پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

بازی های بچگی 4


یکی از سرگرمی های بچگیم این بود که با قطره های آب روی موزاییک های سیاه کف دسشویی شکل بسازم! یا خورده های سنگی تو موزاییک های رنگی رو نگاه کنم و توشون شکل پیدا کنم!

واسه همین از یک طرف در این مکان توقف های طولانی داشتم 

از طرف دیگه حوصله ام سر میرفت میرفتم میرفتم اونجا

از طرف دیگه اوقاتی که اونجا بود به بالاترین نرخ بهره بری سپری میشد


خیلی بعد ها سال آخر سوم دانشگاه تو کلاس هادی دانش در کمال تعجب دیدم شکل سازی و شخصیت پردازی با لکه ها قسمتی از درسمون بود که من البته توش دکترا گرفته بوم!

اونم تو خلا

نظرات 29 + ارسال نظر
گل رز سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:30

بازی شکل سازی تودستشویی رومنم انجام دادم یکی دیگه از بازیهای من ودوتاخواهرهام این بودکه ما توحیاط باغچه ایمون هرکدوم یه لونه مورچه داشتیم شبهایی که بارون میامد بعدازبارون میرفتیم کمک مورچه هامون وخونه هاشونو تعمیر میکردیم یا باکاغذ افرادیک خونواده رودرست میکردیم وباهاشون خاله بازی میکردیم یاهرکدوممون جوجه وبچه گربه داشتیم یادش بخیر راستی کتاب یادتونه روکه جدید چاپ شده خوندیدخیلی جالبه قشنگ هلت میده توهمین خاطرهها پیشنهاد میدم بخونیدش ضررنمیکنید

دیدمش عزیزم
یادش ب خیررررر

پروین سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 http://man-roberoy-man.blogfa.com

اون جلو پنکه رو خیلی باحال گفتین کارمون بود
جمع کردن درنوشایه های شیشه ای واسه ساختن تایر ماشین برای دادشم
حرف زدن با دوستای خیالیم که اکثراوقات یا تو حموم یا تو دستشویی اوقاتم با اونا میگذشت

من دوست خیالی ناشتم اکثرا تو تنهایی سایه می ساختم و باهاش حرف میزدم

مارینا سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:49

اونموقع ها انقدر وسیلۀ ارتباطی نبود. انقدر اخبار زود پخش نمیشد. هر کدوم یک طرف این کشور بودیم اما چرا انقدر دنیای بچه های نیمه اول دهۀ 60 مثل همه؟ چرا همه امون از پنکه خاطره داریم و از موزائیک.
من بی هیچ خواهر و برادر و همبازی ای بچۀ تنهایی بودم که پدرم به یه شهر دیگه منتقل شده بود، فکر میکردم این بازیها مخصوص بچه های تنهاست اما ...
نکنه الان هم که فکر میکنیم تنهاییم و غصه میخوریم یه عالمه دهه شصتی دیگه گوشه و کنار این کشور باشن که مثل ما مثل خود خودمون فکر و زندگی میکنن.

به افتخار همه شصتیااااااااااااااااااااا
اگر چه واس همه چی دیر رسیدن!!!!!

ساحل سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 http://sahel1065.blogfa.com

چه باحال بودینا
من همیشه حواسم به مورچه ها بود که بااب نرن تو سنگ دستشودیی
همیشه حواسم به مسیر اب بود که به مرچه ها نخوره

منم با مورچه ها دوست بودم
:))

سهیلا سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 http://nanehadi.blogfa.com

همینجوریه . یکی از درسای سخت رشته گرافیک همینه

مریم سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:56

چه جالب...من هم این کار و می کردم....با فشار شیلنگ آب...یا شکل های که تو موزاییک پیدا می کردم..


چه جالب که کلی ادم این کارا رو میکردن
ادم حس میکنه تنهاییاش خنثا شده

سپیده سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:19

من یکی از سرگرمیام این بود که ی گوشه می نشستم بعد وقتی یکی رد میشد باصدای بلند می گفتم مورچه!! طرف برمی گشت نگام می کرد می گفتم مگه تو مورچه ای که نگاه می کنی!!!! آزار داشتم!!!!!

آزار داری؟ حالا واقعا؟!

گلدونه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:56

تو هم روانشناسی خوندی؟
این همون آزمون رورشاخ خودمونه

ن والا!من گرافیک خوندم، این لکه ها رو واسه شخصیت سازی استفاده میکردیم-

بانو سرن (خاکستر و بانو) سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:14 http://banooseren.blogfa.com/

چه بامزه. من این کار رو هنوز و تقریبا با هر لکه ای انجام می دم.

من هم همین طور دوستم
تو ابرا
روی لکه دیوارای زیر ناودن
بازی باحالیه
:)

سمیه.س سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:29

من یه دوستی داشتم اسمش محمد بود. بهش میگفتیم مملی.
بعد ظهرها بالش میوردیم میرفتیم جلوی خونه با هم میخوابیدیم. البته مامانم هر وقت میفهمید به یه بهونه ای از هم جدامون میکرد

ما گٍل بازی هم خیلی میکردیم. آب میریختیم رو خاک. گل که میشد با پیمانه شیر خشک، ازش قالب درمیوردیم میذاشتیم توو آفتاب تا خشک بشه.

من ظهرها همه خواب بودن خوابم نمیبرد بعد برای خودم خاله بازی میکردم. چهار تا ظرف میچیدم توو سفره یه مشت موجود خیالی رو هم دعوت میکردم. بعد خرما رو کف دستم گلوله میکردم تعارف میکردم. همشم خودم میخوردم. جالبه که خرماها تلخ میشدن چون کف دستم کثیف بود معمولا

ای شیطون!!!
ازز اولم معلوم بوده دوست داری دکتر بشی ها

هدیه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:04

جالبه ها. منم از بچگی ام همین کارو میکردم با چیزای مختلف و مخصوصا با قطره های اب. تا زه ما یه بازی اینجوری هم میکردیم نمی دونم شما هم میکردین یا نه. یه ورقو همینجوری خط خطی می کردیمو بعد سعی میکردیم از وسط خط خطیا شکل دربیاریمو رنگش کنیم البته خواهرم بیشتر از من تبحر داشت تو این بازی. یادش بخیر چه دنیای زیبایی داشتیم. بچه های الان اصلا دنیاشون اینجوری نیست همش سرشون تو کامپیوتره فرصت درک این لذتا رو ندارن

ارهههههههههههههههههههههههههه
منم دقیقا با خط خطی کلی حال می کردم

فرشته سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:48 http://dostkhane.blogfa.com

با همین بازی ها این قدر خلاق شدی دیگه دوستم

amir سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:00

این بازی های بچگی داره واسه خودش تگی میشه ها میون پستات، کلی این چند روزه باهاش حال کردم
به کارت ادامه بده پری جان....

این چند روزه؟
همه شو من امروز صبح نوشتم آخه

مهدیس سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:21

فرشته سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:51 http://dostkhane.blogfa.com

آهان یادم رفت بگم من توی شکل های قاطی موزاییک دستشویی یه نیمرخ ترسناک میدیدم که هر وقت میرفتم دستشویی سعی میکردم چشمم به اون موزاییک نی افته و اگر شب میرفتم چشمهامو می بستم

من نیم رخ سران مملکتی رو دیده بودم تو همون مکان

رویا سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:11

دلم برای بچگیام تنگ شده

صنم سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:14 http://azadeh300.blogfa.com

منم تجربه اون شکل سازی با لکه رو از دوران بچگی دارم

ژوکر سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:03 http://jokerbashi.blogfa.com

بله مارگزیده جان از قضا من این بازی بچگی رو تو یه دوره از بزرگسالی هم تجربه کردم...تو دوره شیمی درمانی به علت استفاده زیاد از توالت و توقف بیش از اندازه شروع کرده بودم به گشتن طرح کاشیها ...دنبال اسم خودم میگشتم توش...
مثل همیشه قشنگ نوشتی

الان خوبی دوستم؟
تو دیگه خیلی حرفه ای شدی که شکلو رد کردی رسیدی به اسم
ممنونم
:))

ترنج ...ام سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:36

هدیه سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:05

چرا کامنت من نیست؟

هستتتت

خانم میم سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:05 http://mora90.blogfa.com/

این پست های بازی های بچگی خیلی خوب بود منو برد به سال هایی که دیگه نزدیک نیست
هر چند به عنوان دهه شصتی خیلی محدودیت داشتم اما بد هم نبود حداقل خاطره ش
خیلی از بازی ها رو هنوزم انجام میدم شاید واقعا هنوز بزرگ نشدم!

ما هم بزرگ نشدیم

ماما ایما سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:14 http://www.mama-ima.blogfa.com/

من فکر می کردم تو دنیا فقط من این کارو انجام میدادم

منم همین طور

ناهید چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:50

سلام
من بازی با آب و لکه و رنگ رو خیلی دوست دارم...
هم بازی هم هنر و هم لذت بخش

بسیار هم زیاد

سحر م. چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:53 http://saharmehrabi.blogsky.com

خیلی بامزه هستند این سلسله پستهای «بازیهای بچگی»

ادامه هم دارد تازه

هدی۳۲ چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:04

سلام صبحتون به شادی
بازی که من تو بچگی میکردم دور مورچه ها آب میرختم که راه فرار نداشتن . خدا ببخشه بیچاره مورچه ها


ما هم داریم از این پرونده ها

amir چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:47

آخه من این چند روزه خوندمش :دی

مادری آرتین چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:37

منم همیشه با همون قطره های آب توی دستشویی و خورده های سیمان که اطراف لوله ها و ... ریخته شده بودن سرگرم بودم همیشه شباهت ها رو پیدا می کردم الان هم پسرک همینطوره اوایل آدمها رو نگاه می کرد : این مثل فلانیه اون مثل بهمانیه . درست هم می گفت بعدتر دیدم به تمام چیزهای اطرافش نگاه می کنه و شکل سازی می کنه از ماه و ابر و خورده های شیشه و تکه کاغذ و هیچی نمی گذره ...

اورین اورین
چه کار خوبی کردی که این جریانو ساختی

ژوکر چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:28 http://jokerbashi.blogfa.com

بعله که خوبم..مرسی


چه خوببببب

شبنم جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:04 http://unknowncr.blogfa.com

کاشی های دیوار دستشویی ما ابری بود از اینا که روش لکه های سفید داره .من هم تو دسشویی کلی شکل پیدا کرده بودم.فقط بدیش این بود که دیگه روبرومو داشتم نیگا می کردم همیشه واسه همین گاهی اتفاقات بدی می افتادولی هنوز که هنوزه وقتی میرم خونه،اون اردکه رو روی دیوار می بینمش.مرسی که منو یاد خاطرات ساده بچگی انداختی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد