پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

آن عشق آتشین


دیشب عشق دوران نوجوانیمو که دورانی سخت هلاکش بودم تو یه مهمونی، بعد از سالها دیدم

زن گرفته بود و بچه داشت

زیر ابروهاش صاف و سیقلی بود!

از این شلوار براقا تن کرده بود

مختصر اعتیادی هم داره

در اثر تصادف جدی یکی از پاهاش کوتاه تر از اون یکی شده بود و شل میزنه

گویا یه نمور دست کج هم هست

جان خواهر برادر و پدر و مادرشم تو شیشه کرده از بس قرض گرفته و پس نداده

و اگر چیزی گم بشه و اون اونجا حاضر باشه اولین کسیه که میرن سراغش



پریروزا سرمو بالا کردم گفتم خدا؟ تو واقعا هستی؟

پس چرا حواست به من نیست؟ یعنی ولم کردی به حال خودم؟ 

خدا سکوت کرد


اما این طور وقتاست که می فهمم گاهی هیچ اتفاقی بهترین اتفاق است

گاهی نشدن بهتر از هر چیز دیگری است . . .

اما خواندن معنی سکوت همیشه آسان نیست



نظرات 8 + ارسال نظر
نیلوفر دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:05 http://wlootoos.blogfa.com

کاش ما یه کم درکمون از حکمتش بیشتر بود
باور کن من که این حرفو گفتم یه وقتهایی نفهم ترین بنده اش می شم، سکوتش که هیچ ، فریادای مهربانه اش رو هم نمی شنوم

دقیقا

لیلا دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:14

من که این روزهای سخت رو به امید اینکه مطمعنم یه روزی بابت همین سختیها شکرگزار خواهم بود،دارم میگذرونم
ولی ما بنده های ناشکری هستیم و با وجود این همه معجزه توی زندگیمون بازهم ناشکریم و گاهی داریم خدارو قضاوت میکنیم و تعیین تکلیف میکنیم که چون منو به فلان خواستم نرسوندی پس فراموشم کردی یا دوستم نداری
کاش بنده های بهتری بودیم و یه ذره از عشقی رو که مادیات و اطافیان و روابطمون میدیم به خدا هم میدادیم

ما همیشه فکر میکنیم بدیم
بنده های بد
ادمای بد
حالا چه طور بنده هایی هستین بماند

افسون دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:34


برام دعا کن.اینجور که معلومه خدا بدجوری هواتو داره...

مریم دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:44

سلام پروانه عزیز
من خواننده خاموش شما و لاله توت فرنگی روی خامه هستم.چقدر از خوندن این پستت لذت بردم.واقعا اگه خدا نبود من به شخصه نابود بودم.
پروانه جان ببخشید از شما می پرسم چون جز شما کسی رو نمیشناسم که از لاله بپرسم.میشه بدونم چرا دیگه نمینویسه؟یا شایدم وبلاگش عوض کرده و منی که خاموش بودم بی خبر موندم.ممنون میشم ازت عزیزم اگه خبری بهم بدی

حالش خوبه
و نی دونم چرا نمی نویسه
احتمالا حوصله نداره
همین

مهتابی دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:11

امروز بعد چندین روز اومدم و پست (( قد آدم بزرگ ها )) رو خوندم و دلم گرفت.
از اینکه چه قدر ما آدم ها شبیه همیم . از اینکه چه قدر دل خواسته هامون شبیه همه. از اینکه چه قدر دنیا نامرده.
روزهای خوب میان. روزهای خوشی و تولد و گردنبند و پر پول.
یکی از بزرگترین خوشی ها می تونه همین پست آخرت باشه که اسیر یه همچین آدمی نشدی عزیزم.
پروانه جون در همیشه روی یه پاشنه نمی چرخه. روزهای خوشی میان.
به زودی ...

ممنون مهتابی نازنین

متولد ماه مهر سه‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:47

می دونی عزیزم معمولا حکمت خدا را سالها بعد درک خواهیم کرد که شما یک نمونه اش را دیدی.

به وضوح!!!

ندا سه‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:27

جمله ی آخرت خیلی قشنگ بود.

محبوبه چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:03

گاهی "هیچ اتفاقی" بهترین اتفاق است...
دارم میمیررررررررررررررررررررم

تنت سلامت محبوبه خانم
چرااااا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد