پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند . . .


جوانب امر همگی جمله مانند یک پیکان نوک تیز شده اند و یک جهت را نشان من می دهند . . .

ورزش!

ولی مثل غریقی که تخته پاره ای را چسبیده که آب نبردش همان طور چارچنگولی چسبیده ام به صندلی ام و می ترسم  تکان بخورم آب مرا با خود ببرد

از وقتی محل کارم عوض شده و پیاده روی ها و ورزش های صبحگاهی پارک ملت را از دست داده ام بالغ بر 7 کیلو به وزنم اضافه شده

خشکی عضلات و گرفتگی های وقت و بی وقت هم دیگر نشانه ایست که  خیلی حرف ها دارد

این آخری هم کمر درد و سیاتیک است که خفتم را چسبیده

حالا دارم فکر میکنم یک کاری کنم

یک ورزشی، تکانی، چیزی

فقط مانده ام چی باشد؟ شنا را خیلی دوست دارم. پیاده روی فعلا به خاطر آلودگی هوا تاثیرات مخرب بیشتری دارد . . . یوگا جمعه هاست و نمیدانم به اندازه کافی فرح بخش باشد

یک چیزی که شوقش  آدم را ببرد و راه را آسان کند. از اروبیک و  ورزش های این چنینی هم بی زارم و می دانم چیزی نیست که ادامه اش بدهم

این ها را نوشتم  تا ول کنم این تخته پاره ی معلق را . . . یکی بیاید من را پرت کند تو آبشار! یکی هولم بدهد 


نظرات 12 + ارسال نظر
وینا سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 13:04

راه رفتن در اب عالی است فعلا باید همین کارو بکنی تا وضعیتت ثابت بشه بعد به فکر ورزشهای دیگه باشی

اره عاشق این کارم اصلا

elham سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 14:26

پروانه عزیز،سلام.
امیدوارم همیشه تنت سلامت و دلت خوش باشه،
راستش بنده سالهاست انواع رشته ها مثل ایروبیک و شنا و یوگا و پیلاتس و ورزشهای رزمی و ... رو تجربه کردم،یوگا و پیلاتس با حرکات اصلاحی که دارن به مشکلات اسکلتی و مفصلی خیلی کمک میکنن ولی حتما مشکل کمر دردتون رو اول کلاس به مربی بگید تا حواسش باشه،ایروبیک به خاطر پرش ها و سرعتش زیاد توصیه نمیشه،
اینکه گفتین فرح بخش هست یا نه ورزشهای کششی مخصوصا پیلاتس تو بدن حس خوبی ایجاد میکنن،حتما امتحان کنین،
سلامت و ورزشکار باشی

سلام الهام جون
ممنون از لطفت که برام نوشتی
میخواممممم ورزشکار بشم یعنی هااااا

غریبه سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 14:54

شنا که بهترینه جانم
زومبا و پیلاتس هم بدکی نیستندها
از من میشنوی یک باشگاهی که ساعت و مسیرش بهت بخورد یا انتخاب کن بعد برو سر هر کدام از کلاسهایش یک جلسه برو
ببین کدامش را بیشتر دوست میداری

مرسی عزیزم
پیلاتس رو دوست می دارم
:)
تازه یه آپشنی هم هست آدم با دوسش بره باشگاله
اونم اون قددددر خوبه

م سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 19:11

نرمش در آب خیلی خوبه
یه استخر تمیز پیدا کنی و ببینی دارند تو برنامشون
البته باید حواست به تغذیه ات هم باشه و نون و برنج و سیب زمینی و با چیله جان هله هوله خوری را بگذاری کنار
گرمی جات و خرما و عسل بخوری
میتونی با همین چیله خانوم قرار استخر بگذاری ولی مواظب باشی سرما نخوریا

ای جانم چه نکته های ظریفی رو هم گفتی
چیله اب دوست نداره
اما خودم دنبال پایه ام واسه برنامه های این شکلی
به شدت

جواهربازار چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 19:27 http://bazarjavaher.rozblog.com/

موسسه ى مردمی دعای فرج ساعت 11 هرشب

قرارشبانه ساعت11

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

ﻫﺮ ﺷﺐ ﺩﻋﺎی فرج به نیابت اهل بیت

هزاران نفر هرشب ساعت 11 دعای فرج میخوانند

ساعت موبایلتان را روی یازده شب کوک کنید تا فراموشتان نشود و با هزاران نفر همصدا شده و ان شاء الله به برکت این دعای دسته جمعی حاجت خود را بگیرید.


ﺩﻋﺎﻱ ﻓﺮﺝ

بسم الله الرحمن الرحیم

اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ،

وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ

وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ

واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى ،

وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛

اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ،

اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُم

فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَریباً

کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛

یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ

اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ ،

وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ ؛

یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ ؛

الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی

السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل

یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ ،بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرینَ


ﺩﻋﺎ برای سلامتی امام زمان علیه السلام

اَللّـهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ
صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِه
فی هذِهِ السَّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَة
وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْنا
حَتّى تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا


اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم


مبلغ این فرهنگ باشید و برکاتش را در زندگیتان ببینید

ماندانا پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 02:51

سلام عزیزم
امیدوارم درد و ناراحتى ازت دور بشه
پروانه جان من در تمام عمرم از هر ورزشى متنفر بودم ولى خیلى هاشونو امتحان کردم هر کدوم روخونه ى پر دو ماه بیشتر ادامه نمى دادم ولى الان نزدیک سه ساله که پیلاتس رو شروع کردم و عاشقش شدم و هفته ایی سه روز ورزش مى کنم این ورزش به خصوص براى کسایی که آسیب دیدگى از قبیل دیسک و غیره دارن به شرطى که زیر نظر مربى مجرب انجام بشه عالیه

سلام عزیزم
ممنون که برام نوشتی
منم یه حالت خیلی خفیف تری تو ول کردن رشته های مختلف دارم
امیدوارم باهاش روابط خوبی داشته باشم

نبات پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:51 http://be-live.blogsky.com

سلام
من ترکیب شنا و یوگا رو پیشنهاد می کنم. خودم یک ساله هفته ای یکبار میرم یوگا و دوستش دارم بخصوص حس خاص و خوب چند ساعت بعد کلاس رو ... ترکیب یوگا با یک ورزش مثل پیاده روی و بخصوص شنا دیگه نور علی نوره!!

سلام عزیزم
هم پیلاتس و هم یوگا رو دوست می دارم
من که هنوز تو یکیش موندم حالا باید دو تا دوتا شروع کنم
بهم دلگرمی بدیدددددددد

جواهربازار پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:40 http://bazarjavaher.rozblog.com/

درباره چشم زخم:

http://bazarjavaher.rozblog.com/post/504

بسیار زیبا

مهربان پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:28 http://windswept.blogfa.com/

والا خواهر من هم مدتهاست تصمیم گرفتم ورزشکار بشم! اما واسه درس خوندن هم زورم میاد پشت میز بشینم! رو تخت خواب ولو ام!
اما این چند هفته اخیر دو تا ورزش خیلی هیجان انگیز رو امتحان کردم و خیلی خوب بود.
اولی آیس اسکیتینگ بود که دقیقا با تصور یک اردک روی یخ میتونی من رو شبیه سازی کنی در ذهنت، دومی اسکیت ریلی! خدایی بود البته دست و پام نشکست!

سلام
اوهههههههههههههههه چه هیجان انگییییز
خوب اینا که گفتی خیلی خفنه عزیزم
من همون پیلاتس و شنا رو برم هنر کردم

بهناز شنبه 14 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 16:00 http://reeraa.blogfa.com

سلام پروانه . من بهنازم . همدیگه رو توی نمایشگاه دیدیم . کلی گشته بودم تا غرفه ات رو پیدا کنم.
امیدوارم خوب باشی و ورزش رو شروع کرده باشی. من هم مثل خیلی از دوستان پیلاتس رو توصیه میکنم . علاوه بر تمام مزیتهای درمانی که داره به سرعت هم به اندام فرم میده . البته تو که همه جوره رو فرمی !
خوب باشی

سلام بهناز جون
ممنون عزیزم
منتطرم بهتر بشه کمرم میرم پیلاتس

فاطمه شنبه 21 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 13:31

پروانه جان شنا خیلی عالیه. هم به شدت تمام بدن رو درگیر میکنه هم فشاری روی زانو و کمرت نمیاره. حتی اگر فقط تو اب راه بری هم کلی وزن کم می کنی.متاسفانه من نمیتونم از استخر استفاده کنم به خاطر حساسیت شدیدی که به مواد کلردار دارم.فقط یه استخر تر و تمیز انتخاب کن. اگه یکم هم قیمتش بالا باشه میارزه چون هر کسی نمیره توش.

عزیزم من عاشق آبم
دکترم گفته فعلا دست نگه دار و بعد از دو هفته ورزش رو شروع کن

محبوب چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:29

سلام پروانه جان
عزیزم پیلاتس رو بهت پیشنهاد میکنم چون مشکلات کمر دردت رو هم حل میکنه ولی لطفا لطفا لطفا از مربیان مورد تایید فدراسیون پیلاتس(pilates.ir) استفاده کن چون انجام اشتباه این ورزش صدمه زننده است.
لحظات پرنشاطی رو که خودم تجربه کردم برات آرزو میکنم:)

ازه عزیزم
کاملا موافقم و می خوام برم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد