمهای خوب و ساده ی هنرمند و مهربونی مثل تو دنیارو کمی قابل تحمل تر میکنه
غصه نخور جونم
خودتو دست کم نگیر.

همه مون تنهایی به دنیا میاییم و آخر سر تنهایی میمیریم و توی قبرمونم تنهاییم!
من همیشه با همین جمله خودمو دلداری میدم!

جمله ت منو هم التیام داد
عالی بود
مرسی عزیز دلم تو اونقدر خوبی همیشه حال منو خوب می کنه کامنتات

مانیا سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 14:09

سلام پروانه جان
از مادر مدد بخواه مطمئن باش بیدریغ کمکت میکنه.ایشون دیگه بی واسطه دستشون تو دست خداست.

... یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:15

برای کی سخت نیست؟!69521

. . .
سوال تکان دهنده ای بود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد