پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

جیب های یک مادر


تو همه سوراخ سمبه های کیفش پول پیدا میشد

وقتی که فکر میکردی پول نداری قد خریدت پول تا کرده زیر عکس و تو جیب و لای درز پیدا میکرد

زیر فرش ها فطریه و صدقه و فدیه بود

تو کاسه ی بزرگ سفالی همیشه  قد خرید چند تا نون پول بود

و روی یخچال سکه های پول خورد  

در جیب لباس ها زیاد میشد که پول باشد

مادرها برکت دارند

مثل گندم

یک دانه که بکاری هزار تا خاطره گندمزار در گوش هایت زنگ میزند . . .



نظرات 15 + ارسال نظر
آیلین دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:31

یعنی من که هیچ وقت توی جیبام یا توی کیفم شکلات نیست برای دختر کوچولوم مادر بدی هستم ؟؟؟؟
همیشه هم خودمو لعنت می کنم که چرا برای این بچه چیزی توی کیفم نمی ذارم که اینقدر این بچه ناامید نشه ولی بازم یادم می ره
امروز کیفمو پر می کنم

نه عزیز دلم
تو یه شکلای دیگه ای مهربونی
همه که یه طوری مهربونی نمی کنن
:)

علاقه مند به دریا ها دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:04 http://www.fekrhayam.blogfa.com

خدا رحمتشون کنه.....چه خاطره های قشنگی به جا گذاشته

خدا همه مادرا رو بیامرزه
ممنون عزیزم

رها دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:03 http://rahaomidvar.blogfa.com

چه تصویری...
یک خصلت مادرانه و عمومی :)


همه شونننننننننننننن

مانیا دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 16:39

حس امنیتی که با مادر میشه داشت خیلی ناب و کمیابه. دلمو آتش زدی و یادم انداختی نداشتنشونو

دایان دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 17:59

خدا رحمتشون کنه.چقدر همه شون خاطره انگیز هستند.

دلربا دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 21:27

خدا رحمتش کنه /چه تصویرای قشنگی از کودکی ومادرت داری..مادرپربرکت

همه مادرا پر برکت

پسرک دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:42

سلام

بی پرواترم از آنم که پروانه شوم من
دیوانه تر از آنم که دیوانه شوم من
یک عمر شدی پیله ی احساس به دورم
کاش بدانی که بی پیله ترین پروانه منم من

قربون همه ی مادرای دنیا


چ شعری هم گفتی

ویدا سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 00:54 http://vidapedagog.blogfa.com

لایک:)

سوری سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:56

کاش وبلاگت یه دکمه لایک داشت و میتونستم لایک کنم
در مقابل نوشته هات حرفی ندارم جز سکوت و احترام

داره که
رو هر پستی که کلیک کنی زیرش یه علامت لایک میاد
:))

مهری سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:16

یاد اون روزای تکرارنشدنی به خیر.


مرخصی ندارم یبام دندون پزشکی خواهنم

مونیکا سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:49 http://lvlonica.blogfa.com

بابای من هیچوقت به مامانم پول نمی داد. می گفت هر چی بخوای خودم میخرم پل میخوای چیکار! اون موقع ها همه نون خشک هاشون رو جمع میکردن میفروختن. نون خشک ها تنها منبع درآمد مامانم بود با اینحال همیشه تو کیفش پول بود و زیر فرش حتی. مطمئنم خدا به جیب مامان ها برکت میداد.

واییییییییییییییییی
یادمه
نون خشک
دمپایی پاره

آلبالو سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:52

این پست که از جنس پست های جگر سوز بود برای من ولی پست قبلی انتهای مادری بود
وقتی که سه روز تمام غصه خوردم که به کی زنگ بزنم و خبر بدم که باردارم که اونم برام ذوق کنه ، یه نفر که تا حالا منو حتی ندیده با محبت تمام بهترین جمله آرام بخش رو برام مینویسه معنایی به جز محبت نداره اونم از جنس مادر ، چیزی که هیچ وقت توی عمرم نداشتم
از صمیم قلب بهترین ها رو برات آرزو میکنم و همیشه به یادت میمونم پروانه ی مهربون و بخشنده

قربونت برم عزیزززززززم
خیلی وقتا فکر میکنم ما بی مادرها مثل کسایی هستیم که خدا یه نعمتی مثل دیدن و شندین رو ازشون گرفته
همین قدر جدی
مراقب خودت باش گلم
مراقب نی نی گوگولی هم باش

مامانی ساناز سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:55

خدا روح مامان نازنینتو غرق رحمت کنه. مطمئنم مامانت خیلی خوشحاله که دختر باهوش و هنرمند و خانمی مثل تو داره راستش پروانه منم مثل مامانتم همیشه هر چقدر پول لازم دارم از تو سوراخ سمبه های کیفم و جیبم پیدا می کنم اینقد می چسبه. ادم با این پول خورده ها احساس پولداری میکنه

پس این یه خصلت مادرانه است
من عاشق این کاراش بودم
خدا حفظتون کنه

پسرک سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:29

پس چی فکر کردین

راستی چرا اونو اونجوری نمیکنید؟

دسترسی به پیغام هام ندارم
نمیشه از سرکارم باز کنم
اینترنت خودمم تو گوشی را دست نیست

بالیق سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 22:11 http://www.zendegiyebaliq.blogfa.com

فکر می کردم فقط مادر من این خصلت رو داره!

روح مادرت شاد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد