پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

هی هی تعطیلات


بعد از تقریبا بیست روز تعطیلات نوروز به سلامتی داریم به روزهای عادی زندگی بر میگریدیم!

آقا این رفیق ما که تشریفش را برده خارجه، سر ویزا گرفتن خورد به تعطیلات سال نوی مسیحی و وقتی داشت ترک می خورد که یحتمل چند روز کارش عقب میافتد شاهد دو روز تعطیلی بودیم که پس از آن به روال عادی و صدور گذرنامه در وقت مکفی به حالت عادی بازگشت و همه چیز روال عادی خودش را سپری کرد و خانوم ویزا و گذرنامه را گرفت و خلاص!

بعدش هم یک لانگ هالی دی ای به کار بود که در طول یک هفته جماعت بروند مسافرت و در در!

حالا سوال فنی من این است که شما خودتان!شما ترک نخوردید؟ نم نکشیدید و کپک نزدید در این تعطیلات طولانی؟ 

روال زندگی و  ساعت خواب و بیداری هایتان تغییر نکرد و نظمش به فنا نرفت؟

شرکت ما که ماشالله خیلی هم خوش فکر است و در تعطیلات این چنینی کل شرکت را تعطیل می کنند و تعطیلات، اجباری میشود  و از آن طرف از مرخصی هایمان کم می کنند و اصلا هم مهم نیست که ما مرخصیمان برای چه کنار گذاشته ایم! (مثل کی برود کلاس مجسمه سازی حالا با منفی ان عدد مرخصی؟)

داخل شهر اگرچه خلوت بود اما اکثریت غریب به اتفاق اماکن و سیستم های موجود یا به جالا تعلیق و سرویس نوروز برای مسافران نوروزی در آمده بود و یا به طور کلی تعطیل بود

همه جاهایی که تا دیروز می رفتی و روال خاص خودش را داشت با نوروز تغییر رویه داده بود و نمیشد منتظر همان کاربری سابق بود.

بعد فکر میکنم خوب لابد چون مسافرت نرفته ام اینقدر طولانی به نظرم رسیده اما مگر میشود تعطیلات عید را رفت سفر؟ نوروز گل فروش هتل و تور هاست و قیمت های خر داغ کنشان را گداشته اند برای همین روزها و از آن ور هم،شهر ها آنقدر شلوغ است که مسافرت را باید با اعمال شاقه گذراند.

خلاصه که ما مانده ایم، از این همه مسئولین فهیم و همه چیز فهم و کارشناس ارشد در همه چیز و همه چیز دان که چرا این تعطیلات گنده را چنج نمی کنند دو تا یک هفته باشد تازه با احتساب تعطیلات آخر اسفند می شود سه تا یک هفته که آخر هر ماه فصل بهار، یک هفته تعطیل باشد، که هم بار ترافیک جاده ای و پیک تصادفات تعدیل شود و هم اگر یک بنده خدایی یک بلایی سرش آمد و نیازمند خدمات اداری و اجتماعی و  . . . شد بتواند از امکانات روزمره و عادی زندگی اجتماعی بهره بگیرد.

در نهایت سه تا تعطیلی یک هفته ای داریم که این طوری هم با تعطیلات کیف میکند که میان روزهای کاری یک هفته هستی و از طرفی هم  انقدر تعطیلات پیوسته و یکجا نیست که برای برگشتن به زندگی عادی و روزمره و تغییر ساعت خواب به یک جهاد اکبر نیازمند شوی.



نظرات 6 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:30

مسئولی که بتونه این تعطیلات رو بکنه همون اندازه تعطیلات اداری و نکشنش باید بهش نشان شوالیه داد. خدائیش نوروز باید تعطیلاتش بچسبه، همش دغدغست، مالی ، جانی. برا یکی مثل منم عذاست که تعطیلات کجا باشم پیش مادرم یا خانواده شوهر. ارزو میکنم همین چهار ، پنج روزم نباشه. اما چه میشه کرد که کسی جراتش رو نداره

خیلی هم موافقم

سپیده پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:52

این جها اکبر رو خوب اومدی ؟من که هر شب 2 می خوابم 9-10 بیدار می شم از فردا شب چطوری 10 بخوابم 5 بیدار شم . ای خدااااااااااااااااااااااااااا

ای خدااااااااااااااااااااااااااا

ماه گل پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:02 http://yekboreshzendegi.blogsky.com

اوه ببین چقدر تعطیلات زیاده که همه دلشون واسه زندگی روتین تنگ شده .. دیگه تعطیلات زده شدیمااااااا ..



تعطیلات دیگه از چشمون زد بیرون

نیلوفر شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 http://wlootoos.blogfa.com/

آخ که اون جهاد اکبرو چه خوب اومدی مخصوص اون قسمت تغییر ساعت خواب
به نظرت اصلا میدونن ساعت بیولوژیک یعنی چی؟

میله بدون پرچم یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:53

سلام
من الان دو روزه که با دو ساعت تاخیر میام سر کار...آخه نمیشه زودتر از 12 خوابید...
اما من تعطیلات رو دوست دارم...اصن اگه حقوقم رو بدهند حاضرم همش تعطیل باشم!

اگه حقوق میدادن!!!!

ونوس یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:23 http://www.venouse.blogfa.com

من هم تعطیلات عید را اینقدر طولانی اثلا دوست نداشتم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد