پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

بازی


مثل یک بازی خیالی

تصور کنید!

داخل خانه میشوید

ناگهان با یک منظره ی ترسناک روبرو می شوید

سقف خانه تان ریخته است پایین

همه جا پر از تکه های بزرگ و سنکین گچ و کنتکس است

دست و پایتان شل می شود

اگر میز وسط حال کمی این ور تر بود حتما تکه تکه شده بود

پرش تکه های گچ همه جا را پر کرده است

دست پاچه میشوید

دست و پایتان را گم میکنید

میدوید در راه پله ها

هز چه زنگ می زنید، همسایه طبقه بالایی در را باز نمی کند

با موبایل زنگ می زنید به صاحب خانه

جواب نمیدهد و دست آخر که میرود روی پیغام گیر برایش تعریف میکنید که سقف خانه ریخته و باید چه کار کنید

به خواهرتان زنگ میزنید

جواب نمیدهد

آن یکی هم خاموش است

دست و پایتان همین طور میلرزد

زنگ میزنید به دوستتان

آنها هم جواب نمی دهد

اس ام اس می زنید به آن یکی

میگوید اگر سه شنبه بود الان آنجا بودم

تکه های دیگر سقف در حال فرو ریزی است

ترس همه وجودتان را در بر گرفته و حس میکنید از همیشه تنها ترید

دست میبرید تنگ را بردارید تا گلویی تازه کنید

از لرزش دستتان تنگ آب واژگون میشود

همه جا خیس است

درون کابینت ها دنبال دستمال میگردید 

سراسیمه پلاستیک سیاهی که تکه های ریز زغال در آن مانده را برمیگردانید

ترسیده اید و نمی توانید حتا برای برداشتن یک لیوان تمرکز کنید

کمی میگذرد

صدای در می آید،همسایه های بالایی هستند

به سراغشان که میروید می آیند و تکه های جامانده را با چهار پایه میکنند و از سقوط این تکه ها کل خانه به گند کشیده می شود

تکه ها را که کندند و خطر سقوط بیشتر از بین رفت میروند و شما می مانید و یک خانه که در برابر تمیز کردنش به شدت احساس عجز و ناتوانی میکنید

و سقفی که دیگر نمیشود درست شود و شبیه خرابه ها شده است

بالاخره کم کم سر و کله آن ها که جواب نمی دادند پیدا می شود

خواهرتان تماس میگرد و قرار می شود بیاید و خیلی زود خودش را میرساند و  همه کار ها را راست و ریس می کند 

دوستانتان هم تماس می گیرند و نگران می شوند

و شما خوشحالید که کسیانی هستند که وقتی سقف ریخت رو سرتان به دادتان برسند

بازی باحالی بود، نه؟

من این بازی را دیروز یاد گرفتم



پ.ن:

خدا را شکر همه چیز سالم است فقط سقف خانه از ریخت افتاده که با جواب ندادن های  صاحب خانه خدا میداند باید چه فکری برایش کنم!



نظرات 53 + ارسال نظر
گل آبی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 http://bluewaterlily.blogfa.com

پری جان این اتفاق چند ماه پیش از یک حالت دیگه برای من رخ داد. یعنی در نقش طبقه بالایی که لوله آب حامش ترکیده و سقف حمام پایینی ها ریخته بود. هم لوله کشی ساختمان خودم رو نو کردم، هم کل هزینه درست کردن سقف طبقه پایین رو پرداخت کردم. بنابراین به حکم تجربه میگم که سقف شما رو بالایی ها باید درست کنند و ربطی به صاحب خانه تان نداره. فقط به عنوان صاحب ملک باید در جریان باشند.

عزیزم متاسفانه کارشناسی کردن معلوم نشد نم نداره ساختمون
گویا گچ کاری خود سقف مشکل داشته
صاحب خونه ما هم که کلا پیداش نیس
:(

مهدیس سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:11 http://rtin298.blogfa.com/

الهی بمیرم برات خوبه خونه نبودی جونت سلامت دختر. پری جونم واسه تمیز کاری میتونی رو کمکم حساب کنی .بهانه ای شد برای دیدنت .خیلی دوس دارم ببینمت عزیزم

قربونت برم مهربون
:)
من استقبال میکنم

fafa سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 http://www.longliveahmad.blogfa.com

خدا رو شکر که خودت سالمی

مارال سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:29

عزیز دوست داشتی بیا خونه ما یه مدت تا درست شه

مرسی مارال جونمممممم
دیگه خطر ریزش نداره

رها سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:38 http://miss-raha.blogfa.com

چه خوب که این آمهای خوب اطراف هستند مثل خواهرت که نمیذارن احساس تنهایی کنی و از همه مهمتر که بخیر گذشته و به خودت آسیبی نرسیده...

دقیقا

مهسا میم سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:39

چقدر حالم بد شد به خدا
اعصابم خراب شد عزیزم انشاا... درست میشه اگر کمکی از دستم بربیاد خوشحال میشم بهم بگی جدی میگم حتی اگر گچ کاری و بنایی باشه :)))

راستی یاد فیلم شب یلدا افتادم جایی که سقف قلمبه کنده شد و افتاد وسط هفت سین ساده و بی رنگ و روی حامد...
البته خدانکنه مثل اون از زندگی وا بمونی و زندگیت سرد و بی روح بشه.

مثالت تو حلقم

آفرین سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 http://mylivesky.blogsky.com/

کاش نزدیک بودم میومدم کمکتون

ممنون دوستم

ساحل سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 http://sahele.blogfa.com

اوف چه پست استرس زایی بود؟
تا رسیدیم به اخرش کلی استرس گرفتیم
خدار و شکر خودتون سالمید

شیوا دالان بهشت سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:52

خوبه خداراشکر حداقل خودت خونه نبودی که خدای نکرده برات اتفاقی بیفته

مانا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:58


مینا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:59

چه بازی های وحشتناکی...

گلدونه سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 http://tondokhond.persianblog.ir/

خوبه آخر بازی خوب بود. یعنی در نهایت هیتن کسایی که موقع نیاز بیان حالا حتی اگه کمی دیر هم اشکال نداره

بازیگوش سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 http://bazigooshi7.persianblog.ir/

اوه مارگزیدهههه شوک شدمممم...
خدا رو شکررررررررررررر خونه نبودی و خدا رو شکر خودت خوبییییییی

مهسا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:55

ای وااای. دقیقا حالت رو می فهمم عزیزم
اما اولش فکرکردم واقعا بازی داستان نویسیه

این اتفاق چند سال پیش برای خونه ما افتاد
دقیقا بالای تخت خواب پدرم که اتاقش طبقه بالاست
اول زمستون بود، راه آب پشت بوم با برگ پوشیده شده بود و با بارندگی یه دریاچه تو پشت بوم ایجاد شده بود که نم داده بود به سقف و همین اتفاقی که تعریف کردی افتاده بود
تنها شانسی که آوردیم پدرم صبح زود رفته بود نون بخره و موقع ریختن سقف تو جاش نبود
خلاصه که تا گرم شدن هوا سقف خونه همون شکلی موند!!! چون می گفتند زمستون اگر سقف رو گچ کنیم خشک نمیشه
امیدوارم هرچه زودتر خونت شکل قبلش بشه و خدا رو شکر موقع رخ دادن اتفاق اونجا نبودی

ممنون عزیزم
خدا روئ شکر فصل سرما نیست پس

فرشته سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 http://dostkhane.blogfa.com

من همه اش میخوندم و دعا میکردم خواب باشه یا بازی باشه یا...
اما متاسفانه درست بوده...
خیلی سخته تا درست بشه اعصابت خرابه...
خدا رو شکر که خودت سالمی اما شوک بزرگی بوده

ممنون دوستم

سید علی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:13

باز جای شکرش باقیست که سالم هستید.
نمیدانم چرا ناگهان یاد خبری که امروز خواندم افتادم؛
اطلاع دارید که سامانه ی بصیر (گوگل ارث اسلامی) در حال راه اندازی است.




سقف ما را بیخیال
گوگل اسلامی را دریابید

اطلسی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:23

عزززیزمممم...عمق دلتنگیت بعد ساعتی با حضور گرم اطرافیانت پر شد
بازی سختی بود
فکر کنم تقصیر هنرنماییت روی پرده خوشگل بود


پرده ؟
یعنی کار اونه؟

سهیلا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 http://nanehadi.blogfa.com

خدا رو شکر . به خیر گذشت

رویا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:59

الان من این شکلیم

خدا خواهرت و حفظ کنه

حیف که نزدیکت نیسم برا کمک بیام خدا رو شکر که دوستای خوبی نزدیکت داری


ممنون دوستم

نوشین سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 http://nooshnameh.blogfa.com

سلام پرنیان جون. سال نوت مبارک .
بخیر گذشته واست. امیدوارم از این به بعدش خیلی خیلی بهتر بگذره برات عزیزم

امید است

زری سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:23

خداروشکر خودت سالمی

:)

نیلوفر سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:30 http://wlootoos.blogfa.com/

دقیقا من هم یاد شب یلدای پوراحمد افتادم!!!!!

نازنین سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:57

آخیش خدا رو شکر آخر بازی خوب بود ایشالا همیشه دورت پر باشه از آدمای خوب


ممنونننن

سپیده سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:01

درکت می کنم چن سال پیش واسه ما همچین اتفاقی افتاد فک کن تو یه روز بارونی که مثل دم اسب!!! بارون می بارید سقف خونه داشت می یومد پایین اصلا دیگه سقف نبود یه سوراخ بود که داشت ازش بارون می بارید... خیلی حس بدی بود پری خیلی بد تا صاحبخونه اومد ..... لعنت.....

wow . . .

آلبالو سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:02

چه حسی داری به این جمله:
این نیز بگذرد...
حس من اینه

مادری آرتین سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:49

چه بازی رعب انگیزی دخمر همه اش منتظر بودم بگی شوخی کردی!!! خدا رو شکر خونه نبودی ...

سپیده سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:31 http://pariemehrabun.persianblog.ir/

خدا را صد هزار بار شکر وقتی سقف داشت می ریخت خودت نبودی و سالمی ، می فهمم اون لحظه تنهایی خیلی بد بود ولی اینکه خودت سالمی یک دنیا می ارزه

ممنون دوستم
:)

m سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:01

fek konam bayad ta avale mah sabr koni moghe ejare gereftan peydash mishe alabate age ejara ra pish nagerefte bashe

اجاره نمیدم عزیزم
رهنه خونه

میم سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:28 http://gahivaghtaa.blogfa.com

الهی بمیرم واست

ممنون عزیزم
دور از جون

فرین سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:42 http://farvardin23.blogfa.com

خدا روشکر که خودت سالمی... صابخونه ها اینجور مواقع گم میشند... امیدوارم زودتر درست بشه!

ممنون
:)

عسل سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:39 http://injamadresenist.persianblog.ir/

پوففففف بازی نفسگیری بود

نوا سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:03 http://navaomom.persiablog.ir

تا اونجایی که دنبال لیوان آب میگشتی فکرمیکردم داری خوابت را تعریف میکنی یعنی تعلیقت حس خواب میداد.ولی خیلی بازی لوسی هست اصلا هم جالب نیست.مگه خونه نوسازه که گچ کاریش مشکل داشته باشه ؟عزیزم یک کارشناس خبره تربیار ببینه .وپیگیر صاحبخانه محترم وهنردوستت باش بیاد این اثرهنری را درست کنه چون کلی کارداره هم باید علتش برطرف بشه هم گچگاری ورنگ کاری کل سقف یعنی خیلی درگیر میشی.امیدوارم زودی حل بشه.

ممنون بابت راهنماییت
:)

بهاره چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:34

خداروشکر که خودت نبودی تو خونه مگر نه اگر یه بلایی سرت میومد چی کار میکردی .
خداروشکر که سالمی.
انشالله صاحبخونت پیداش بشه و درستش کنه.

ممنون عزیزم
:)

مروارید چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:05 http://pearlearing.blogfa.com

یکی از نجات یافتگان ریزش سقف

قاصدک چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:57

یعنــــــــــــــــــــی چــــــــــــــــــــ-ی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا رو شکر خودت سالمی ..

ممنون
:)

شیما چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:02

وای خدای من:(( چه اوضاعی شده ... به هر حال سعی کن پیداش کنی صاحب خونه رو...موظفه درستش کنه

سعیمو میکنم

رژان چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:28

سلام. خدارا شکر که سالمی

ولی نخندیا. من هروقت از پس کاری برنیام و دنبال کسی دیگه میگردم. یاد تو میفتم و غیرتی میشم و میگم نه باید خودم همه کارامو بکنم

ای جانم
عزیزم
یعنی فکر میکنی من خیلی کاری و . . . اینام؟

ماه گل چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:35 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

تا تهش برسم هزار جور فکر کردم .. گفتم الان از پشت دیوار می پری بیرون میگی این یه شوخی بیش نبود .

مهسا میم چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:37

دهنتو باز کن ببینم ته حلقتو:))))))))))

چیکار کردی با سفق خونت بنا آشنا داریم برفستم آبجی:{

سارینا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:06

عجب بازی ای!!
تنت سلامت ...

زنده باشی

محبوبه چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:38 http://maahsoltan.blogfa.com

ای بابا
بانو جان
کمکی از دستم برمیاد؟
من بنای خوبی سراغ دارم که منصفه و کارهای خونه خودمون رو هم انجام داده
یا هر چیز دیگه ای که بشه کمک باشه

درسته که خیلی وقته میخونمتون ولی خیلی حرفی نمیزنم، اما این جور وقتا لازمه اگر کمکی از دستم برمیاد دریغ نکنم

ممنون عزیزم
فعلا که دارم سعی می کنم صاحب خونه خودش بیاد تعمیر کنه

نخستین بی نام چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:47

چرا اینطوری شد؟
خاک بر سر نامبرده کنند ...
ای کاش سقف رو سر اون خراب می شد ... اونم وقتی که داشت یکی از اون کارا یبد می کرد...
آخه چرا رو سر تو دختر؟!
فکر کنم به این می گویند قضا بلا ...
یک چیزی نذر کن ...
نمی دونم احساس می کنم یک نشانه بوده ...
یک چیزی اشتباهه ...
یک دلیلی داشته ...
ساید برای اینکه تنهایی رو احساس کنی ...
یا شکر گذار سلامتی باشی ...
یا به خدا نزدیکتر بشی ...
ولی خیلی مطمئن شو سقف رو خوب درست کنند. نکنه دوباره بریزه ...
حتماً یه نشانه هایی از نم کشیدن وجود داشته و توجه نکری ...
آخه یه دفعه که اینجوری نمی شه ...
هر از گاهی یه نگاهی به این طرف و اون طرف بنداز که مطمئن شی وسائل خونه درست کار می کنه ...
هم چنین این کارو در مورد سلامتی جسمی و روحیت انجام بده ...
قرار نبوده اتفاقی برات بیفته ...
ای یه هشدار بوده ...
فکر کن ..
ببین چه چیزی ممکنه درست نباشه ...
اونوقت طبقه بالایی ها الان تو خونتو می بینند؟
وسیله قیمتی تو خونت نذار فلن ...
خیلی مواظب خودت باش ...
خدا رو شکر که سالمی ...
سریع یارو رو بیار چک کنه سقفو نکنه جای دیگری هم مشکل داشته باشه

شما از هر فرصتی برای یادآوری خاطره نام برده فروگذار نمی کنید
چرا؟
چه ربطی داره که سقف من ریخته خاک تو سر فلانی؟
ممنونم که نگرانم هستید اما فکر نکنم این راه مناسبی باشد برای دل نگرانی برای دوستان

زری چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:18

به صابخونه اس ام اس بده:اگه برای تعمیرات نمیای لااقل بیا تکلیف سکه و طلاهایی که ریخته پایینو معلوم کن

کامنتت محشر بود
کلی خندیدم

باده کهن چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:07

حس بدی توشه ...ولی بهتره همیشه خونسردباشید.کاش همه چیز عالی بود

کاش

اسکارلت پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 http://tanha58.persianblog.ir

خداروشکر بخیر گذشته. یه صدقه بزار کنار.امیدوارم امسال براتن بهترینها پیش بیاد

چشم
ممنونم

فروید کوچک پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:25 http://www.feroidekuchak.blogfa.com

وقتی پرده به اون خوشگلی رو به نمایش می گذارید خوب معلوم است خانه تان چشم می خورد
اسفند فراموش نشود

اما باور کنید با خواندنش به جای شما ناراحت شدم و کلی خودمان را جای شما گذاشتیم و حرص خوردیم

اسفندم دود میکنیممممم

دریا پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:41 http://www.ordibehesht22.blogfa.com

سلام
چه باحال نوشتی
دیوونه
خوشم اومد

غزال پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:50

به نظر من که بازی وحشتناکیه. خوشحالم که گیم آور نشدی و کمک ها رسیدن. و امیدوارم دیگه از این اتفاقات بد برات نیفته.

ممنون غزال جانم

نخستین بی نام جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:18

نمی دونم مارگزیده جان ...
دست خودم نیست ...
شاید به خاطر اینکه اگر آدم درستی بود الان بود و بهت رسیدگی می کرد ...
شاید چون تنهایی و خیلی از مشکلات تو رو از گور اون می بینم ...
ولی دخملم زیاد یادم نمی آد که جدیداً چیزی گفته باشم ...
یه مقدار زیادیشم شوخی و مزاح بود که البته قبول دارم شوخی خوبی نبوده ...
ولی اون قسمت که گفتم این یه نشانه است واقعاً اعتقاد خودم بوده و فکر نمی کنم ربطی به ایشون داشته باشه ...
تا جایی که متوجه شدم منو تو دو آدم با خصوصیات و خط فکری خیلی متفاوتیم ...
مطمئن باش دلیل نظرات متفاوت من این هست که دنیا رو طور دیگری می بینم و هیچ قصد ندارم که تو رو اذیت کنم.
البته این مسله که می بینم ناراحت میشی باعث می شه که کمتر نظر بگذارم.
اگر در جمعی همه مثل هم فکر کنند یعنی در واقع فکر نمی کنند.
امید وارم روزی برسه که این مساله اونقدر برات بی اهمیت بشه که دیگه این کلمه ناراحت نکنه.
راستی از سقف خونت چه خبر ؟
خوب درستش کرده؟ یا میمالی کرده؟

فعلا همون طوره
درستش نکردم

فاطیما جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 http://afkarebaygani.blogfa.com

لایک واسه کامنت زری....!
راست میگه،این جوری بگی صبح نشده صابخونه در محل است با بنا و عمله!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد