پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

از اندوهی به اندوه دیگر...


از متملق زبان باز به جان می آیی 

خرس مهربان به چشمت می آید که صاف است و بی تزویر

از حماقت های روشن، ساده ی بی فکر به ستوه می آیی

عاقل به چشمت می آید

از حساب کتاب های آدم های منطقی به ستوه می آیی

شاعر سپید در نگاهت می نشیند

از بی قید و بندی های همواره به جان می آیی

چشمت به کم سو و پایدار کارمندی روسن می شود

از تداوم بی پیشرفت آب باریکه به ستوه می آیی

به خنده های بی دلیل امید می بندی و جانت سبک می شود

فردا هایش خودت را نحیب می زنی که بیهوده بوده ای

...


همه آنچه که به چشم ما می آید و همه انچه در نگاهمان برجسته و ارزشمند است متاثر از فضایی است که در آن هستیم و به خصوص کم و کاستی ها و عیب و ایرادهای سابقش

اگر مدتی در مجاورت کسی بوده اید که متول و اهل بریز و بپاش است اما به جزییات و ظرایف بی دقت است اگر روزی موقعیتی پیش بیاید تا ادم دیگری را برای مجاورت برگزینید به یقین کسی خواهد بود که جزییات را میبیند حالا پولدار باشد یا نه آنچنان نقش برجسته ای ندارد


و خوشبختی و خوشحالی نوعی حس رضایت موقت از شرایطی است که زوایای ارزشمندی است که تا کنون با قحطی زدگی آن مواجه بوده ایم و عنقریب سایر زوایای موجودیت ان نیز دیده خواهد شد

این است که اخر قصه می رسیم به آدم های عادی

که چه خوبند آدم های عادی

و چه کمند

وقتی از همه ی رجعت ها و کم و کاستی ها خسته ای

از همه خان های گسترده و همه ی کفران های بی دلیل

از همه تند روی ها و زیاده روی ها




نظرات 3 + ارسال نظر
پری کاتب جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:45 http://www.babaee1.blogsky.com

پری جانم

جان جان

گلی منگلی شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:45

خیلی وقته خرس مهربان هم دیگه مهربون و بی ریا بی تزویر نیست.
تازه دارم می‌فهم تمام بدی ها دیگران هم زیر سر او بوده
عجب دنیای ....

احتمالا شما هم درگیر خرس مهربون شدی
چیزای دیگه بیشتر به چشت میاد فعلا

افسون دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:28

یه بنده خدایی میگف عروسک پشت ویترین (اونی که دستت بش نمیرسه)همیشه قشنگتر از مال خودت به نظر میرسه...اما وقتی تو دستت باشه قصه یه جوره دیگه میشه.فک کنم راس میگفت.

بله
من که باهاش موافقم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد