پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

یک مصاحبه متفاوت

هفته ی پیش با گوگل مصاحبه کردم

همین گوگل گوگولی خودمان

از آنجا که در رزومه مختصری در سایت های کاریابی گذاشته ام از همان طریق در خیل شرکت کنندگان در آزمون مورد نظر قرار گرفتم

بین 785 نفر از 195 کشور که در یک روز در این آزمون شرکت کرده بودند و جدای از هر چیز دیگری مبنی بر پذیرش و یا عدم آن آزمون بسیار جذاب و جالب و البته منحصر به فرد بود

آزمون با اسکایپ و به صورت ودیویی برگزار شد و سه مرحله داشت

مرحله ی اول طراحی لوگوی گوگل با سه موضوع بود: فوتبال، کودک، دریا

و کلا پنج دقیقه زمان داشتم تا سه تا آرم طراحی کنم.از آنجا که طراحی های سابق لوگوی گوگل خیلی زیاد به چشمم آمده بود و کلی دوستش داشتم و به طرح هایش فکر کرده این مرحله را به راحتی در زمان مورد نظر طی کردم و سه تا لوگو اتود زدم و تصویرش را در دوربین اسکایپ جند ثانیه نمایش دادم

سوالات بعدی درباره رنگ ها و نماد ها و امتیازات مثبت و منفی لوگوهای پیشین بود! درباره اینکه در کمد لباست چه رنگ هایی وجود دارد و چه رنگ هایی را با هم م پوشی و چرا؟!

سوال آخر که گویا سوال مهم ترین بود و جواب آن را بنیان گذار و یکی از مدیران گوگل خودش شخصا می خواند این بود که اگر بخواهید بهشتی برای هشت بیلیون نفر طراحی کنید چه طور آن را می سازی؟ و من بهشتی ایده آل و رنگارنگ در تصوراتم برایشان ساختم که پروانه های رنگی داشت و آسمانی با رنگین کمان و  . . .

خلاصه پنج روز موعود سپری شد و دیروز جواب آزمون آمد

از بین آن تعداد شرکت کننده من بین ده نفر اول برگزیده شدم

اما . . .

اما فقط نفر اول بود که به استخدام گوگل در می آمد!

و آقای سرگئی برین بنیان گذار گوگل به صورت افتخاری برای ده نفر اولا شخصا نامه نوشته بود:


Dear Parvane , From old time , Iranian showed their talent and god's gifted intell to us , I want to appreciate for

 interesting to work with us, I saw your 3 google painted in black pencil and also our special question' answer about heaven.You have an amazing power of imagination and this is not what everybody has.so keep going on and we

wishe best for you.Sergey Brin 7 August 2014.California.



نمی توانم بگویم اول نشدن برایم مهم نبود و یا کل ماجرای مصاحبه را فراموش کنم و ساده از کنارش بگذرم و مثل هر مصاحبه ی دیگری فراموشش کنم

این جذاب ترین و شیرین ترین مصاحبه ای بود که در تمام طول مدت کاریم داشته ام و اگر یکبار حس کرده باشم که چقدر همه چیز مدربانه و محترمانه انجام شده است و چقدر ارزشمند و قابل احترام هستم همیجا بود


مصاحبه با اتود سه طرح در مدت زمانی محدود آغاز شد

در این آزمون سرعت عمل و ایده پردازی و خلاقیت هر کسی مورد سنجش قرار میگیرد و محدودیت زمان نقش بزرگی دارد!

آزمون دوم درباره رنگ بود! رنگ به عنوان جذاب ترین و برجسته ترین نیروی دست گرافیست که چطور مورد استفاده قرار میگیرد و چرا؟

مرحله ی سوم هم تخیلات و نیروی تجسم هر کسی را به بوته ی آزمایش می کشاند و ساختار ارایه شده و جزییات آن نشان از نیروی تخیل و تصویر پردازی ذهنی هر کسی

حال اینکه وقتی این مصاحبه را با مصاحبه هایی تا به حالا انجام داده ام مقایسه میکنم که طرف رزومه ی کارهای چاپی ات را می گذارد جلوی رویش و ورق می زند و انبوه کار های چاپ شده ای که هر کدام برای یک شرکت است تماشا می کند و بس و هیچ آزمون دیگری برای نقب ادراک متقاضی وجود ندارد متوجه ی شدت تفاوت ها می شوم!



البته من با این ورق زدن رزومه هم اینقدر مخالف نیستم هر چه باشد طرف می فهمد سطح کار آدم چطوری است اما چیزی که مرا به نوشتن این پست واداشته چیز دیگری است

هر کاری، هر طرحی، هر مجموعه ی هدفمندی اعم از یک لاک ناخن گرفته تا ماشین های غول آسای حمل بار و غیره که کارایی مطلوب دارد دو بخش دارد

شکل  و شعور 

وقتی کسی رزومه ی شما را ورق میزند شکل شما را تماشا می کند 

اما وقتی کسی تصورات و خیالات و فوه ی تجسم را به چالش میکشد شعور شما را تماشا میکند

اتفاقی که خیلی وقت ها می افتد

در واقع یکسره همین ماجراست و ما در شکل مانده ایم و نقبی به شعور نمی زنیم! مثل یک بیماری واگیردار می ماند که ریشه ی خیلی از افعال آزاردهنده فقدان این مهره ی گمشده این شعور نازنین است و بس

ما خیلی کارها را از این ور و آنور یادمیگریم. اما این یادگیری بدون شعور است و و از آن نعمت، آفت می سازیم!

این بازی خیلییییییی طولانی است و خیلی جا دارد که بنویسیش و هی تحلیلش کنی و کل زندگیت را سرش بگذاری تا این قطعه ی گمشده سر جای خودش بازگردد . . .




پ.ن:

یکی دونفر برام نوشتند که ادبیات این نامه اشتباه گرامری داره و یقین دنستن که یا من یه احمقم یا یه سری احمق سرکارم گذاشتن . . .
خواستم بگم اینجا روزانه هامو می نویسم  و نه برای فخر و نه برای اثبات خودم! نه هیچ چیز دیگه! وقتی من این ماجرا رو نوشتم یعنی تو این موقعیت بودم و هیچ دلیی هم وجود نداره که بخوام اثباتش کنم و براش سند و مدرک بیارم و طوری بنویسم که خواننده با مدرک و مستدل مثل یه دعوی حقوقی ادعای منو ثابت شده ببینه و باور کنه و همه ی شرایط و وجنات و شبهات رو سنجیدم و شکی توش ندیدم که واقعا دارم با قسمت فارسی گوگل مصاحبه میکنم اما امان و صد فغان از دست جماعتی که وقتی هنوز تو ریز ماجرا قرار نگرفتن حکم صادر میکنن!

من درباره ادبیات ساده ی نامه هم هیچ توضیحی ندارم! به من چه که این آدم این طوری نامه نوشته وقتی حتا تردیدی ندارم که اونو نامه صحت و سقم داره؟

مخصوصا که از چند نفر که سواد ادبیات انگلیسی شون خیلی بیشتر از من بود پرسیدم و همگی گفتن که ادبیات ساده و صمیمی ای به کار برده شده

نظرات 89 + ارسال نظر
غریبه شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:36

so keep going on...
پلاله جونم ذوق مرگ شدم با خوندن این پست. باور کن که اگه اول هم میشدی لیاقتت بود و چقدر ذوق میکردیم که تو استخدام گوگل بشی....
از امروز من کلی پز دارم راجع به یه دوست مجازی که عنقریب بود استخدام گوگل بشه!
فعلا سه بار به افتخارت: هیبیب هورا هیبیب هورا هیبیب هورااااااااا

هفته ی منو ساختی پروانه

عزیزمی
قربونت برم مننننن

نوشا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:47 http://mannosha.persianblog.ir

وااااااااااااااای پروانه چقدر نارحت شدم ... حالا می مردن همه ده نفر رو می گرفتن ... ای بابا .... ببین بعدش من چقدر پز می دادم :دی ....

راست میگی طرز تفکرها از زمین تا آسمون فرق داره ... نگاه میکنن ببینن چی تو چنته داری و چقدر توانایی و شعور و درک داری

عزیزم
همین که ده نفرو نمی گیرن ازشون گوگل رو می سازه!!

مهدیه شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:18 http://heava.persianblog.ir

خیلی ذوق کردم از اینکه دیدم تو همچین آزمونی شرکت کردی و جزو ده نفر اول شدی. :)
جای تبریک و افتخار داره. به خصوص برای ما که به این نوع آزمون های کیفی عادت نداریم.
امیدوارم یه روزی، خیلی زود، جای اون نفر اول بشینی و خبرش رو برامون بنویسی :)

مرسی مهدیه جان

مهتاب شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:29

تصورات و خیالات و قوه تجسم را به چالش می‌کشد...و شعور شما را تماشا میکند... تبریک

ممنون

بهارک شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:07

وای خدای من، چقدر عالی. تبریک می‌گم پروانه جون چقدر شیرین بود خواندن این خبر. من بهت افتخار می‌کنم هنرمند عزیزم بعدش هم همه‌اش شور داریم عوض شعور که این روزگارمونه دیگه.

مرسیییی بهارک عزیزم

دزیره شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:08 http://zendegidobare.blogsky.com

بدون اغراق میگم وقتی نامه آقای سرگئی برین رو خوندم اشک در چشمانم حلقه زد...
بهت افتخار میکنیم دختر ....

عزیز دلم
مرسیییی
مهربون

شیوا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:36

مبارک باشه عزییییییزم

چقدر من و Sergey Brin در مورد تو با هم تفاهم داریم .


توفوق العاده ای پروانه .

عزززززیزززمی

هیما شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:44 http://hima77.blogfa.com

آفررررین پروانه
کار هر کسی نیست جزو 10 نفر اول مصاحبه گوگل شدن خانوم هنرمند
بهت افتخار میکنیم
کاش مصاحبه های کاری ایران هم این اینجوری بود
به ایده ها و خلاقیت بها میدادن

مرسی عزیزم

آیدا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:22

تبریک میگم پروانه عزیز
افتخار بزرگیه
امیدوارم همیشه موفق باشی

لطف داری آیدا جان

شیما شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:23

تبریک میگم خیلی زیاد. این آقای برین چقدر غلط گرامری داشت بنده خدا

تا اونجا که سواد من میگه هیچ غلط گرامری ای نداره
غلط املایی هم هر جایی ممکنه پیش بیاد و همون e اضافه آخر wish هست

نازنین شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:50

تبریک خانم خلاق و هنرمند
واقعا مصاحبه جالبی بوده و بهت بخاطر اعتماد به نفس و استعدادت تبریک میگم. امیدوارم بزودی در جایی قرار بگیری که لیاقتشو داری

ممنون نازنین جان

شیوا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:04

وااااای پروانـــــــــــــــــــه اگه من جای تو بودم به شدت پیگیر آزمونهای بعدیشون میشدم و یا اصلا شانسمو واسه بقیه سازمانها و شرکتهای خارجی هم امتحان می کردم خب شما که شرایطتت اینجا اکازیون نیست چرا به فکر ویزای کار و اینها نیستی؟ یه کاری بکن بدوووووووووووووو

این یه آزمون برای استعداد یابی بود شیوا جان و ادامه ای نداره
اما خودم هم به فکر رفتن هستم . . .

لیلا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:05

بهت تبریک میگم عزیزم حس خوبیه که ادم یه خودش افتخار کنه و به خودش امیدوار بشه
ولی چقدر خوشحال تر میشدم که نفر اول میشدی

خوودم هم

الهام شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:30

تبریک میکم عزیززززززززم.ایشالا همیشه موفق باشی

ممنون الهام جان

الهام شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:31

انشاالله همیشه موفق و شاد باشی هنرمند خانوم

مرسی الهام جون

مامان مریمی شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:12

خیلی برام جالب بود ...آفرین دختر

ممنون عزیزم

ثریا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:46

آفرین آفرین برتو دختر هنرمند. خیلی خیلی خوشحال شدم از شنیدن این خبر.
من به دوستی با تو هنرمند افتخار میکنم.

شما لطف داری

غریبه شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:12

نگو که کامنت من ثبت نشده

چرا عزیزم
برقا رفت داشت تاییدش می کردم

مونا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:30

بهار شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:34 http://kafehzendegi.blogfa.com

عزیزم پروانه روزای سختی که گذروندی گذروندم تنهایی که داشتی یه جور دیگه اشو داشته یه جورایی سختی های که کشیدیم یکی بوده و حالا که این پستتو خوندم نتونستم خاموش بمونم اشک چشامو پر کرده خوشحالم خوشحالم که انقدر استعداد داری که این موفقیتو کسب کردی خیلی خوشحالم خوشحال

مرسی بهار جونم

K شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:41

WOW
WOW
عالی بود.
به خودتون ظلم می کنید اگر برنامه ریزی نکنید برای کار در یک شرکت بین المللی.
رزومه ای آماده کنید به انگلیسی، برای چند شرکت و موسسه کاریابی بین المللی بفرستید.

واقعا خوشحال شدم.

مرسی دوست عزیز
رزومه ی انگلیسی در دست تهیه است

homa شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:15 http://homa-lia.blogsky.com/

خیلی عالی بود.
موفق باشی

ممنون عزیزم

samira شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:29

من خیلی وقته وبلاگ شما رُ خاموش‌ میخونم. امروز نتونستم خاموش باشم. بهتون تبریک میگم. درسته اول نشدین ولی جزو 10 نفر اول شدن هم افتخار خیلی بزرگیه

ممنون سمیرا جان

maryam شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:08

تبریک میگم پروانه ی عزیزم برای اینهمه استعداد و پشتکارت.
راستی پروانه جان معلومه که زبان انگلیسیت هم خیلی خوبه که از پس مصاحبه خوب براومدی

نه والا
تعریفی نداره
گوگل قسمت فارسی هم داره مریم جان

دنیا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 23:50

آفرین دختر هنرمند
ایشالا سال بعد اول میشی و استخدام گوگل میشی

مرسیییی عزیزکم

دنیا شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 23:53

راستی میشه طرح هایی که کشیدی رو برامون بذاری تو وبلاگ
خیلی دوست دارم بدونم تو پنج دقیقه چی میشه کشید
در ضمن یه جا تو متنت گمونم خواستی بگی مدبرانه نوشتی مدربانه
خودت که معنی مدر رو میدونی

:/

آذر. خواننده خاموش یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:56

بهت افتخار می کنم دوست نادیده ام

مرسی عزیزم

سین یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:19

وای وای وای چقدر جالب انگیزناک و باحال!
خیلی کارشون جدید بود برای من! و صد البته بازم بیشتر باورمون شد که تو چقدر معرکه ای خانـــــــــوم :) :*

عزیزم
شما لطف دارین

نوا یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:01 http://siberangi.blogfa.com

اشک تو چشمم جمع شد. واقعا به خودت باید افتخار کنی

مرسی عزیززم

سعیده ( مامان آرین) یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:06

سلام عزیزم
واقعا که خیلی مبارکه
از تو که اینهمه نقش‌های متفاوت فقط رو این شالها زدی اصلا بعید نبود که همچین کاری هم بتونی به خوبی از پسش بر بیایی.
همیشه موفق باشی

عزیزم

متولد ماه مهر یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:09

عزیزم تبریک می گم هرچی نبود این بهت ثابت شد که چقدر توانایی داری. امیدوارم موفق باشی همیشه

بله
برای اثبات خودم به خودم بس بود

عاطفه یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:44

ازته قلبم بهت افتخار میکنم .باور نکردنیه . هر لحظه که بهش فکر میکنم که تو این دنیای بزرگ و بین اینهمه انسان مستعد . تو بین ١٠ نفر اولی از شوق میلرزم . بهت افتخار میکنم . دلم میخواد ١٠ بار دیگه هم بگم .
خسته نباشی خانم بهترین گرافیستهای دنیا .
موفق باشی و روزهای زیاد دیگه ای من و بقیه رو از سر شوق و افتخار به گریه بندازی .

عزیززززم
مرسی عاطفه جونم
گلم این مصاحبه و این تعداد از متعلق به یک روز بود و یک آزمون جهانی نبود...
باز ممنون

یک دختر معمولی یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:08

چه خوب!
دفعه بعد حتما اول میشی

پریسا مامان امیرارسلان یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:31 http://ahaimardom.persianblog.ir

چه عالی ...مبارکت باشه عزیزم.همین جزء 10 نفر اول بودن بسیار باعث افتخاره
ما هم بهت افتخار میکنیم.
انشالله یه فرصت خیلی خوب مجددا برات پیش میاد و شما قطعا لیاقتش را داری

ممنون عزیز دلم

سمیه یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:34

یعنی تو اداره پشت میزم با صدای بلند گفتم اه چرا!! اگه بدونیین جقدر ذوق کردم که جز ده نفر اول بودین و چقدر افسوس که چرا فقط یه نفر ورداشتن ولی عجب آزمون جالبی بوده همیشه موفق باشید حالا با نیتجه این ازمون نمی شه واسه یه شرکت مشابه درخواست داد واقعا باید قدر اینو بدونین که هنرمنیدن و هر جایی برین این هنرتون به دردتون می خوره

:)
این یک مصاحبه ی شغلی بود عزیزم

شیده یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:56

من فک کنم کسی سر کارتون گذاشته یا شما ملتو سر کار گذاشتین! انگلیسی اش خیلی داغونه!

:/

مهدیس یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:59

من که از اولم میدونستم چقدرررر هنرمندی فقط الان خیلی خوشحالم که حالا دیگه خیلی ها می دونن
واقعا موفقیت بزرگیه تبریک میگم

ستاره یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:02

چه سی سالگی شیرینی پروانه هنرمند عزیزم

خیلی ذوق کردم و البته افتخار :*

مرسی عزیزن

یه هفته موندههههه

مریم یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:09

تبریک. عالی بود پروانه عزیز. همیشه دلت شاد باشه و خودت موفق

دختر خوب یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:26 http://goodgirl1393.blogfa.com/

خوش به حالت ... بهت تبریک میگم بینه اون همه شرکت کننده جز ده نفر اول شدی ... پس خیلی کارت ای ول داره ... ایشالا همیشه موفق باشی و خبر برگزیده شدنتو تو همین وب بهمون بدی


روزهای با هم یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:09

تو باعث افتخاری پروانه جان لذت بردم دفعه دیگه ای پیش بیاد اولی مطمئنم

جینگول یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:36 http://threepoint.blogfa.com/

خوشحال شدم

نت سل یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:21 http://zar-nevesht.blogfa.com/

خلیلی پُست خوبی بود. امیدوارم به زودی یه جای خیلی خوب با حقوق خیلی خوب استخدام بشی.

بالیق یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:25

وای پروانه چقدر شیرین بود این پست!
گوگل فهمید پروانۀ ما چه هنرمندی-ه :)

آذین یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:57 http://i64.blogsky.com/

واااااااااااای تو فوق العاده ای!!!!
خب معلومه که تو باید جز اون برترین ها میبودی. واقعا هنرمندی و خلاق! آفرین . به عنوان یه خواننده وبلاگ و یه طرفدار بهت افتخار میکنم.

قاصدک یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:01

خدایا .. پروانه عزیزم چقدر بهت افتخار کردم
خیلی حس خوبی داشتم که برای پروانه‌ی ما این ایمیل رو فرستادن و اینطور از کارش تعریف کردن

مارال یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:45

پروانه جان فارسی سوال و جواب میکردن یا انگلیسی ؟

گوگل قسمت فارسی داره... هر دو

زهرا سادات یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:07

پروانه جان گوشیمو عوض کردم شمارتو ندارم دیگه...
بهت واقعا واقعا افتخار میکنم...

مرسی عزیزم
بهت مسیج میدم

فروید کوچک یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:06 http://feroidekuchak.blogfa.com/

ما بهت افتخار می کنیم

لبخند یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:15

خیلی خیلی بهتون افتخار میکنیم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد