پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

با ها ر


امروز در آخرین روزی که اینجا روی یک میز سبز در واحد طرح و توسعه در هلدینگ بزرگ فولان نشسته ام می خواهم از بزرگترین نعمتی که این یک سال مثل آفتاب گرمم کرد بنویسم

با ها ر

خانم بهار

بهار دختری است شیرین و مهربان

اینجا کنار من روی میز بغلی نشسته است و دارد اجرای مجری مورد علاقه اش را که دیروز نشانم داده را می کاود و زیر و رو میکند و بقیه اجرا ها و هر چیز دیگری که مربوط به آن باشد و  . . .

بهار مثل انار می ماند

اناری سرخ و شفاف

در نگاهش هزار ژاله ی روی برگ شبدر می لغزد و هزار دانه ی لوبیا جوانه می زند

شفاف ترین آدمی که ممکن است کسی در آن نگاه کند، آنقدر که گاهی حس میکنم بعید نیست در این شفافیت بشود پشت آیینه را هم دید . . .

و بزرگترین غم من میز سبز و کوچکی است که دیگر فردا کنارم نخواهد بود . . . 

آنقدر که حتا می ترساندم!

بهار قد همه ی گوش های ناشنوا می شنود و قد همه درک کردن درکت میکند و هم دلت می شود و پا به پایت می آید

بهار آنقدر گنج است که گاهی دلم می خواهد قایمش کنم و به هیچ کس نشانش ندهم

همان است که می شود برایش گفت نـــــــــــــو بهــــــــــــــــــــــــــــار دلنشین . . . .

انقدر هست که بتوانم کار جدید را بی خیال بشوم و بنشینم و به هوای همین میز سبز کوچک کنارم دلم خوش باشد 

بعد یک وقت هایی که سر کیف باشد صدایم میکند رفیق! 

آن وقت ها مثل عسل میشود و من دلم یم خواهد ذوب بشوم. اصلا ذوب شدنم می آید . . .

خنده دار است!

بهار را میشود یک طور دیگر دوست داشت!

اصلا دوست داشتنش هم یک هوای دیگری دارد. انگار ادبیات دلت و الفبایش را خوانده است و آن را از بر است . . . یک طوری انفجاری از احساسات و زنانگی و لطافت 

در کیفیت به سان برگ گل است، همانجا که آدم حس میکند مخملی و ابریشم گونه است.

همان قدر مخملی و ظریف

همان قدر می داند

همان قدر می فهمد

و من خوشحالم، خیلی خوشحال! آنقدر که یکی دیگر از آدم های زندگیم را پیدا کرده ام

کسانی را که به ژرفنای زندگی می دانم تا زنده ام دوستی آنها افتخارم خواهد بود . . .

کسانی که گاهی قدر دنیا پرم میکنند و لبریز می شوم و سرریز میکنم و این میشود که می نویسمشان


بهار

رفیق

آدم

دمت گرم!


نظرات 17 + ارسال نظر
غریبه دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:03

خوش به حال بهار
که یه پروانه ی نازنین
توی دلش
پرپر میزند

خوش به حال پلاله
که عطر بهاری یک نوبهار
مشامش را نوازیده

عزیزم
مرسی
چه قشنگ مساوات رو هم رعایت کردی

مخمور دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:19

دوستیتان مستدام
خوش به حال باهار
خوش به حال تو
خوش به حال هر دویتان که همدیگر دارید .....

عزیزم
مرسی عزیزم

مخمور دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:22

یاد این شعر فریدون مشیری افتادم که اولین بار یک دوست مکاتبه ای برایم نوشت
دوستی نیز گلی است
مثل نیلوفر و ناز
ساقه ترد ظریفی دارد
...

گل محشریه

غریبه دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:34

رعایت مساوات از ویژگی های بارز منه!

برم چهار تا زن بگیرم!


عاشقتم

لیلا دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 13:36

موفق باشی انشالا و امیدوارم بعدها ازین جابجایی به عنوان یکی از اتفاق های خوب زندگیت یاد کنی

مرسی عزیزم
منم امیدوارم

maahoor دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 14:17

in jaalebe bebin... man hamishe mikhoundamet az web e ghablit ...
سلام. من و دوستانم کاری را شروع کرده‌ایم که الان توش ماندیم - الکی گفتم، توش نماندیم و کلی هم کار باحال داریم می‌کنیم و داریم فیل هوا می‌کنیم و یکی یکی خبرهاش به گوش‌تان می‌رسد - حالا هم نیاز به جذب چند نیروی باحال و باانگیزه داریم تا بتوانیم دست به دست هم دهیم به مهر و یکدفعه بترکانیم. چرا که از قدیم گفتند همدیگر را نترکانیم. با هم بترکانیم.

1- تصویرگر:
اگر طراحی رئال خوب می‌دانید و ایده‌هایی برای طراحی فانتزی دارید و انگیزه تجربه کردن کارهای خلاقه دارید و اصولا مرض تصویرسازی دارید، نمونه کار و رزومه‌تان را به نشانی ایمیل زیر بفرستید.

2- گرافیست:
اگر مسلط به Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe Indesign
و آشنا به Adobe Flash
و آشنا به اصول گرافیک وب
هستید و اصولا مرض کار شیک کردن دارید، نمونه کار و رزومه‌تان را به نشانی ایمیل زیر بفرستید.

راستی
الف-
ایمیل BaHamBeterekanim@gmail.com برای این است که با هم بترکانیم. واقعا نیاز نیست به مسیح‌دانی فیس‌بوک یا ایمیل شخصی من کارهای‌تان را بفرستید و این‌باکس من را بترکانید.
ب-
اگر این آگهی را به اطلاع دوستان باذوق‌تان که اینجا را نمی‌بینند برسانید، عالی می‌شود.

ممنون عزیزم
:)

حنانه دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 17:52

سلام پروانه
عزیزم توی فیسبوک این پست رو از توی پیج " پوریا عالمی " دیدم.
دقیقا برات کپیش کردم. نمیدونم شایدم خودت دیدیش. انجام وظیفه نمودم و بس.
"
سلام. من و دوستانم کاری را شروع کرده‌ایم که الان توش ماندیم - الکی گفتم، توش نماندیم و کلی هم کار باحال داریم می‌کنیم و داریم فیل هوا می‌کنیم و یکی یکی خبرهاش به گوش‌تان می‌رسد - حالا هم نیاز به جذب چند نیروی باحال و باانگیزه داریم تا بتوانیم دست به دست هم دهیم به مهر و یکدفعه بترکانیم. چرا که از قدیم گفتند همدیگر را نترکانیم. با هم بترکانیم.

1- تصویرگر:
اگر طراحی رئال خوب می‌دانید و ایده‌هایی برای طراحی فانتزی دارید و انگیزه تجربه کردن کارهای خلاقه دارید و اصولا مرض تصویرسا...زی دارید، نمونه کار و رزومه‌تان را به نشانی ایمیل زیر بفرستید.

2- گرافیست:
اگر مسلط به Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe Indesign
و آشنا به Adobe Flash
و آشنا به اصول گرافیک وب
هستید و اصولا مرض کار شیک کردن دارید، نمونه کار و رزومه‌تان را به نشانی ایمیل زیر بفرستید.
راستی
الف-
ایمیل BaHamBeterekanim@gmail.com برای این است که با هم بترکانیم. واقعا نیاز نیست به مسیح‌دانی فیس‌بوک یا ایمیل شخصی من کارهای‌تان را بفرستید و این‌باکس من را بترکانید.
ب-
اگر این آگهی را به اطلاع دوستان باذوق‌تان که اینجا را نمی‌بینند برسانید، عالی می‌شود.

"
با ذوق تر از تو کسی نیست. راستی کامنتا گزینه خصوصی نداشت که بزنم.

حنانه دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 17:53

سلام پروانه
عزیزم توی فیسبوک این پست رو از توی پیج " پوریا عالمی " دیدم.
دقیقا برات کپیش کردم. نمیدونم شایدم خودت دیدیش. انجام وظیفه نمودم و بس.
"
سلام. من و دوستانم کاری را شروع کرده‌ایم که الان توش ماندیم - الکی گفتم، توش نماندیم و کلی هم کار باحال داریم می‌کنیم و داریم فیل هوا می‌کنیم و یکی یکی خبرهاش به گوش‌تان می‌رسد - حالا هم نیاز به جذب چند نیروی باحال و باانگیزه داریم تا بتوانیم دست به دست هم دهیم به مهر و یکدفعه بترکانیم. چرا که از قدیم گفتند همدیگر را نترکانیم. با هم بترکانیم.

1- تصویرگر:
اگر طراحی رئال خوب می‌دانید و ایده‌هایی برای طراحی فانتزی دارید و انگیزه تجربه کردن کارهای خلاقه دارید و اصولا مرض تصویرسا...زی دارید، نمونه کار و رزومه‌تان را به نشانی ایمیل زیر بفرستید.

2- گرافیست:
اگر مسلط به Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe Indesign
و آشنا به Adobe Flash
و آشنا به اصول گرافیک وب
هستید و اصولا مرض کار شیک کردن دارید، نمونه کار و رزومه‌تان را به نشانی ایمیل زیر بفرستید.
راستی
الف-
ایمیل BaHamBeterekanim@gmail.com برای این است که با هم بترکانیم. واقعا نیاز نیست به مسیح‌دانی فیس‌بوک یا ایمیل شخصی من کارهای‌تان را بفرستید و این‌باکس من را بترکانید.
ب-
اگر این آگهی را به اطلاع دوستان باذوق‌تان که اینجا را نمی‌بینند برسانید، عالی می‌شود.

"
با ذوق تر از تو کسی نیست.

مرسیییی عزیزم
متاسفانه دسترسی نداتشن به فیس بوک اما میفرستم حنما
بازم ممنون

samira چهارشنبه 12 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 14:17

حالا میمونی یا میری؟

رفتمممم

amine چهارشنبه 12 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 15:39 http://www.donyayeman1.blogsky.com

حتی خود کلمه ی بهار توی پاییز نم ناک و غمگین دل آدمو شاد می کنه.

آفرین
همینه ک گفتی

بانو سرن شنبه 15 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:53 http://banooseren.blogfa.com/

ایشالا که این جای جدیذهم آدماش خوبن هم کارش. موفق باشی

مرسی عزیزکم

maryam یکشنبه 16 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 18:57

پروانه ی عزیزم خیلی خوشحال شدم که میری جایی کار کنی که دوسش داری. تو لیاقت بهترین ها رو داری. و همچنین امیدوارم دوستیت با بهار همیشه پابرجا باشه

عزیزم
مرسی مریم جون

سمیه دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:09

مگه زنها هم دوستی حالیشونه؟؟؟؟
والا ما هرچی دوست داشتیم بعد ازدواج یهو غیب شدن -لابد ترسیدن شوهر جذابشونو ازشون بدزدیم! بابا دوستی و رفاقت دخترا دو ریال هم ارزش نداره -زنها درک عجیب و عمیقی از روابط خانوادگی دارند و مادرهای بی نظیری هستند منتها شعورشون در رفاقت در حد گنجشکه -واقعا به درد بخور نیستن ،همشون پای تلفن رفیقتن ولی تا مشکلی برات پیش بیاد یا باباش نمیزاره بیاد کمکت یا شوهرش ....کلا افسارشون دست نرهاست.

هعی وای من
این که نوشتی خیلی دردناکه
میفهمم که ممکنه اتفاق بدی برات افتاده باشه و دوستت دستتو گذاشته تو حنا
اما عزیز دلبم همه که مثل هم نیستن
نمیشه همه رو با یه چوب زد
نمیشه
انصاف نیست

حسابدار خسته چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 08:12

رفیق جانم سلام .
این که نیستی ، فکر کنم نشانه خوبی است .
نشانه خوبی است از کار جدید و زندگی جدیدتر .
همیشه سالم باشی و شاد و موفق .

یا علی

مرسی عزیزم
کاملا درگیر کار تازه شدم
پره از انرژژژژژژژژژژژژژی

هلیا ( خواننده خاموش) چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:52

سلام
فک کردم حتمن ازین خوشت میاد

http://dl.bachehayeghalam.ir/media/sound/hojat-ashrafzadeh-mah-va-mahi-128kb-www.BGH.ir.mp3
گل:

این عالیه
هزار بار ممنون
به چند نفر فرستادم
و خودم از صبح فقط اینو گوش دادم
مرسی عزیز دلم
مرسی

علی شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:53

سلام پروانه خانم
من تازه با وبلاگتون آشنا شدم ولی با یه نگاه سرسری خیلی از بلاگتون خوشم اومد قلم شیوایی دارید که به دل آدم میشینه و معلومه که از یه دل بی شیله پیله براومده

ایام به کام

ممنون عی جان
شما لطف دارید

بهار شیراز پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:50 http://mahbobam46.blogfa.com/

خوش به حال بهار که تو رو داره، که اینجوری توصیفش کنی

مرسی عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد