پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!
پاپیون  به معنی  پروانه

پاپیون به معنی پروانه

پاپیون به فرانسه (le papillon)، به معنی پروانه است و فرانسه مهد هنر و اندیشه و من عاشق این هر دو هستم!

نزهت


دوره زمونه عوض شده

ادم ها هم عوض شدن، شایدم عوضی شدن

اما بازم یه سری ادم هستن که مثل سابق ادامه میدن راهشونو، یه سری ادم که کاری ندارن بقیه چند درجه و به کدوم جهت تغییر زاویه و  روش و منش دادن.

سر راه خودشون باقی موندن و استوار ادامه میدن، می بینن که این روزا باخت تو صداقته، اما صادقن! می دونن این روزا نون تو بریدن نون دیگرانه، اما نمی برن! می دونن این روزا باید بی خبر باشی از حال همسایه ات، اما میرن احوال پرسی! می دونن اگه حال دل دوستتو رفیقتو بدونی دردسر میشه برات که آخر آخرش فوقش دلت می سوزه و عذاب وجدان می گیری که چرا هیچ کاری نکری اما سکوت نمی کنن . . .

یه وقتایی ادم حس می کنه دنیا داره تاریک تر میشه، ساختمونا داره بلند تر میشن و سایه ی رو دیوارا تیزتر و خشن تر! یه وقتایی آدم حس می کنه نفسش داره تنگ شده و نمیاد بالا و راه نفسش بسته است از این دنیا و این آدمایی که از هیچ کاری برای بالا بردن میزان دریافتیشون فروگذار نمی کنن، هر کاری می کنن که بیشتر داشته باشن . . . حتی اگه برای این بودن باید پاشونو روی گردن یه ادم دیگه نه صورت یک طفل بی گناه دیگه بزارن و رد کفششون بمونه روی بوسه گاه لب های مادری که جگرپاره اش مونده زیر پای جماعت . . .

اما گاهی همین جا  . . . تو همین دنیا، تو همین دخمه ی تاریک و نمور . . . یه چیزایی می بینی که جیگرت حال میاد که انگار دنیا آدامس نعنای اسپیرمنت جویده باشد، خنک می کند و عطر شادابی و طراوت می دهد .

به شرم حضور بعضی از این ادم ها که به یمن بودنشان، که فقط بدانی یک جای این دنیا هستند و نفس می کشند.

که مثل تصفیه خانه ی عظیم آلاینده های و پلشتی های دنیا را تصفیه می کنند و  ابرهای تاریکی و یاس را که جلوی خیالت را می گیرند با خیال این ادم ها کم رنگ می شوند و پشت سرشان جوانه ی خورشید میروید.

من یکی از این معجزه ها را می شناسم.

یکی از این معجزات لطیف و ملایم که مثل نسیم جریان دارند  . . .

اسمش خانوم حسینی است.

مهربان است مثل بنز

مادر است 

بیمار است اما بیماری اش را در طاقچه ی دلش پنهان کرده 

گاه و بیگاه احوالت را می پرسد

اعتماد می کند و از هر چه در وسعش باشد کوتاهی نمی کند


هر وقت می خواهم سرد باشم، نگاه نکنم و  چشمانم را ببندم و نبینم که همه همین طورند، هر وقت دلم می گیرد از دنیا، از آدم ها . . . دلم گرم میشود به بودن ادم های این شکلی

ادم هایی که وقت معرکه فقط به فکر کلاه خودشان نیستند که باد نبرد




پ.ن:

تعداد ادمهای گل روزگار کم نیستا . . . زهراسادات، مهرین، بهارک، خانم امیری، نازنین . . .  هستند! یواشکی بین بقیه قایم شده اند فقط

 

نظرات 27 + ارسال نظر
مینا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 http://mahanie.blogfa.com/

و چه قدر تعداد این آدم ها دارد کم می شود این روزها

ادمهایی که بودنشان امید زندگی است
برای خیلی ها

مهدیس سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:43 http://rtin298.blogfa.com/

پری جان اجازه لینک نمودن میدهید بانوووو

لطف می فرمایید. . .

نوا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 http://navaomom.persiablog.ir

چقدرخوبه یک همچین آدمی دوروبرت هست

دور بر شما هم هست . . . من نوشتمش فقط

فاطمه سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:58

وای که چقدر نزدیکی به این آدمها بهت حال میده کاش هر کدوممون یکی از اینها رو نزدیکمون داشتیم. کاش خودمون یکی از اینها بشیم و باشیم

کاش باشیم
بشیم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:02

همیشه فکر می کنم همه ی ما آدم ها تو این جهنمی که هر روز باهاش سر و کار داریم

نیاز داریم به بهشت های کوچک و گاهی همین آدم ها تجلی بی چون و چرای بهشتن تو این هوای خاکستری

بهشت های کوچک . . . +++

ستاره سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:03

اسمم رو یادم رفت بنویسم

آفرین سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 http://afarin55.persianblog.ir/

من فکر می کنم این فرشته ها بیشترند حیف در لابه لای مشغله مان نمی بینیمشان.

فرشته سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 http://dostkhane.blogfa.com

خوشحالم که حداقل گزارش وجود یک انسان در این جهنمی که توش زندگی میکنیم رو دادی

:)))

زنونه سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:19

خدا حفظشون کنه.واقعا تعبیر خوبی بود.تصفیه خونه پلشتیها.
ممنون.

سکینه کچل سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:22

سریع بگیر بذارش تو موزه که دارن نایاب میشن اینجور آدما!

میچکا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 http://ghasedak1086.blogfa.com/

جانا سخن از زبان ما میگویی ...
579 بازدید و 7 نظر؟؟
پرنیان جان؟سرها بدجوری در گریبان است

نیلوفر آبی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:53

خوشا به حالت

زری سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:00

دلم از این دوستا خواست
خداروشکر هنوزم پیدا میشه
راستی دوست دوست ما هم میشه دوست ما دیگه

اره من شیریش کردم با ما هم

بانو سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:23 http://atiehbanoo.blogfa.com

مرسی گلم.

زنده باشی

شیرین سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:54

وجود و حضور این آدمها این احساس را به من میده که به افسردگی کامل سقوط نکنم و هنوز امیدوار باشم به گوهر شرافت انسانها.

بله
دقیقا حس منه

بچه های باشگاه بدنسازی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:03

من این همه خوندم گفتم الان میرسم به اسم خودم

حتما در مورد من نوشته!!!

رومینا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:47

شکر خدا منو نمیشناسی در نتیجه فک نمیکنم دارم از خودم تعریف میکنم. منم دارم به این نتیجه میرسم که خوبی کردن و صداقت داشتن گاهی مساوی خریته. ولی نه من، کلا کسانی که راه خوبی و خوبی کردن رو در پیش میگیرن ، تو خونشون نیست غیر از این رفتار کنن هرچند صدمه بخورن.

الان بعد از خوندن این کامنت دلم خواست بناسم . . . یهو

شیوا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 17:09

منم مثل رومینا فکرمیکنم.بااینکه میدونم خیلی جاها صداقت و دلسوزی بضررم تموم میشه ولی میکنم چون توی خونم نیست جور دیگه رفتار کردن.اصلا نمیتونم زیراب کسی رو بزنم یا بدکنم پول حروم از گلوم پایین نمیره.خیلی خیلی احتیاج دارم به محبت کردن و محبت دیدن و نمیتونم با بدی زندگی کنم اینه که این مملکت برام جهنم شده باوجود اینکه عاشق وطنمم.میخوام برم جاییکه ادما بهم لبخند بزنن و محبت کنن.

پاینده باشید دوست عزیزم

نازنین سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:14 http://paeezebibaroun.persianblog.ir/

چه خوشحالم که پیدا کردم بلاخره اینجا رو پرنیان قشنگم..

:)

فریبا(افسون) سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 23:23 http://www.27salegi.blogfa.com


سایه لطفشان مدام باد...

mndl69 چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:41 http://all-in1.blogfa.com

اکثر ماها مثه خانوم حسینی نیستیم ولی خیال می‌کنیم که هستیم. کلا" عیب‌های دیگرانو درشت‌تر می‌بینیم و عیب‌های خودمونو ریز.

+

mahi چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 00:53 http:///http://fantastic-girls.blogfa.com/

ولی آخرشم این آدما همیشه شبا که میخوان بخوابن آرامشی دارن که شاید خیلی هامون تجربشم نکردیم.....

پرنیان جان دارم میرم یه زندگی تنها رو شروع کنم هر بار یادش میوفتم تو میای جلو چشمم برام دعا کن همین روزا یه وبلاگ جدید میزنم و از روزام مینوسم :)

موفق باشی

وحیده چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:38

منم یکی از اینا دارم انقدر خالصانه مهربونه که واقعا باید بهش حسودی کرد نمیدونی تا کجاها دستمو گرفته بعید میدونم دیگه نمونش پیدا بشه برای من همیشه مثل معجزه بوده وقتی ازش میشنوم که میگه خدا بهم این توفیق و داده که به دیگران کمک کنم اشک تو چشام جمع میشه. باورت میشه تو این زمونه یکی تمام نیتش کمک به ادمای اطرافش باشه خودم بعضی اوقات از تعجب فقط نگاش میکنم

خدا خیرشون بده . . . .

اندر احوالات چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 http://andarahvalat30.blogfa.com

کاش ما هم شبیه اون بودیم

زهرا سادات چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 16:09

فکر کردم الان اسم منو میگی.... حالا اشکال نداره توی یکی دیگه از پستهات منو بگو...

خوشحالم که یکی از این فرشته ها رو داری... کاش بدونه که قدرشو میدونی

نزهت جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:30

در جواب زهرا سادات:
قدرشو میدونم عزیز
ولی به خدا من اونقرا هم خوب نیستما.پری جون خیلی به من لطف دارن.

میدونی که من دیکته 20 شدم؟
هی وای من
نزهت
نه
نضهت

استار دوشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:16

اخر خودم نوشته هاتو کتاب میکنم تمام

عزیزم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد