پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

سی!


امروز، بیست و پنجم مرداد ماه 1393، آخرین روز از دهه ی سوم زندگی من است/بود و فردا بیست و شش مرداد ماه میشود اولین روز ازدهه ی چهارم 

و با حساب و کتاب و تقویم و عدد و رقم میشود سی سالم

سی سال است که دخترم

 خواهرم

دوستم

خاله ام

عمه ام

ناخن هایم لاک قرمز دارد 

دلم هم سرخ است

سی سال است که خسته نشده ام

و هنوز چهار را با دندانه می نویسم 

هنوز حوصله دارم و ناامید نشده ام از شدن و هر بار حاضرم دوباره امتحان کنم

خدایا

اگر قرار است بعد از این هم باشد . . .

نخواه ک غیر از این باشد



نظرات 78 + ارسال نظر
مهسا شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:00

تولدت مبارک پروانه جان(پروانه در گویش مازندرانی=papeli)
دعایت ساده وزیباست.چنان باد.

مرسی عزیزمممم

حسین شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:37 http://zanboorestan.blogsky.com

یادم رفته کی از سی رد شدم
کاشکی بیشتر حواسم بود شای از یک طرف دیگه ای مرفتم

از این به بعدشو دریاب

پرنیان شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:50

تولدت مبارک مادمازل پغی

مرسی پرنیان عزیزم

مونا شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:42

بچه های باشگاه بدنسازی شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:28

تولد تولد تولدت مبارک عمه خانوم!

با ارزوی بهترینها برای شما!

با تشکر : بچه های باشگاه بدنسازی


مرسیییی

homa شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:42 http://homa-lia.blogsky.com

چقدر نزدیکی دختر ؟!!
مبارک باشه
تمام لحظه لحظه زندگیت باعزت باشه دختر

ممنون هما جان

سین شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:14

تولدت مبارک عزیزم :*
آرزو می کنم سی سالگی خیلی خیلی برات خوش یمن باشه، پر از پول و دل خوشی و تندرستی :)

ممنون سین عزیزم

لبخند شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:35

تولدتون مبارک خانم


ممنونم

نسرین شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:40

تولدت مبارک پروانه جان


مرسی نسرین جان

فاطمه شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:41 http:// expectance.blogfa.com

تولدت مبارک پروانه جان.مطمءنا و ان شالله نه تنها اینطور میماند بلکه روز بروز بهتر هم میشود.همه آرزوهای خوب برای شما

ممنونم فاطمه عزیز

مهری شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:53

خواهر عزیزم خیلی خیلیییییییییییی دوست دارم
تولدت مبارک امیدوارم همیشه شادوسلامت باشی.

قربون خواهن برم با اون کیک پختناششش

بهینه شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 23:44 http://daftarcheyeyavashaki.persianblog.ir/

عزیزم تولدت مبارک. سعی کن از این دهه بیشترین لذت را ببری و در لحظه زندگی کنی. شاد باشی

چشممممم
ممنون بهینه عزیزم

قناری معدن یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:22 http://filterplus.blogfa.com

از سی سالگی می ترسیدم و حالا که از سر گذراندم آرامشش را دوس دارم

خوبه که بعدش ارامش داری
ممنون
:)

دختر خوب یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:52 http://goodgirl1393.blogfa.com/

به به تولدت مبارک ... ایشالا عمره با عزت داشته باشی ... ایشالا ساله دیگه این موقع شوهرت برات تولد بگیره و یه هدیه خوشگل بهت بده خدا یا کمکش کن که تا صد سال دیگه هم نا امید نشه ...

مرسی دختر خوببببب عزیزم

افسون یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:55

از نیمه شب رد شدیم...الان رسما روز تولد پروانه خانومه...
تولدت مباااارک خانومی.
برایت دنیا دنیا خوشی و خوبی آرزو میکنم.
روزگارت زیبا-آرزو هایت جاری...

مرسییییییییییییییییییییییییی افسون عزیزم
مرسی

هدیه یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:04

مردادی ها یه چیز دیگن اصلا
تولدتون مبارک

پرچم مردادیا بالاااااااااااااا

مرسی هدیه جان

نوشا یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:25 http://mannosha.persianblog.ir

تولدت مبارک امیدوارم سی سالگیت پر از اتفاق های خوب و قشنگ باشه پروانه جان و چقدر خوبه که نو هم مرداد به دنیا اومدی حس خوبی به من میده

عزیزم
مرسی نوشای عزیزم

متولد ماه مهر یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:17

عزیزم تولدت مبارک، امیدوارم به آرزوهای خوبت برسی.

ممنون عزیزم

مرجان یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:27

تولدت مبارک باشه عزیزم. دلت شاد و تنت سلامت و لبت خندون باشه الهی.


ممنون مرجان عزیزم

حسابدار خسته یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:44

رفیق جانم سلام .
تولدت هزار هزار بار مبارک .
همیشه سالم ، شاد ، موفق و جیبت پر پول باشه .

یا علی

ای جان
ممنون عزیزم

رها یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:44 http://rahaomidvar.blogfa.com

پروانه خانوم رنگی / تو دوست هر چی ، رنگی
تولدت مبارک / کادوی شما بادبادک
خوشحال باشی همیشه / لبخند ازت دور نشه
:

مرسییییییییی
آخ جون برام شعر گفته
مرسییییییییییییییییییی

ریس یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:45 http://rys0.blogspot.com

تولدت مبارک عزیزم. دهه ی سختی و پیش رو داری. سخت تر از قبل.

مرسی رویای نازم
روزگار همینه
چون قوی تر میشی
سخت تر هم میشه

پریسا مامان امیرارسلان یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:45

تولدت مبارک عزیزم

مرسی عززززیزم

نوشین یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:52 http://nooshnameh.blogfa.com

پروانه جون زادروزت فرخنده عزیزم. الهی که همیشه دلت شاد و لبت خندون باشه و از لحظه لحظه این دهه و دهه های بعدت لذت ببری.

مرسی نوشین عزیزم

محبوبه یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:57 http://nabz.blogfa.com

آرامش و عشق رو برای روزهای بعد از سی سالگیت آرزو میکنم عزیزم...

دزیره یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:16 http://zendegidobare.blogsky.com


هر کدوم از این بسته ها حاوی یه عالمه :
آرامش ، شادی ، تندرستی و نیکبختی هستن برات
بوووووووووس

ممنونم دزیره ی عزیز
بسته ها پره از عشق و مهربونی

elham یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:29 http://elham.tajik82@yahoo.com

تولدت مبارک خانوم هنرمند
امیدوارم سی سالگی خوب و پرباری داشته باشی.پر از موفقیت
راستی نگفتی اون کار و گرفتی بالاخره یا نه؟همون که زنگ زده بودن

ممنون عزیزم
نه. در واقع بعد از دیدن آتلیه کلا میلمو برای رفتن اونجا از دست دادم کلا
فضاش مناسب نبود

شیرین یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:48

تولدت مبارک ، برات بهترین ها را رو از خدا میخوام

مرسیییییی عزیززم

آزاده یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:05

خیلی خیلی مبارک باشه عزیزم

مرسی آزاده جان

غریبه یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:37

تولدت مبارک پلاله.
برات روزهایی پر از لاک قرمز و رژ قرمز و لباس قرمز ، دل شاد و لب خندون و کلی قهقهه ، رقص از خوشی و خواب با آرامش آرزومندم.
امیدوارم دهه ی چهارم برات شادترین و پربارترین دهه ی زندگی ت باشد.

مرسی عززززیزززززم

مریم یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:50 http://marmaraneh.blogfa.com

امیدوارم وقتی خواستی اعلام ورود به دهه پنجم زندگیت را هم داشته باشی باز پر از حس خوب و دخترانه باشی.
سی سالگیت مبارک پروانه سی ساله.

ممنون مریم جان
از ارزوی قشنگت هم ممنون

مهرین یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:55

تولدت مبارک عزیزم برات بهترینها رو آرزو میکنم از اینجا به بعد خیلی هوای روزهاتو داشته باش چون واقعا زود میگذره


ممنون مهرین جانم

آلبالو یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:19

سلاااام پروانه جونم ، تولدت مبارک ، یادمه تو بیست سالگی و اوج مشکلات با خودم میگفتم اگه من سی سالم بشه راحت میشم و دیگه هر کاری بخوام میکنم... خب واقعا هم سی سالگی خیلی بهتر از بیست سالگی هستش و آدم آزاد و مستقل تره ، عقل آدم هم خیلی بیشتر میشه ، همه چیش خوبه فقط دیگه نمیدونم چرا تمام آرزوهای آدم به یه شلوار جین ختم نمیشه ! چرا الان که ده جفت کفش داریم اصلا کهنه نمیشن ؟
پروانه جونم من تو هفته سی و هفت هستم و دیگه چیزی نمونده به مادر شدنم ، با همه استرس های این دنیا ولی هنوزم مادر شدن حس خوبیه

عزیز دلم
بله درمورد سی سالگی کاملا باهات موافقم
و نمی دونی چقدر منتظرم تا روز موعود برسه

چقدر منتظرم که بیای بگی بوش کردم
بغلش کردم
. . .

ارزو یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:26

تولدت مبارک. به امید سی سال اینده

مرسی آرزو جان

خواننده همیشگی یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:27

تولد تولد،تولدت مبارک
مبارک مبارک،تولدت مبارک
سی سالگی خیلی قشنگه،خیلی......
امیدوارم شروع خوبی داشته باشی
سی ساله یعنی یک انسان پخته. با رفتارهای معقول
یک خانم سی ساله یعنی باید بشی یه خانم تمام عیار!
سی سالگی ات مبارک خانم هنرمند

مرسیییییی عزیزززم
ممنون

samira یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:54

تولدت مبارک من شصتی هستم
تولدم 5 روز دیگس عزیزم
31 مرداد خوشحالم که هم ماه هستیم

مرسی مردادی عزیززززز

پروانه یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:56

تولدت مبارک عزیزم

یه پروانه ی دیگههههههههههههههههههههههه

جینگول یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:30 http://threepoint.blogfa.com/

پروانه جان، سی سالگیت مبارک...

ممنون عزیزم

سعیده ( مامان آرین) یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:59

تولدت مبارک

مرسی عزیزم

سهیلا یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:35

تولد مبارک پروانه خوش و آب و رنگ همیشه بال پروزا شوق بویدن گل و لبخند بهاری روی لبات باشه

ممنون سهیلای عزیز

لیلا یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:38

تولدت مبارک عزیزم
امیدوارم هرسال شادتر ، امیدوارتر و سربلندتر از قبل در کنار خودت و دلت روز تولدتو جشن بگیری

ممنون لیلا جان

اندر احوالات یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:57 http://andarahvalat30.blogsky.com

تولدت مبارک باشه خانم خانما

مرسی عزیزکم

مخمور یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:14

ورودت به دهه چهارم زندگی آکنده از شادترین و آرام ترین لحظات پروانه جان

ممنون عزیزم

میترا یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:20

:گل
تولدت مبارک پاپلی جونم انشاا... روزهای شاد و قشنگی برای بقیه روزها و سالهای زندگیتون در پیش داشته باشید

مممنون عزیزززززززم

kiwi یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:21

پروانه عزیزم
سن جدیدت رو شادباش میگم...
الهی ارامش مهمون همیشگی دلت باشه
منم دو روز دیگه تولدمه!
خوبه که تو هم مردادی...حس شیرینیه
میبوسمت عزیز دلم

مرسی کیوی عزیزم

یک دختر معمولی یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:32

مبارک باشه عزیزم
صد ساله شی....


ممنون عزیزم

هیما یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:38

سی سالگیت مبارک پروانه
روزای خوب و شاد و آروم برات آرزو می کنم
دختر تابستونی

مرسی هیمای عزیزم

شیوا یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:07

سی سالگیت مبارک پروانه جان .

مطمئنم که در چهل سالگی یک نقاش جهانی هستی . از اونها که اکتبر تو پاریس نمایشگاه دارن و فوریه تو نیویورک . حالا می بینی .

مرسیییی عززززیزم

ماندانا یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:31

تولدت مبارک پروانه جان برایت آرزوى شادى و سلامتى وبهروزى دارم

مرسییی عزیزم

رسوب یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:02 http://www.rosoubb.blogsky.com

تولدت مبارک
گاهی وبلاگتو میخونم. نمیدونم چرا فکر میکردم بزرگتری. توی ذهن من 35- 6 ساله بودی همیشه
30 سالگیت مبارک پروانه جان
انشالله یه 30 سالگی متفاوت خوب :-)

ممنون رسوب عزیز

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد