پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

به مناسبت شهر موش ها


بر خلاف انتظارم، شهر موش ها فیلم خوبی بود

فیلم خوش آب و رنگ و دوست داشتنی! و با درون مایه ای قابل احترام!

خانم برومند دست شما درد نکند!

دست شما درد نکند که سنگ تمام گذاشتید و با اجرای دکورهای عظیم و جلوه های ویژه به باورمان نشاندی که همچنی شهری یک جایی هست

ممنون که نارنجی و صورتی و خانم معلم را با  روسری و مقنعه محجبه نکردید!

ممنون که لباس هایشان را رنگارنگ و خوشگل بود و نه مانتو و پالتوهای خاکستری و سیاه و تیره

ممنون که آقای معلم بازنشسته ما،  کراواتش هنوز روی سینه اش هست

ممنون که تو رستوران کپل، موش موشک آواز می خواند و پیانو می زد

می دانید، این شکل زندگی را ما دهه شصتی ها هم ندیده ام اما خوشحالیم که کسی یادمان می آورد همین قدر شدنی است 

ممنون که مشکی و صورتی با هم دوست هستند و همدیگر را دوست دارند

راستش پریروز ها بیخ گوشم همین جا در یک نمایشگاه جنگی پارک ملت، یک بنر بزرگ دیدم که رویش نوشته بود از تلاش های شیطان بزرگ و آمریکای جهان خوار یکی همین عادی جلوه دادن رابطه ی بین دختر و پسر است!

راستش خانم برومد دل  ما خیلی وقت است گرفته و با شنیدن این حرف ها و بدترش حتا عکس العملی نشان نمی دهیم و فقط تماشا می کنیم و رد می شویم و کدر تر می شویم!

راستی من عاشق آن قسمت شدم که مشکی گیتار می زد و صورتی آمده بود تا رازش را برایش بخواند، وقتی شروع می کند به خواندن و مشکی می نوازد . . .

و حاضرم بیایم و همه ی ارزش های اخلاقی و انسانی دیگر را هم در قالب موش ها و اسمشو نبر ها تماشا کنم تا زمانی که قانون شهرتان همین  باشد

ممنون خانم برومند که بچه های شهر موش ها همه سر یک کلاس می نشستند و دختر ها و پسرها ار هم جدا نکردید

ممنون که بچه های شهر موش های دو،  با عرضه تر و زبر زرنگ هستند و بر خلاف شهر موشهای یک با فشفشه های آشپز باشی و تکنیک های آقای معلم اسمشو نبر کله پا میشود خود بچه ها با ساختن فرمول های دست ساز خارش زا و  . . . توانستند دشمنشان را از بین ببرند

ممنون که خدنگ و ملنگ همان نوچه های اسمشو نبر اینقدر هیپی و مدرن بودند و در بساط لحو و لعبشان مست می کردند و آواز می خوانند!

ممنون که اسمشو نبر به خاطر ترس از اینکه بچه گربه سفید بزرگ شود و بخواهد انتقامش پدرش را بگیرد رفته بود سراغ شهر موش ها! 

ممنون که موش های ترسویی که حتا از بردن نام، اسمشو نبر هم می ترسیدند حالا بچه گربه ای را پناه داده بودند که تا دیروز دشمنشان محسوب می شد

ممنون که خشک مغزی و قانون در برابر احساس بچه ها و تغییرات زمانه کم می آورد . . .

ممنون که ما بودی! مثل ما! عینه ما . . .

ممنون خانوم برومند

 برای همه چیز ممنون

فیلم شما و تلاش شما در خاطره ها می ماند، چه باک که آگهی تلویزبونی نداشته باشد، چه باک که رکوردی را نشکند! رکوردی که فروشش با خرید سازمان ها و نهاد های دولتی شکسته شده و نه انبوه مردم



+ اینم ببینید :)



نظرات 20 + ارسال نظر
نیلویی سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:44 http://Ni66.blogfa.com

ممنون خانم برومند....

ندا سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 13:02

شهر موشها که زیاد تبلیغ شده تو تی وی!! شما انگار اصلا تلویزیون نگاه نمی کنی چون پست پایینم نوشتی صدا سیما اصلا درباره کم ابی هشدار نمیده !! پس این همه زیر نویس و تو بیست و سی و اخبار صحبت کردن چیه.سد لارم چند بار نشون داد که به شکل چند تا حوضچه دراومده.لطفا با دقت تر نگاه بفرمایید.

نگفتم اصلا
گفتم به اندازه کافی

هدیه سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:03

پروانه جان من هم شهر موشها رو خیلی دوست داشتم اما یه چیزی از بین حرفهای شما برام سوال شد. شما چه اصراری داری مثلا به یکی بودن مدرسه دخترا و پسرها. وافعا به نظر شما مدرسه ای که مختلط باشه جای بهتریه برای درس خوندن؟
یا مثلا واقعا الان مردم شهر ما سیاه و خاکستری می پوشن فقط. پس اینهمه رنگای خوشگل تو مانتو فروشیا چیه؟
یکم اوضاع موجود رو کدرتر از اون چیزی که هست نمی بینی؟

هدیه جان شما خیلی راحت منو متهم میکنی به سیاه نمایی! و من ترجیح میدم هیچی جواب ندم!

شهر ما همه چی تمومه
هیچ مشکلی هم نداره
حلا درست شد؟

مرجان سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 17:09 http://dardoomid.blogfa.com

انقدر دلم می خواد برم و فیلمو ببینم . اما آخه بچه دور و برم نیست . روم نمیشه بدون بچه.

همه ادم بزرگن
خیالت رررراحت

یکی از شهر انسانها سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:58

سلام

حرفاتون اصلا به دل نشست
حداقل به دل من
اینچیزایی که نوشتین برای شهر موشها و یا همون شهر حیوونا خوبه
نه شهر انسانها
بعضیا مثل داعش از انسانیت به صورت عقبگرد دور میشن
بعضیا هم مثل روش نفکرای کشور کشورای جهان سوم از سمت جلو از انسانیت دور میشن

فرقی بین داعش و روش نفکرای کشورای جهان سومی نیست
هر دوشون دارن از انسانیت دور میشن

برای خانم کارگردان هم متاسفم
کاش یکی پیدا بشه فیلم شهر انسانهارو بسازه

مینا سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:58

فکر کنم خانم برومند هم بگه ممنون پری خانوم که انقدر قشنگ از فیلمم تعریف کردی

خیلی قشنک تر از این حرفا بود تازه

سرزده سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 19:52

ممنون از تو که اینقدر خوب نوشتیش

مرسییی

مهدیس سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 22:30

ممنون که اینقدر زیبا نوشتی پروانه عزیز
دقیقا همین چیزها بود که نمیگذاشت چشم از پرده نقره ای بردارم

ممنون عزیزم

هدیه چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 00:01

خانومی من کی شما رو متهم کردم به سیاه نمایی؟ فقط تکه هایی از حرفای خودتون رو دوباره بیان کردم. اصلا هم قصد ناراحت کردن شما رو نداشتم. اگه ناراحت شدین عذر می خوام
من هم از خیلی لحاظ راضی نیستم از شرایط مخصوصا در این 5 سال اخیر. ولی خب اینطور نگاه کردن به دور و برمون فقط جایی که داریم توش زندگی می کنیم رو برامون زشت تر و خسته کننده تر می کنه و انرژی مون رو بیشتر هدر میده. یکم دوست تر باشیم هممون با هم و مثبت تر نگاه کنیم به شرایط در نهایت زندگی خودمون با نشاط تر و زیباتر میشه.

نازنین چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:38 http://one-woman.blogfa.com/

واقعا فیلم خوبی بود و حرفای تو حرفای من هم هست.

سمانه خطاب به هدیه چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:05

هدیه خانم
من توی همین شهر تهران ، در یکی از نقاط بالای شهر بیست سال پیش توی یه مدرسه مختلط درس خوندم و حالا به جرات میگم اگر مدرسه ها حتی در دوران دبستان مختلط بود بچه های ما بهتر ارتباط برقرار کردن با جنس مخالف رو یاد می گرفتن و این همه فاجعه رو تو دهه هفتادی ها نمی دیدیم

دوشیزه الیزه چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:49

دلم خیلی واست تنگ شده بوده ، خیلی


عزیز دلم

emasis چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:33 http://emasis.blogsky.com/

واو!وصفشو شنیده بودم ولی نه تا این حد

حتما ببین

سمیه پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:25

می ترسم انقدر بگین موشها روسری نداشتن و اینجوری بودن اونجوری بودن اخرش ممنوعش کنن انگار ما هم یه جوری دارین ندید بدید بازی درمیاریم و ناخوداگاه ایجاد حساسیت نکنیم

سهراب جمعه 11 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 14:35

ایشالا تو شهر موشهای 3 صحنه پورنوی بچه مدرسه ایها را براتون کار کنه که دیگه خیلی ممنونش بشین و عقده ای براتون نمونه از دهه 60 و از الان جامعه.

برای امثال تو که دیدن موی سر یه موش هم به اندازه همون فیلمی که میگی کارآمد هست!

مریم یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:48 http://marmaraneh.blogfa.com

پروانه جان در کنار نوشته جالب خودت، کامنتهای دوستانت هم کمی خواندنی بود، واقعا از پست تو به چنین دیدی رسیدن؟ عقده ، فرار از انسانیت و پورنو و...
من هم فیلم را خیلی دوست داشتم و البته نوشته تورا.

هعیییییی
:-(

مریم گلی پنج‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:43

اخی راست میگی ها دقت نکرده بودم یا شاید عادی شده برامون دیگه به قول خودت

آره عسییسسسم

خودم دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:59 http://lmnop.blogfa.com

چقدر خوب بود
چقدر خوب نوشتی
می خونمت.

ممنون

roya008 پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:09

در جواب دوست انسانمون
تو خودت حیوونی که اینجوری حرف میزنی
اینقدر شعور نداری به نظرای بقیه احترام بذاری
.....

یک نوجوان ۱۳ ساله شنبه 27 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:58

خیلی زیبا نوشتی ممنونم
همچنین از خانم برومند هم بسیار تشکر میکنم
من شهر موشهای ۱ رو هم دیدم ولی ۲ اش باحال تره البته این نظر منه
وای گربه هاش خیلی باحاله اونجا مست کردن و دارن میخونن و آخرش هم که دیگه ماتریکسی میشه
شعر هاش خیلی قشنگه شعر مامیتونیم میتونیم و تک خوانی های صورتی (لیلی رشیدی ) سی دی اش هم ۲۳ تیر اومد منم خریدم خیلی قشنگه شما هم بخرید عالیه
من شاید از اوضاع مملکت با این سن کمم سر در نیارم ولی میدونم که همه حرف هات درسته خیلی خوب نوشتی ممنونم من متولد ۸۱ هستم

عزیزم
چه حس خوشایندی داشت خوندن کامنتت
منم یه خواهرزاده همسن شما دارم و دلم خواست که برام چیزکی بنویسه
ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد