پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

روبی از همه قسمت هایش باحال تر است

اکثر روزهای شنبه و  دوشنبه که خواهر خانم کلاس دارد چیله را من از مهد می گیرم

بعد از یک روز که خوشحال نبود و قرار شد هر کاری که دلش میخواهد انجام بدهیم تا حالش بهتر شود، حالا تقریبا روال شده که بعداز ظهرها را باید صرف فعل خوش گذرانی کنیم.

خوش گذرانی یعنی پرسه زدن در پارک ملت

دادن نان به مرغابی ها و گوزن ها و گاهی بزعاله ها

خوردن سیب زمینی سرخ شده

غذا دادن به گربه های پارک

استفاده از همه لوازم ورزشی پارک

تاب سواری

حل کردن خانه ی پازلی

خریدن یک چیزی مثل تخم مرغ شانسی

خودرن ذرت

دویدن در پارک و گاهی  بر عکس راه رفتن

تارگی ها هم با روباه کوچوکی آشنا شده ایم که خانه اش در یکی از کنج های پارک که منتهی به پارکیبنگ نیایش می شود زندگی می کند و سیب زمینی سرخ شده را فقط بدون سس دوست دارد و وقتی برایش غذا می ریزی برای بچه هایش هم غذا می برد. من و چیله خودمان بچه ها را ندیده ایم اما آقایی که قبل تر از ما به روبی غذا می داد گفت که روبی (اسمش را هم همان آقا بهمان گفت) پنج تا بچه دارد و برای همان هاست ک یکسره می رود و می  آید و غذا می برد

حالا دیدن روبی هم هر بار قسمتی از خوش گذرانی هر باره مان شده است.

حس خوبی دارد وقتی تلاشم را می کنم که دخترک خوشحال باشد و هر بار که می بینمش مثل کک بالا و پایین بپرد و بگوید امروز کجا می رویم خاله؟ خوش گذرانی تعریف مشخص و واضحی برایش دارد  و جالب است که جدی جدی هم خوش می گذرد . . .



نظرات 27 + ارسال نظر
زهراسادات یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:44

چقدر جالب بود.عین ریحانه اس. یه کاری یه دفعه واسشون میشه روال! هر روز بره مهد، اگه دخترخوبی باشه واسش یه جایزه کوچیک بخرم، بعداز مهد فقط از یه سوپری خرید کنیم، یه مسیر مشخصیو بدویم، یه مسیرخاصی بغل بشه، یه جایی لی لی بازی کنیم و خلاصه ادامه داره تا برسیم خونه! این روال، یکی از راه های خوش گذرونی..تازه عصرا که باباش میاد یه سری برنامه دیگه داره واسه خودش!
خاله خوبی هستی!

قربون شما
تو هم مامان خیلی خوبی هستی عزیزم
کلی دل له دل دخترک میدی

توت فرنگی روی خامه یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:32

ای جان!

گلابتون بانو یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:42

چه خوب! خوش به حال چیله که هم چین خاله ای داره! منم باید یه برنامه این جوری واسه بچه ها بذارم!

کافیه پات برسه به پارک ملتتتتتت

ساناز یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 14:38 http://www.javrash89.blogfa.com

عزیزم.کلی لذت بردم.

کامشین یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 18:32 http://www.kamsin.blog.ir

چقدر خوبه آدم یک خاله مثل خاله پروانه داشته باشه.
راستی من هم دارم از چشماش می خوانم که چقدر خوشحاله.
نگران روبی شدم که نکنه نتوانه از پس خودش در این شهر هشل الهفت بربیاد .

قربونت برم من عزیزم
منم نگرانشم این روباه بودنش بیشتر به خطر می ندازتش

مهفام یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 21:32

وای چیله میخورمت درستی. واقعا خاله خوبی هستی. من به جای چیله ازت ممنونم تا خودش بزرگ شه و از این روزها یاد کنه.
من هم از اولین باری که پسرک رو به پارک نزدیک مدرسه بردم تا امروز فقط 2-3 روز تونستم در برم از زیرش

کار همه شونهههههههههه پس

سین دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:43

ای جونم
چه خاله و خواهرزاده هیجان انگیزی! این خاطرات تا ابد میمونن و بیست سال دیگه هم یاداوویشون به لب هر دوتون لبخند میاره!
من که خودم هیچوقت خوشگذرونی با خاله هام یادم نمیره، اونام حتی الان که ٢٩سالمه با ذوق و شوق اون موقعا رو یاداوری میکنن
خلاصه که دمت گرم خاله جوون و اهل حال و مهربون و اینا!

جدی؟ یادش می مونه؟
من خودم هیچ یادم نیست از این خاطرات خوب شایدم نبوده چیزی
اما راستش دلم می خواد که یادش بمونه خاطراتمونو
:))))
خوشحال شدم

لیلی دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:34

چقدر خوبه که چیله همچین خاله مهربونی داره
خدا حافظ و نگهدارش باشه

لِیدی :) دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 17:03 http://ladynotes.blog.ir/

بچه ها عشقاً

چقدر از دیدنه روباهه ذوق میکنه
بچه ها حیونارو دوس دارن :)

سوکسا رو هم دوست داره

مانیا سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:10

خوش به حالت پروانه جون که پای خوشگذرونیت چیله است. میدونستی اگه با چیله نبودی خیلی از این شگفتیها رو از دست میدادی. دنیای کوچولوها پر از حرارت و عشق و حرکته. میشه لطف کنی و از خونتون چیزی بیشتر از سیب زمینی سرخ کرده برای روبی ببری قربونت برم.

ای جانم
حتما
هفته بعد شنبه و دوشنبه میریم پیشش

آفتابگردان سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 15:12

ای خدا .چیله قند ونباته.میگم میشه شما منو به خواهرزادگی قبول کنی؟


بیا بیا
البته فک نکنم اون قدرا هم خاله خوبی باشم ها

ساناز گاهی روشن چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 23:23

البته پارک ملت بجز روبی روباه های دیگه ای هم داره دفعه اول که این روباه ها رو توی پارک دیدم خیلی تعجب کردم بعد فهمیدم تعدادشون زیاده و همونجا زندگی میکنن منم خیلی دخترم رو میبرم اونجا بازی کنه کاش میدیدمت بانو

روباه داره اما اینکه این یکی دست آموز شده بود خیلی برام جذاب بود
تازه من یه بار نصفه شب تو کوچه خودمونم یه روباه دیدم

ما نزدیک سینما ملتیم
اگر شنبه دوشنبه ای وقتی اونجا بودی و یه دخترک چهار پنج ساله با یه خرمن موی فر با یه خاله دیدی شک نکن که خودمونیم و بدو بیا با هم باشیم

الهه پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:28

خوش به حال چیله
خوش به حال شما
گردشاتون چند شنبه هاست
ما هم به تور خوشگذرونیتون بپیوندیم

شنبه و دوشنبه ها
عصر
:)))

ح مثل ... پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:25

چقد خوب که فعل خوش گذراندن رو صرف میکنی . چه خاله خوبی هستی تو . خدا برای هم نگه تون داره .

قربونت عزیزم
شما لطف داری
:)))

sara جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 23:07

salam parvaneh joon age momkene be man email bezanid man mikham behetoon sefareshe shalo manto bedam monteha iran nistam mikham bedoonam che joori mitoonam bahatoon hamahang konam

mamnoon

بهت ایمیل زدم سارا جون
و شماره گذاشتم
:)

نوشی شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 16:30

پروانه جان سلام
عزیزم من میخواستم یه کمک ازت بگیرم . دختر منم هم سن چیله خانمه .بسیار بسیار به نقاشی با مداد و پاستل علاقمنده . دو سه ماهیه میره کلاس نقاشی کانون ولی چون با آبرنگ کار میکنن خیلی علاقه ای نشون نمیده . شما آموزشگاه یا کلاس نقاشی مخصوص کودک که با مداد کار کنن میشناسی ؟؟
ممنون و سپاسگزار

سلام عزیزم
اگر می تونی براش زمان بیشتری بزاری یه موسسه میشناسم که نقاشی و هنر برای کودکان رو خیلی خوب کار میکنه
موسسه باران
برای برادران فاطمی هست
محلش هم زیر پر کریم خان تو خیابون انقلاب هستش

یواشکی های زن شوهر دار یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 20:58 http://zan-sh.blogsky.com/

ای جانم:*

فاطمه دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 19:24

خدا به خاله چیله سلامتی بده. کاش منهم جای چیله بودم.

ای جونم

نوشی سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 17:04

پروانه جان سلام
ممنو ن از جوابتون . منظورت رو نفهمیدم که زمان بیشتری براش بذارم ؟
بعد هم عزیزم شماره ای ازشون داری ؟ من سرچ کردم ولی مطمئن نیستم همون موسسه باشه .

خیلی ممنونم .

سلام عزیزم
من شماره ندارم باید سرچ کنی
در مورد زمان منظروم این بود که قاعدتا جاش دور تره
سختت می شه

جواهربازار جمعه 22 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:40 http://bazarjavaher.rozblog.com/

سلام
هزار ماشالله. خدا حفظش کنه
ان شاء الله سلامت و عاقبت بخیر باشه.
لطفا به ما سر بزنید
مایل بودین تبادل لینک کنیم

ممنون
بله حتما
تبادل لینک رو نیستم متاسفانه

نوشی شنبه 23 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 14:45

پروانه جان سلام

ممنون از راهنمایی . پیداشون کردم و اتفاقا روز اول با خود آقای فاطمی صحبت کردم . ازم پرسیدن کی معرفیتون کرده من فقط اسمتو میدونستم که با اجازت گفتم که از وبلاگت میخونمت .
بهرحال برای ترم زمستان رزرو کردم . خیلی ممنون از توچه و راهنماییت عزیزم .

عزیزم
چه عالی
من شاگرد آقای فاطمی بودم. بهش می گفتی همون که ازتون بیست با تشویق گرفته شاید یادش میومد
البته تو جشنواره نقاشی جوانه هم همکار بودیم
چقدر خوشحال شدم
:)))))

مهشید یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:02

سلام ، روبی رو منم دیدم توی پارک ملت ، با مزه ست ، خوش بگذره بهتون


بچه معروف شده دیگه

یک ز ن یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 17:11

بیا خاله من شو ، پری اینرزوها به دعا خلی نیاز دارم به کمی قدم زدن به گوشی ، به آغوشی بی دلیل به بهانه فقط برای خودم ....
کاش منم اندازه چیله بودم و خاله به مهربونی پری داشتم

ای جانم
می دونم حالت چطوره
بیا
بیا من خاله ت میشم می برمت در در

سین جمعه 29 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 00:12

کجایی پس دختر؟ بنویس دیگه! :)

عزیز دلم
خودم نمی دونم کجام به خدا

جواهربازار جمعه 29 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:32 http://bazarjavaher.rozblog.com/

http://s3.picofile.com/file/8223717718/salam.jpg

بسیار زیبا

میترا دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 04:31

عاشق:قلب:

افسون چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 22:31

سلاااام واااای که من چقدررر دلم برای این وروجک تنگ شده بود
تا باااشه از این خوش گذرونیاااا من از همینجا خودمو خواهرزاده خونده ی شما اعلام میکنم. ^_^ منم ببر روبی رو ببینمممممممم


ای جانم
بیا بریم برات سیب زمینی سرخ شده هم می خرم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد